Dessa jävla hormoner...

Mammas

Trådstartare
...gör mig galen. Mår riktigt riktigt bra. Har i princip sedan jag plussade varit sjukt harmonisk och bara mått tokbra. Men de sista veckorna har jag börjat bli så gråtig! Så fort jag ser på TV och något är lite sorgligt sitter jag och störttjuter, man kan tro att det är någon jag känner som dött och inte en roll i en film/serie.

Nu ikväll skulle killen åka iväg för att jobba blev jag alldeles gråtig också. Nu har han iof ett yrke som innebär en relativt stor risk för skador (ordningsvakt) men det har gått utan problem de senaste åren sedan han började jobba med det. Visst har man sovit oroligt tills han kommit hem om helgerna, men det har inte varit några problem. Ikväll när jag kramade honom innan han åkte började jag tänka på att det kanske var sista gången jag fick göra det och blev helt tårögd. (Och nu när jag skriver om det sprutar tårarna också). Tokgrät också efter att han hade åkt.

Men när han var iväg för ett litet tag sedan i flera dagar på en festival var jag hur lugn som helst, så det är ju ingenting konstant.

Jag skyller det här helt på mina hormoner - men finns det något man kan göra? Tycker att det man läser om mest inriktar sig på fysiska krämpor, men kan man inte göra något åt det här psykiska? Det är inte roligt att gå omkring och känna sig i halvt upplösningstillstånd.

Är tokförkyld också, det kanske också kan bidra till att jag blir mer lättpåverkad? Nåja, antar att det inte finns några tips, men nu har jag iaf fått skriva av mig lite. :p Någon som känner igen sig?

Sv: Dessa jävla hormoner...

Du kan ju gå till en mödrapsykolog. Fråga nästa gång du är hos barnmorskan eller ring din vårdcentral så hjälper de dig att hitta rätt.

Jag gråter fortfarande åt allt :o Bara tanken på lillefot när han ropar efter sin mamma i första filmen :cry:

Så det finns hjälp att få? :) Jag ska höra med dem när jag är där, tack. :)

Åh, sådana sorgliga filmer som Lillefot ska vi inte ens tänka på. För att inte tala om Bambi! :cry:

Så det finns hjälp att få? :) Jag ska höra med dem när jag är där, tack. :)

Åh, sådana sorgliga filmer som Lillefot ska vi inte ens tänka på. För att inte tala om Bambi! :cry:

Jag är inte gravid och har aldrig varit det, tyvärr så stiger tårarna i ögonen ändå när jag tänker på Bambi och Lillefot.

De ska vara barnfilmer och jag blir riktigt deppig av dem.

Bölar också för allting.
Tjuter som bara den åt lejonkungen

Senast ändrad:

Jag blev helt upp och ner EFTER att jag fått barn. Kunde inte se på nyheter för jag blev så ledsen hela tiden. Alla hemskheter där barn är inblandade gjorde mig helt förstörd. Efter att ha slutat amma går det bättre men jag är fortfarande mer känslig.

Trodde det skulle gå över efter att Isak fötts men det har det inte gjort

Trodde också det skulle gå över, men icket. Jag är som ett ständigt PMS-moster. Jag blir fly förbannad för ingenting, gråter till varenda TV-program jag ser typ..

Men jag ammar fortfarande och hoppas det ska gå över sen när jag slutat.

Jag har upptäckt samma sak :D. Jag började plötsligt böla JÄMT under graviditeten och sen har det bara fortsatt... kanske går det över när man slutar amma.
Så letade jag liksom upp saker som sedan fick mig helt förstörd... typ historier om bebisar som dött eller skadats eller vadsomhelst och sen var jag OTRÖSTLIG hela dagen :crazy: DET gick dock över när min dotter föddes, men fortfarande gråter jag över allt möjligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 534
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 812
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Julens besök av mina syskon och mamma slutade med att de åkte härifrån utan att säga att de tänkte åka och utan att säga hej då. De...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
17 843
Senast: mandalaki
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 572
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar