Medicin är medicin och ja det är en bra lösning men det tar ork och kraft att försöka hitta rätt och ofta en förstående läkare som är flexibel. Men just mot sömnproblem finns det faktiskt andra, ganska enkla, lösningar. Kedjetäcken är ett alternativ. Gå och lägga sig på exakt samma klockslag varje dag och upp igen exakt samma klockslag, en uttröttande promenad en halvtimme innan läggdags, ingen mat innan läggdags osv. Fysisk uttröttning är ofta en bra metod. Bara du inte somnar i soffan och vaknar mitt i natten med ont i nacken.
Sen tycker jag så här, du är/var otroligt lycklig av din underbara trädgård när du hyrde. Jag kommenterade en del av dina blogginlägg om just den. Nu är det januari jag vet, men kan du bygga eller har du redan ett litet växthus, alt inomhus, där du kan sätta igång imorgon med att börja driva upp och förbereda inför våren när det blir dags att plantera? Du blev, av tidigare inlägg, glad och harmonisk av trädgårdsarbetet. Fokusera, och jo det är otroligt mycket lättare sagt än gjort, på det som gör dig
glad tänk tex inte så mycket på att du har sömnproblem, om du är anti sömntabletter, fundera på tex histaminer sådana som du får i hostmedicin och gör dig lite dåsig.
Gör en lista på saker som du blir glad över och fundera hur mycket du kan göra av det i dagsläget. Även om du just nu inte känner att du har tid/ork med yoga, visst finns det sådan som tar ca 5-15 minuter? Det har du definitivt tid med varje dag. Sänk kraven på dig själv.
För att vara brutalt ärligt, who the fuck cares om ditt hus är halvfärdigt bara inte taket rasar. Ta en kopp te (eller om du är en kaffe, varm choklad drickare), ät något smalt om du mår dåligt av din vikt, annars nybakat bröd, scones eller liknande. Tänd ljus, svep in dig i en filt, lyssna på bra musik/tv och må bra!
Kramar till dig och lycka till.