Sv: dessa färger?!?!?
NU blev jag nyfiekn, vad menar du med att hon inte HAR fuxgenen ?
Att den inte syns eller står det att hon faktiskt inte har den på DNA testet ??
Jag hade då fått för mig att ALLA hästar har fuxgenen, såvida hon inte är homozygot för svart, vilket hon inte borde kunna bli med en fuxpappa ?.....
Hon borde ha : Ee-aa-Crcr-Zz-Toto
där E står för svart, e för fux, aa för inte brun, Crcr för gul i enkel upplaga, Zzzz för silver i enkel upplaga samt Toto för tobiano(skäck) i enkel upplaga......är inte helt säker på att silver är Z men tror det...?
fux färgen är inte med i denna tråden för att hon helt enkelt inte har den! o sen är det väldigt lustigt det här med skimmlingen... INGEN som har sett henne live förutom du då fála ser några spår av att hon skulle skimmla.. jag kan inte sånt här själv så jag har ingen aning!! men hon har inga stickelhår runt ögon eller öron vilket jag har hört att dom skall ha.. hon har några vita strån på nosryggen dock.. sen har jag även fått berättat förmig att silverhästar skimmlar mycket fortare än andra och att hon därför borde ha varit mycket vitare nu om hon skulle bli skimmel.. det blir till att vänta o se när vinterpälsen är av..
NU blev jag nyfiekn, vad menar du med att hon inte HAR fuxgenen ?
Att den inte syns eller står det att hon faktiskt inte har den på DNA testet ??
Jag hade då fått för mig att ALLA hästar har fuxgenen, såvida hon inte är homozygot för svart, vilket hon inte borde kunna bli med en fuxpappa ?.....
Hon borde ha : Ee-aa-Crcr-Zz-Toto
där E står för svart, e för fux, aa för inte brun, Crcr för gul i enkel upplaga, Zzzz för silver i enkel upplaga samt Toto för tobiano(skäck) i enkel upplaga......är inte helt säker på att silver är Z men tror det...?