Deprimerad?

nevin

Trådstartare
Jag mår verkligen inte bra nu, ledsen dagligen, så ilsken och lättirriterad, har inget som helst förtroende för min egen förmåga för något, sover så fort jag får en chans (på dagen, på natten sover jag inte alls....), äter dåligt, går ner i vikt, retar mig på min stackars sambo.....


Jag känner så väl igen skiten, DEPRESSION stavas det med stora bokstäver..... Men varför nu?? Det har varit en toppensommar, början på hösten har varit skitkul, och mitt förhållande är bra. Varför blir det så här just nu, jag orkar inte, måste väl gå till läkaren igen antar jag, men vad fan? Jag vill inte bli sjuk nu......

Blä, jag vet inte ens varför jag skriver det här, det hjälper ju inte liksom.....
 
Sv: Deprimerad?

Jag känner så väl igen skiten, DEPRESSION stavas det med stora bokstäver..... Men varför nu??

Det kan bli så av överansträngning, även om allt som man har gjort har varit roliga saker.
Det kommer litet som surt efter så att säga.

Att gå till läkaren är nog det enda rätta.
Så att du inte blir sjuk igen.
 
Sv: Deprimerad?

Be läkaren kolla sköldkörteln med. Kika järnvärden. Och börja eventuellt ta d-vitamin. Så vet du att det inte är något som går att lösa med enklare medel.
 
Sv: Deprimerad?

*Kram*
Ibland tar stress ut sin rätt ett bra tag efter att man upplevt den. Det kan säkerligen trigga en depression. Och som någon sade kan årstiden också bidra.

Gå till läkaren och be dem ta "trötthetsprover" (för att utesluta att det är ett symtom på något fel mer kroppsligt)samt berätta att du känner dig deprimerad. Bättre ju tidigare du söker hjälp eftersom återhämtningstiden är beroende av hur långt gången depressionen har blivit.

Jag tror att du skriver det här för att få ventilera, för att bli tillsagd att det är dags för läkare eftersom det känns motigt att gå dit. Kanske också för att det känns orättvist att det ska komma depression just nu. Du har mått bra i sommar, och är i det stora nöjd med livet och då är det svårt att acceptera att en depression stampar in.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 661
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038
Kropp & Själ Jag har sedan många år tillbaka (15 kanske?) haft perioder där jag blir ofantligt trött. Nu pratar vi inte lite sliten, utan nästan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 745
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp