Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

KL

Men.... *trumvirvel* jag har lyckats snika mig in på en kurs för Gummi!!!
Ska bli så himla spännande!! Jag har velat träna för honom i flera år, men det är ju inte så han bor i grannbyn precis :p och jag har inte fått nys på någon i närheten som bokar in honom. Men så fick jag ett mail om att det fanns ett par platser över. Galet roligt men samtidigt lite nervöst eftersom det verkar som att de andra som ska vara med rider på sm-nivå. :o Jag spelar ju inte riktigt i samma liga om man säger så :angel: Men skit samma, kul att se fina hästar och förhoppningsvis ger det mycket. :)

Gummi är skitskön! Jag har ju min 08:a på träning hos honom och har därför haft äran att träffa honom ett par ggr samt språkar med honom på tele då och då.

Han är otroligt mysig, varm och ödmjuk, ingenting att vara nervös för alls.
Hade han inte varit gift hade jag redan friat. Han är underbar, rent ut sagt!

Gummi är skitskön! Jag har ju min 08:a på träning hos honom och har därför haft äran att träffa honom ett par ggr samt språkar med honom på tele då och då.

Han är otroligt mysig, varm och ödmjuk, ingenting att vara nervös för alls.
Hade han inte varit gift hade jag redan friat. Han är underbar, rent ut sagt!

Jag "föll" för honom när hon som hade Fifa (minns inte hennes bukenamn) la upp en kort video när han sa att folk hade fyllt hennes huvud med skit :rofl:
I övrigt verkade han grymt ödmjuk och vettig på filmen, så mitt första intryck av honom var att han var en störtskön och duktig hästmänniska och pedagog.

Jag tycker bara att kavaj är så mycket snyggare! Och så tycker jag själv att en del av nöjet med att tävla är att göra sig själv och hästen lite finare än till vardags :) Det kan vara så att mina år i dressyrvärlden spelar in också. Men inom ponnydressyren kan det nästan gå till överdrift, och det är tråkigt om det blir en märkeshets.

Men det är klart att yttre omständigheter som t ex vädret ibland gör att man får kompromissa lite med stiligheten.

Islandströjan kostar ibland mer än tävlingskavajen :crazy:

Ja så hette hon ju! :idea:
Tack!

Edit: såg att jag skrivit "hade", men jag gissar att hon fortfarande har kvar fifa. Ifall någon nu skulle fastna på det så lita inte på mina språkkunskaper i detta fallet. ;)

Senast ändrad:

Jag kan bekräfta att hon har kvar sin fina häst (Fifa) och att det går kalasbra för dem! :bow:

Yihoo! Red "nya" hästen för första gången igår!
Hon var hur cool som helst och tittade nyfiket på alla rådjuren i skogen! <3
Ska bli jättekul att få bygga upp henne! Hon är så olik min gamla häst i allt. Lynne, gångarter, styrkor, svagheter tom färg!
photo.php

*kl*

Här händer mycket. Jag uppdaterar inte så ofta, jag pluggar istället ;)

Nina går det framåt med. Hon är inte den lättaste damen i världen, men väldigt rolig! Snorri går det som vanligt med. Ibland hur bra som helst och ibland fem steg bak ;)
Roligaste jag gör just nu är att rida B-ponny. Min elev bröt armen och jag fick ta över. Ponnyn är hur kul som helst och ikväll ska vi hoppträna. Jag har bildbevis ;)

Kanske ska träffa Michis och fina Tinna i början på maj också :love:

Då lägger jag hellre pengarna på en bra kavaj ;)
Men alla tycker vi ju olika, och det viktigaste är att ryttaren och hästen (den har i och för sig inte så stora möjligheter att påverka hur den "kläs"..) själva är nöjda.

Åååh, jag blir alldeles tårögd! Fina Filipus! Vilken fin gest med tatueringen, jättefin blev den.

Tack! Jag är supernöjd med tatueringen!

Hur gammal är han?

Han är 22 år gammal (född 91).

Vilken fin tatuering! Tråkigt att han inte mår så bra, men du har ju haft honom så länge så du känner ju när det är dags, även om det är ett fruktansvärt tufft beslut att ta. Hoppas att det vänder och ni får några fina år till tillsammans. :)

Tack! Ja, det är riktigt trist. Det är absolut det värsta beslutet man kan ta och jag hoppas verkligen att det vänder så jag får behålla honom ett tag till.

*kl*
Min nallebjörn häromdagen:
20130301_123504_zpsc6b98f06.jpg

Och det här är en vanlig syn när man kommer ut i hagen, hon står ofta så med ena frambenet.. Hon är rolig, lilla B!
20130303_115410_zpsa328c273.jpg

kl

I helgen fick jag testa maxflex dressyrsadeln samt islandsmodellen
Dressyren passade tyvärr inte alls Jorunn den var på tok för svångd, var som en gunghäst på jorunn:D

Islandshästmodellen passade superbra och jorunn gick extremt bra i den, så den skall jag testrida nu till helgen igen för att verkligen känna på sadeln inna ett ev köp.
Den är mer lik en vanlig dressyrsadel med halvdjupt säte och sittpunkten längre fram.
Men ligger sjukt bra på Jorunn, denna jag testade var en helt bomlös modell men den jag ska köpa är den med flexibom!

Annars rullar allt på bra här hemma, Jorunn skall va på träning igen sista veckan i mars och första veckan i April. Spännande och se vilka utvecklingar hon gör denna gång=)

Då lägger jag hellre pengarna på en bra kavaj ;)
Men alla tycker vi ju olika, och det viktigaste är att ryttaren och hästen (den har i och för sig inte så stora möjligheter att påverka hur den "kläs"..) själva är nöjda.

:D huvudsaken är att vi trivs i det vi har på oss!!

Skulle du få prova den med flexibom i helgen då? Tänker att det kan vara stor skillnad i passform om den är helt bomlös eller om den har en flexibom. Vore ju tråkigt om du får en som inte passar när denna nu passade så bra. :)

Du skulle inte kunna bjussa på en bild? Har aldrig sett den live (före det är väl samma som innova?) Och bara på stora hästar på bild. Hade varit kul att se hur de ligger på en islänning. :)
Men visst har den väl ett litet järn även som bomlös?

Senast ändrad:

Jag "föll" för honom när hon som hade Fifa (minns inte hennes bukenamn) la upp en kort video när han sa att folk hade fyllt hennes huvud med skit :rofl:
I övrigt verkade han grymt ödmjuk och vettig på filmen, så mitt första intryck av honom var att han var en störtskön och duktig hästmänniska och pedagog.

Min fallpunkt för denne man var när jag red privatlektion och han tittar på min häst, den hästen som alla hade talat om för mig att var både var galen och ett hopplöst fall, och säger "fin häst, mjukt riden, rörelser över medel, bra vilja.... men... LITE för mycket EGEN vilja"

Tänk er att orden "mycket egen vilja" låter så mycket bättre i en förtvivlad ryttares hjärta än "din häst är hopplös och galen"( även om det var det sistnämnda han menade så var det inte det han sa :angel:) jag for därifrån med tårar av lycka över att min största idol inte sa att min häst var galen och hopplös vilket jag är helt övertygad om att han inte skulle ha tvekat att säga om det verkligen var en omöjlig häst för då har han antagligen inte velat haft tillbaka oss dit :rofl:

Ska kolla om hon har en med flexibom inne, sist hade hon inte det.

Jag kan ta lite bilder ska bara försöka komma ihåg:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka