Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Hullet vet jag inte riktigt om jag håller med dig om ;)
Däremot har hon jädriga magmuskler som trycker upp fettet så det ligger på sidan istället! Haha!

Rörelserna håller jag dock med om ..
Lillskorpan. Inte trodde jag det när vi plockade hem henne för ett år sedan!

Men det är ju grejen. Man ska skaffa muskler på rätt ställen så märks det inte att man är fetto :p

Förlåt för privat chatt här, kära uppdateringstråd, men kan du inte hämta mig på Arlanda den 3:e maj? Annars blir det svårt att få ihop den här träffen!

Du kan väl dra iväg ett sms så slipper vi störa alla andra?! ;)
Som det ser ut nu jobbar jag hela dagen den 3 maj men vi kan ju försöka planera!

Kl

Är på Island och det är ganska uselt väder. Har dock lyckats titta på min 12:a men fick inga bra bilder. Var dock och handlade igår och köpte ett nytt träns och några tyglar (några med olikfärgade stoppar åt mina ridskolehästar) och lite annat smått och gott.

Kl

Två intensiva dagar har det varit i veckan. I tisdags va de ena islänningen i stallet som fick kolik och va riktigt dålig. Dagen efter kommer jag till stallet, rider Dimma som är pigg och som vanligt.. Trodde jag...
Ställer in henne i boxen och hon börjar rulla och visa tecken på kolik.. Bara ringa veterinär som konstaterar att det va en rejäl förstoppning :(

Man tror ju fan inte det är sant 2 hästar 2 dagar i rad. Vi misstänker att hästarna står och äter de lilla gräs som kommit upp och får i sig lera?
Vad gör ni för att minska risken för kolik? Har hört talas om loppfrö ?!

Skuggi har ätit loppfrö, det är ju främst mot sandkolik, men han åt det i 30 dagar när det var som lerigast ute.
I början var det rätt svårt att få i honom det, han verkligen vägrade ;) men efter någon dag åt han upp allt.

FANTASTISK häst!!! Och dessutom en av de allra snyggaste klippningar jag sett!!! Trots att jag själv klipper min häst brukar jag hävda att det inte FINNS något som kan kallas snygg klippning... (om man inte helklipper). Men nu får jag alltså ändra mig på den punkten!

Tack! Hon börjar närma sig min drömhäst faktiskt ;)
Sa alltid att efter Erro, då ska jag minsann ha en häst med mer temperament och huvud, en sån där lite explosiv. Haha, det har jag fått äta upp! Be careful what you wish for!

Tack även för berömmet ang klippningen.
Var mkt kluven till om jag skulle helklippa igen (hon klipptes i höstas, hela kroppen och ner till framknän och haser) men då jag ville att hon skulle slippa massa täcken nu under våren (kallt på morgonen som resulterar i varmt täcke som under dagen blir för varmt när det blir plusgrader), så valet föll på denna klippning. Blev faktiskt nöjd!

Jag har försökt mig på en liknande klippning av min dam nu efter årsskiftet - fast det blev ju inte alls så där snyggt...! (Helklippte henne först tidigt i höstas och sedan en gång bara halsen i november.) Precis som du övervägde jag att helklippa, men ville inte heller krångla med täcken så det fick bli en mellanvariant. Vågade inte heller klippa under magen som du gjort eftersom hon går på lösdrift - vill ju inte riskera att hon blir kall om magen när hon ligger ner och får kolik... Annars är det ju både snyggt och VÄLDIGT praktiskt att bli av med "raggen" där!

Åh vad hon är fin! :love:

kl

Idag var jag ut och busade lite i snön igen. Man får väl som sagt passa på att rida i den snön som finns, för snart försvinner nog allt. Det var iallafall underbart väder och hon var glad och framåt, vilket hon iofs alltid är xD

Jag la upp resten av bilderna i gångartstråden ;D visst är mina byxor heta ;)

6.jpg

KL

Hej alla!

Jag är inne och läser för jämnan men skriver aldrig, men tänkte att nu får det bli ändring på det. Har nyss flyttat till Sthlm (oktober förra året) och väntar nu på att min häst ska komma hit. Enligt planen så ska han komma nästa helg. :) Kan knappt tänka på något annat.
/Sara -hästtok med abstinens

Jag klipper främst under magen för att inte riskera att det fastnar hår i gjorden, sen är det snyggt som tusan. Man ser tydligare muskellinjer mm.
Sen har ju jag aldrig haft någon av mina hästar på lösdrift så då kanske man får lov att göra annorlunda .. Har inte riktig koll på det där med hur mkt dom kan kylas ner om magen.
Dock känns det inte som om det skulle vara så farligt eftersom dom ligger ner på sidan, även om dom inte ligger som döda sälar så är inte hela magen mot marken så att säga.

Du har en väldigt fin häst!

Isa har varit lite besvärlig igen några turer, men idag var hon vettig på nytt. Spännande att rida iväg på henne: ibland jättetrevlig, andra gånger rena katastrofen.

Det är inte riktigt så det går att arbeta henne så som i höstas, men det är ändå OK som hon är nu.

KL
Fuck, Spök kommer inte hålla fullt ut för visning tror Gummi. En bra extriör men för dåliga lyft i tölten i nuläget. Sen sa ha att det kan ju förändras men han upplever inte att hon utvecklats så bra som han önskat sista veckan.

Men sa som jag tänkt att pengar är skitsamma och oavsett så får jag iaf hem en välriden häst och att jag inte ens tävlar så knälyft är sekundärt.
7,5 för tölt tror han nu.

Har du inga bilder på henne nu när hon är på träning?:) hade vart kul att se. Tråkigt med visning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka