Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Delvis knapplån

Min planerade islandsresa nästa år har stött på patrull. Sambon o jag skulle(skall) åka tillsammans men idag fick jag veta att snus är förbjudet o inte ens får medtagas någonting! ?

Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ö.

Någon som kommer ihåg om tre är rätt siffra?
För jag antar att alla vet varifrån citatet kommer - annars ska jag hjälpa er.:angel:

Checkade in det i stora bagaget, inte handbagaget. Och jag talade inte om att jag hade snus med mig.

Nya rön på snusfronten!

Om ni nu skulla ha sån otur att de tar ifrån honom snuset i tullen kan man tydligen använda neftóbak som snus, man får blöta ner det lite så går det tydligen. (overifierad källa). Annars kan man ju, för att stilla nikotinbehovet, använda neftóbak just som neftóbak, inte så dumt faktiskt, när man väl vant sig, kan kräva undervisning av van användare...

Checkade in det i stora bagaget, inte handbagaget. Och jag talade inte om att jag hade snus med mig.

Precis så gör man. Om de skulle kolla bagaget tar de bara snuset. Har smugglat medicin som är receptfri i England men inte i Sverige på det viset, och så också min syster.

Nått helt annat; Jag har till 80 procent bestämt mig att sälja unghästen, men drar mig för det med tanke på marknaden känns som ett tämligen stillastående.

Någon som har tips/idéer om hur man bäst går till väga?

*KL*
Idag är det lektion för Kajsa Ränkfors som står på schemat med Mr T. Ska be om att få jobba med tydliga travfattningar från skritt utan att han smyger igång i tölt.
Ska även försöka hinna rida Fröken Röd för första gången med...

Jag skulle helt klart be den tränare som hon är i träning hos om hjälp. Han känner ju hästen samt har en massa kontakter!

Delvis knapplån

Min planerade islandsresa nästa år har stött på patrull. Sambon o jag skulle(skall) åka tillsammans men idag fick jag veta att snus är förbjudet o inte ens får medtagas någonting!

Hur sjutton gör man då? Sambon utan sitt snus blir definitivt inget roligt sällskap :D :angel:
Han kommer inte ens att åka med om han inte får sitt snus... O han lär inte sluta snusa...

Någon här som snusar o åkt till Island ändå?

Åh herregud! Jag och min sambo har ju också tänkt åka dit inom en inte alltför lång framtid och han lär heller aldrig sluta snusa :crazy:

Men det verkar på de andras svar att det kan lösa sig ändå som tur är. Mina sambo skulle nog dö utan snus faktiskt :P

Varför sälja?

Vi klickar inte helt, men ska upp i april och känna efter lite mer. Hon är underbar, men inte rätt för mig, som det känts.

Men om hon mognat en aning så kan det bli riktigt bra. Tydligen så är många Svadilfari-avkommor lite sena av sig i utvecklingen. Sen lär hon ju ha utvecklats massor i ridningen under tiden hon kommer varit där när jag kommer upp. Sen har har jag klurat på lite annat som fått det att kännas mindre bra som ligger utanför henne och som är lätt ordnat :)

Senast ändrad:

Har du ingen brådska så vänta och se, fast det där med att klicka är det absolut viktigaste. Vad hjälper det att ha världens finaste pålla om man längtar efter något annat. Det kanske känns annorlunda när du får tillbaks henne.

Kl

Jag har varit busig idag och köpt min drömkavaj...

rosakavvajjgra.jpg

Skall tävla på söndag och råkade igår snubbla över ett erbjudande om 30% på alla kavajer... Kunde inte låta bli då!

Nu är ju frågan hur en rosa kavaj emottages på banan, men jag tycker iaf det är tokfräckt till Kveikja! Hon är ju så färglös i sig själv... Vi klär ju oss alltid i rosa så de som känner oss är ju vana/härdade :D

Vad säger ni -Hiss eller -Diss?

KL!

Dagens ridning började i grisepass o slutade i suverän trav :D
Red på gårdsplan först, spänd häst, bort från gårdsplan och planen va galoppsträcka, fick ett par steg galopp och sen la han sig i pass och det gick undan :D
Ut i skogen o klättra, sen kom traven!! Och vilken jädra trav!! :) :) Han kan han, bara han slappnar av och inte försöker så mycket!!
Galoppsträcka igen och sen kom tölten, mjuk o fin och alldeles ren bitvis!
Han är så spänd den här grabben, men får man honom bara ordentligt avspänd så är han jädra tjusig :D
Han verkar ha rejält med energi och i vinterhagen nu finns det inte riktigt utrymme för galopprace för honom, känns som att all energi bara byggs upp till spänningar för så fort han går sträcka ut i galopp så släpper allt, han bara suckar o slappnar av och gångarterna faller på plats :)

Duktig häst!

Ser röd ut men den är snyyyygg=)
Klart du ska tävla i den, hiss i massor :love:

Kl

Idag red min kompis Jorunn först då jag åkt p åen inflamerad armbåge som gör satan i gatans ont:cry:
Det märktes att medryttaren red lektion för dressyrtränaren igår för ojoj vad mjuk och fin Jorunn var idag!

Min kompis tränade lite på passagen och det var riktigt kul att få se sin häst bli riden och se hur allt ser ut från marken.
Jorunn börjar verkligen bli stabil i passagen nu verkligen kul att de går frammåt där.
Samlade galoppen börjar komma och högergalopp börjar lossa allt mer och mer.
Hon är verkligen en dröm att rida, så sjukt lyckligt lottad som får rida en sånhär trevlig häst.
Kunde jag inte tro för 7 år sedan när jag köpte grisen i säcken=)

Har du ingen brådska så vänta och se, fast det där med att klicka är det absolut viktigaste. Vad hjälper det att ha världens finaste pålla om man längtar efter något annat. Det kanske känns annorlunda när du får tillbaks henne.

Nej, det är verkligen ingen brådska. Först ska hon visas på Wången om allt går som det ska. Sen har ju jag min 01:a som är min stora kärlek :)

Har också lite andra funderingar som att låna ut henne till nån som kan tävla henne nån säsong.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka