Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Riktigt fint träns på fin häst! Passar ju super på en fux, min egna kanske okså vill ha... ;)

super :) Hoppas den passar!!

Letar själv sadel och det är baske mig inte lätt ;)

Jotack jag har letat i flera år efter en sadel som passar även mig till 100%,
Jag vill ju ha djupt säte med sitpunkten långt fram för mina höfter och bäckenben tycker mer om de.
Samt stoora stöd och det kunde man beställa som tillval på denna sadel=)

Har nog hittat VÅRT nya träns nu :)

Passar det min lurvas? :D

419928_10151302271800222_1554255833_n.jpg

Liten dotter med på ett hörn också ;)

Vilket snyggt träns!
Vart är det köpt/märke? (det kanske du skrivit men jag har missat det?) :)

Jotack jag har letat i flera år efter en sadel som passar även mig till 100%,
Jag vill ju ha djupt säte med sitpunkten långt fram för mina höfter och bäckenben tycker mer om de.
Samt stoora stöd och det kunde man beställa som tillval på denna sadel=)

Blev du inte nöjd med din make over på sadeln du har?

Blev du inte nöjd med din make over på sadeln du har?

Jo helt supernöjd, dock vill jag fortfarande ha en sadel med djupt säte vilket inte globusen har.

Så vill ha en till dressyrsadel som passar mig 100% globusen passar mig till 95% bara sätet som inte är djupt nog=)

Också nyfiken på sadeln!! Håller med om dressyrsadlar med djupa säten, så jäkla skönt och stabilt!

kl

det var verkligen helt underbart väder idag!! var ut en sväng med Lokka och busade. Idag hade jag äntligen med mig kameran ut i hagen också :p kommer bilder senare. Hon har förresten bestämt sig att det är vår nu, så hon fäller för fulla muggar! ;) annars går allt toppen för oss!

Senast ändrad:

Det är ett Glen Gordon Ariel Island, köpt på Glada hästen :)

Sneglat läääänge på det och nu gick det inte att motstå längre :D

Jo helt supernöjd, dock vill jag fortfarande ha en sadel med djupt säte vilket inte globusen har.

Så vill ha en till dressyrsadel som passar mig 100% globusen passar mig till 95% bara sätet som inte är djupt nog=)

Antar att du menar att den ska passa dig och hästen till 100% ;) men det vet jag om att du menar ville bara förtydliga det hela.

Men du 100% passform på hästen och 95% för dig är inte dåligt ändå, jag förstår att du stoppade om din Globus för även jag upplever dom som stenhårda. Bra att det blev bättre när du gjorde pm den då har du en bra sadel att rida i tills du hittar en ny.

Världens sötaste lilla trollunge! Hon är helt underbar verkligen. Tror hon trivs riktigt bra i stallet och med sina kompisar. Är alltid så positiv, mot allt och alla :laugh:

Antar att du menar att den ska passa dig och hästen till 100% ;) men det vet jag om att du menar ville bara förtydliga det hela.

Men du 100% passform på hästen och 95% för dig är inte dåligt ändå, jag förstår att du stoppade om din Globus för även jag upplever dom som stenhårda. Bra att det blev bättre när du gjorde pm den då har du en bra sadel att rida i tills du hittar en ny.

Vilken tur att jag har dig som kan förtydliga allt så ingen verkligen ingen kan missuppfatta nått:D

Själklaaaart stoppades den om, vilket jag också har skrivit några gånger, men de är lätt att missa så för att ingen ska missuppfatta vad jag skriver så skriver jag det igen..Jag eller jag sadelmakaren stoppade om sadeln, samt fixade ny gelesits=mjukare sists för min egna del.Samt större knästöd så att jag sitter bra.

Tyvärr har jag höft och bäckensfel vilket gör att jag för att kunna rida optimalt bra måste ha en sadel som passar mig 100% bra.

Det är väl därför jag än idag 8 år senare fortfarade letar efter en sadel:angel:

Men som du säger globusen duger sålänge, jag får ingen bra sits i den tack vare att den islandssadeln har sittpunkten långt bak och jag behöver långt fram men men den duger... men inge mer=)
Och har jag tuuur nu så har jag en ny sadel på beställning redan efter helgen=)

Också nyfiken på sadeln!! Håller med om dressyrsadlar med djupa säten, så jäkla skönt och stabilt!

kl

det var verkligen helt underbart väder idag!! var ut en sväng med Lokka och busade. Idag hade jag äntligen med mig kameran ut i hagen också :p kommer bilder senare. Hon har förresten bestämt sig att det är vår nu, så hon fäller för fulla muggar! ;) annars går allt toppen för oss!

Kanske hör till åldern men nu vill jag sitta där jag sitter så att säga när jag rider. En riktig dressyrtantsadel=):)

Har också problem med ena höften så jag förstår dig!

Kul att du hittade en ny sadel som passade! Det är inte roligt att rida runt i en sadel som man inte trivs i!

Jaha, då är man 250000kr fattigare och en bil rikare.
Tar några dagar innan jag kan hämta den eftersom pengarna ska förvandlas från fonder till pengar på ett konto, men det är OK. Då hinner jag ju fixa försäkring också.
Behåller den gamla tills jag har den nya, och antagligen tills man får byta till sommardäck. Det är nämligen dubbfria vinterdäck till den nya, så jag får kolla reglerna med släp för där har jag dubbat. Alltid är det något att fundera över. Men däcken till släpet börjar vara lite slitna, så det är ju dem jag ska byta ut om det går - får diskutera med däckverkstaden jag anlitar.

Ingen islandshäst riden igår pga bilaffärer som åt upp den fina eftermiddagen, men Aldar nöjdare med hovlyftning. Ser ut som om min tänkta plan att verka ner framhovarna lite under helgen kan hålla. Behöver ju inte få dem perfekta på en gång, utan kan ta lite i taget. Trakterna är dock förskräckliga så ett snabbt tag med tången behövs.

Ang sadeldiskussion: jag har ju huvudsakligen ridit i amerikans sadel i ganska många år. Skulle ha en dressyrsadel till Ärlig för ett par år sedan eftersom jag fått för mig att han skulle tävla dressyr (har inte blivit av eftersom han inte riktigt har skallen för det). Den sadel som passade bäst, med tanke på Ärligs korta rygg, råkade vara en Stübben focus så det är vad jag köpte. Mycket nöjd med sadeln.
Nu när jag tränar en KWPN-häst för MSV dressyr (tillfälligt i en månad), rider jag i en KenTaur dressyrsadel - vet inte vad modellen heter - och det var verkligen skillnad på djupet!
Jag sitter lika bekvämt i focusen och knästöden är lika stora ungefär, men sitsdjupet skiljer. Kändes väldigt ovant de första gångerna men man vänjer sig fort.
Kan inte påstå att jag egentligen föredrar varken det ena eller det andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka