Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jättefin kavaj! Gillar att fickorna och slagen är svarta, annars hade det blivit too much för min smak. :)

Helt bedårande SÖT!!! Vilken alert uppsyn :)

Ja hon är alltid så alert och nyfiken, gullnosan :laugh:

Supersöt!:love: det är ju nåt speciellt med skäckar;)

Visst är det, skäckar är vackra :love:

:love: !

Läkkur undrar om han kanske får chans på den söta flickan? :p

556893_10151153809387616_1986875278_n.jpg

Aww, så söööt :D klart han får, men Lokkis måste fråga mamma Mist ;)

Hemskt ledsen men jag tycker att den är läskig. Fast det ursäktas av att grått och rosa faktiskt funkar.

Jag är över huvud taget inte förtjust i rosa.
Köpte dock ett babyrosa schabrak till Karl när han fortfarande var hingst - passar min humor.l

Oavsett min smak: väldigt kul om folk vågar sticka ut lite på tävling!

Hiss- jag är inte så förtjust i rosa men den här var snygg till hästen. Till en fux tror jag inte det passar

Det blir inte svårt för domare och domarsekreterare att se vem som är du i alla fall ;) Och så håller jag med om att det är roligt med lite färg!

Det enda jag inte vill se på tävlingsbanan är islandströja och leriga jodphurs. Ser verkligen inte bra ut!

Vad är det för fel på islandströja? Rena kläder ska man alltid försöka ha men är det lerigt ute så kan det vara problem, i synnerhet efter man varit på banan

Kl

Jag har varit busig idag och köpt min drömkavaj...

rosakavvajjgra.jpg

Vad säger ni -Hiss eller -Diss?

Den var ju görsnygg! Blev lite avis nu faktiskt :angel:
Det verkar ju som att jag och pållen skall göra comeback på tävlingsbanan i år efter massa år av flyttar, skador, igångsättningar och transportproblem så man kanske får investera i en kavaj inom en snar framtid :)
Häftigt att våga lite färg!

Snyggt!

*kl*
Min fina fina prinsessa igår! :love:
734938_10151465739369885_2124442085_n_zps9d8686e4.jpg

Vilken helt underbar häst hon är! :love:

Och sen har jag äntligen gjort en tatuering till hyllning av min älskade Filipus. Vi firar 13 år tillsammans om en månad. Tyvärr så börjar han bli gammal nu och troligtvis, om han inte blir bättre, kommer han vandra vidare till hösten. Det enda rätta med tanke på hans skadehistorik (kotledsinflammationer, fång med mera) Mitt hjärta går sönder, men jag måste vara stark för hans skull. Jag vill inte att han ska lida. Här är iaf min tatuering: Länk

Idag tog jag ut gammelgubben på en skrittrunda. Han var så pigg, så glad, så lycklig att få komma ut. Men han kändes stel (han har stått en månad ungefär) och det märks på honom att han börjar bli gammal. Älskade nallebjörnen min!
DSC_0146.jpg

Åååh, jag blir alldeles tårögd! Fina Filipus! Vilken fin gest med tatueringen, jättefin blev den.

Jag tycker bara att kavaj är så mycket snyggare! Och så tycker jag själv att en del av nöjet med att tävla är att göra sig själv och hästen lite finare än till vardags :) Det kan vara så att mina år i dressyrvärlden spelar in också. Men inom ponnydressyren kan det nästan gå till överdrift, och det är tråkigt om det blir en märkeshets.

Men det är klart att yttre omständigheter som t ex vädret ibland gör att man får kompromissa lite med stiligheten.

Jag antar att mång svenskar inte använder islandströjor tillvardags utan för dem
R det att klä upp sig. Smaken är olika... Och någon islandströja har inte jag tävlat i själv men jag tycker det är helt okej.

KL

Det är så himla kul att ha kommit igång ordentligt med ridningen nu igen, har 2 hästar igång & det känns toppen!
Var inne i en "svacka" i höstas, Randalin va tjurig & bråkade endel & allt kändes tråkigt, nu funkar det kanon igen.
Kristall utvecklas fint & jag blir glad av att rida honom, vi var på kurs för Reynir i fredags, det gick jättebra! Jag har varit glad hela helgen :D

58224_10152399992020104_1923547662_n.jpg

Randalin

64114_10152588896770104_553854796_n.jpg

Kristall i fredags på Reynir-kursen

Vilken fin tatuering! Tråkigt att han inte mår så bra, men du har ju haft honom så länge så du känner ju när det är dags, även om det är ett fruktansvärt tufft beslut att ta. Hoppas att det vänder och ni får några fina år till tillsammans. :)

KL

Har inte uppdaterat på ett tag, mest för att det inte hänt så mycket. Ena sjukdomen har avlöst den andra denna vintern så jag missade förra träningen, himla typiskt!

Men.... *trumvirvel* jag har lyckats snika mig in på en kurs för Gummi!!!
Ska bli så himla spännande!! Jag har velat träna för honom i flera år, men det är ju inte så han bor i grannbyn precis :p och jag har inte fått nys på någon i närheten som bokar in honom. Men så fick jag ett mail om att det fanns ett par platser över. Galet roligt men samtidigt lite nervöst eftersom det verkar som att de andra som ska vara med rider på sm-nivå. :o Jag spelar ju inte riktigt i samma liga om man säger så :angel: Men skit samma, kul att se fina hästar och förhoppningsvis ger det mycket. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka