DL1
16.32 cirkus röstar på
LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på
LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28
LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea
Lynchas: LenaH - bybo
Käkas: Alla överlevde natten
Jag funderar vidare på gårdagens röstning och tänker högt. Jag tänker att de som röstade på LenaH kanske är något mindre troliga som fårulvar? Tänker utifrån sannolikhet här. Om LenaH hade fårulvens öppna röst så måste hon även haft fårulvens dolda röst samt röstfifflarens extraröst för att komma upp i tre röster. Detta skulle leda till en lottning mellan LenaH, fio och BSF och 33.3% risk att lotten föll på just LenaH.
I ett scenario av att fårulven röstade öppet på fio eller BSF och dolt på LenaH skulle det ge LenaH totalt 3 röster vilket innebär lottning mellan LenaH och fio/BSF.
Här är det även möjligt att någon med två röster fick fårulvens röst och då hade det kunnat bli lottning mellan 2-3 personer. Så 33.3%-50% risk att lotten skulle falla på LenaH.
Men det är också möjligt att LenaH hade röstfifflarens extraröst och i så fall blev det ingen lottning alls.
Så, om det var ett räddningsförsök av fio eller BSF så skulle ju alternativ 2 vara "mer gynnsamt" ut lyans perspektiv eftersom det är större risk att lotten faller på LenaH.
Å andra sidan fick LenaH sin andra röst (i tråden) 21.02 och det var 6e rösten i ordningen. Så jag vet i tusan om lyan räknade med att LenaH skulle åka? Vet inte vad jag ska tro om fio eller BSF och vem som ev skulle kunnat bli räddad. Eller om det var två eller tre goda uppe för lynch.
Men om en av fio och BSF är ond och blev räddad igår så funderar jag på om fårulven röstade på den andra (= röstat samma öppet och dolt). För om den hade röstat någon annan stans hade lyan kunnat ändra den dolda rösten till den andra personen och på så vis lägga upp personen på 4 röster (förutsatt att fårulven var inne) och i ett sånt scenario hade inte LenaH kunnat hamna i lottning mot någon av fio eller BSF.
Eller så var det flera goda uppe för lynch och lyan kunde luta sig tillbaka och bara röra till det så mycket som möjligt.
Jag vet inte. Tror inte jag kommer så mycket längre i tankarna nu så jag kommer släppa gårdagens röstning lite nu. Men postar detta i alla fall eftersom jag ändå skrivit ner det (och om jag raderar det lär jag glömma det
)