Kul tråd. Ser att jag lyckats få med de flesta av kriterierna som räknas upp när jag knåpat ihop vår sida
Färg- har ljust gråvit text på mörkgrå botten för ett lugnt, stilrent och lättläst intryck. Klatchar till vissa ord som "Grattis" eller sånt jag vill ska stå ut och poängteras med tex rött eller orange.
Rasbeskrivning- har vi inte men jag förväntar mig att när man har kommit så långt att man bestämt sig för en schäfer av brukstyp, då vet man vad det är för hund!
Däremot har jag med vilken typ av schäfer vi har och poänterar vad de är och behöver.
Hälsa/meriter- alla kullarna har egen flik med presentation och bild på föräldrarna samt tabell där alla hundar står med hälsa, meriter, tester och ev tjänstetitlar samt avliden. Allt som finns på SKK finns där och om det finns mer som inte är registrerat (som tjänstetitlar) så skriver vi in det med ägarens tillåtelse. Vi skriver inte ut något på hemsidan utan ägarnas tillåtelse som inte finns offentligt, tex avliden. Däremot berättar vi sånt vid kontakt. Ännu finns bara en sådan hund.
Blogg- alltså...jag orkar och hinner inte blogga. Och jag vet inte vad jag ska fylla ut en blogg med för den delen heller. Men vi har en flik som heter "Vardag på xxxx" där vi lägger ut lite bilder och mer vardagliga saker som inte är baserat på träning/tävling/perstation. Den fliken är lite tänkt att visa en annan sida, det alldagliga, med en bruksschäfer. När jag själv satt och tittade runt på hemsidor i rasen blev jag nästan avskräckt pga allt fokus låg på tävlingskrav, tjänstekrav, bilder på bitövningar, figguranter och käfftar fulla med tänder. Vi vill ha en mjukare framtoning. Även om våra hundar duger till tjänst så är de också jäkligt trevliga, vanliga brukshundar och roliga familjemedlemmar.
Flikar- tror jag fått med de nödvändigaste flikarna.
-Om oss
-xxxxnyheter
-Nya parningar/kullar
-Våra hundar
-Kullar (med underflikar för varje kull)
-valpar/salu/fodervärd (underflikar som Hund från oss-med vad vi erbjuder och önskar tillbaka, valpar till salu, vuxna saluhundar)
-Galleri (mest ägarnas egna inskickade bilder. Vill att de ska få känna sig delaktiga)
-Youtube (länk till vår youtubesida. Under uppbyggnad)
-vardag på xxxx
-Gästbok
-kontakt
-Länkar
Jag uppdatetar så fort det finns något att uppdatera med. Men kollar igenom lite varje vecka iaf.
Jag har försökt bygga upp den utefter vad jag tycker är bra och dåligt hos andra uppfödare i rasen. Jag jämför inte så mycket med andra raser då jag tycker att det kan vara rätt olika på vad som behöver stå med/lyftas fram beroende på rasens syfte. Om jag lyckats vette katten. Jag har bara denna erfarenheten av att göra en hemsida och mina datakunskaper är microskopiska
Tar gärna emot feedback