Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jasså då är det ju inte så konstigt att det är det som hon tycker är roligast, då är det bara en annan som ska bygga upp självförtroendet så vi kan hoppa lite mera.
Mina hästar tycker också att det är superkul att hoppa. Själv måste jag hoppa ofta för att inte göra för stor grej av det, så det är mitt tips. Hellre hoppa fem språng varje dag än trettio språng en gång i veckan. Sedan håller jag hindren låga tills jag känner mig säker. Lågt = det som känns bra för dagen, om det så är 10 cm högt.
Nu blev jag hoppsugen. :-)
Mykletind är tillbaka i Danmark ! Han har mycket riktigt en son i Australien, en i Norge, en i Finland och så vår uppfödning Bacchus Grönkulla i Sverige!Sv: Den nya Fjordhästtråden!
Var finns Mykletind nu? Jag upptäckte av en slump att det finns en avelshingst efter honom i australien. Det tyckte jag var lite coolt. Snacka om att hamna långt hemifrån
Du är välkommen att hälsa på och provrida någon av mina hästar, hingsten är 146 och ena stoet 145 och det är en markant skillnad på tag rida dem ! Hingsten är mycket smalare och har inte alls samma massa som stoet! Jag sålde en treåring för en månad sedan som mätte 145 och tjejen som köpte honom var nästan 180, hon fick testa båda ovannämnda och blev väldigt överraskad !Sv: Den nya Fjordhästtråden!
Det känns mer och mer som att jag inte helt behöver ge upp tanken på en fjording, är väldigt tacksam för alla svar!
Kl
Hovbölden är utläkt och jag har en superpigg häst som bara vill springa och har inte tid att jobba. Vädret gör att man bara vill vara ute hela dagarna och inspirationen är på topp! Tänkte sätta igång med inhoppningen med Cesar nu en utmaning både för honom och mig. Tycker kanske att han har en bit kvar i att kunna bära sig i galoppen men några småhopp kan man väl börja med ändå?
Då är det bara att köra på. Att han tycker om att hoppa vet jag ju! Red förbi en hage för nån vecka sedan där grannens tjejer höll på att hoppa sina ponnyer och Cesar blev helt till sig när han såg det. Det kändes som om om jag låtit honom bestämma så skulle vi också in där och hoppaVi hoppar våra hästar innan de är säkra i galopparbetet. Finns ingenting som är så bra som småhinder och bommar för att få till galopp på rätt ställe, att få hästen att falla n naturligt efter ett hinder och senare framöver för att träna byten! Vår ridbana är alltid full av hinder och bomserier. Rider man unghäst så är det bra sätt för dem att fokusera istället för att hitta på hyss!
Ska bli grymt kul att se Cesar framöver!
Säg inte att du har gjort den sadeln själv?....