Den här utställningsvärlden

Sv: Den här utställningsvärlden

Att hunden spontant har muterats verkar det inte råda någon tvekan om. Men sen dök det plötsligt upp ett mänskligt finger i det hela som av någon anledning kände ett behov av att avla på dom här djuren. Eller hur? Min poäng är att djur kan muteras spontant utan att naturen "menade" att det skulle bli så med tanke på att sannolikheten för att dom här hundarna skulle klara sig själva i naturen är oerhört liten.

Att ni diskuterar rakning har inte med min sak att göra. Jag kom in på ett sidospår och ville protestera mot det du skrev som verkade antyda på att mutationen skulle vara positiv.

*lån*

För 35 år sedan föddes denna jämte..

ujfix.jpg

För 27 år sedan föddes denna jämte..

stalo.jpg

Rasen är sig lik än idag, tack och lov :bow:

Senast ändrad:

jo de är klart att vi fortsatt avla på den - men det tog lång tid innan människan började lägga sig i. länge så förökade den sig själv och man har antagit att människor tagit vara på dem och haft dem som föda och värme. men ren avel har man inte kunnat sett väldigt sent. och det var då dem började bli hårig.

men som sagt är det inte det vi diskuterar utan rakningen - och det är det "naturen" som sett till, inte domarna. tvärt om - domarna har gjort att vi måste raka dem. det behövde vi inte innan.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
321
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 431
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 398
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka