Den här månaden vill jag nog inte bli gravid

susanne

Trådstartare
Eller är det inte så illa med bemanningen på BB under semestern som jag har fått för mig?

Jag har tänkt mig att hoppa över en månad av försök att bli gravid pga att jag inte vill riskera att hamna på ett överfullt BB, eller bara en massa oerfarena semestervikarier.

Är jag onödigt pessimistisk, eller ligger det något i min oro?

Jag var in på förlossningen fjärde augusti, det var lugnt.

Däremot var det ett rent helvete att vara höggravid under sommaren.
Alla soliga fina sommardagar spenderades inomhus liggandes i sängen med en fläkt.

Jag var in på förlossningen fjärde augusti, det var lugnt.

Däremot var det ett rent helvete att vara höggravid under sommaren.
Alla soliga fina sommardagar spenderades inomhus liggandes i sängen med en fläkt.

Jag har varit höggravid både under sommar och vinter och tycker det var mycket jobbigare under vintern.

Jag skulle inte hoppa över ett försök bara för att det är semestertider vid bf. Dels är nyutbildade ofta mer noggranna vilket inte alls behöver vara en nackdel.

Att föda strax efter semestern innebär att man får träffa flera olika barnmorskor under sommaren tex. Föder man innan är det olika personal på bvc osv. Semester är det varje år och det kan alltid ställa till det, eller inte alls. För många av oss är förlossningen bara en mindre del av "skaffa barn paketet".

Jag har varit höggravid både under sommar och vinter och tycker det var mycket jobbigare under vintern.

Jag skulle inte hoppa över ett försök bara för att det är semestertider vid bf. Dels är nyutbildade ofta mer noggranna vilket inte alls behöver vara en nackdel.

Att föda strax efter semestern innebär att man får träffa flera olika barnmorskor under sommaren tex. Föder man innan är det olika personal på bvc osv. Semester är det varje år och det kan alltid ställa till det, eller inte alls. För många av oss är förlossningen bara en mindre del av "skaffa barn paketet".

Jag tyckte det var bra mycket skönare att vara höggravid under vintern :D , jag höll igång ända fram till bf istället för att vara helt däckad de sista månaderna som jag blev som höggravid under sommaren.
Visst var det lite drygt med kläder när det var kallt, och att få låna sambons skor när fötterna blev tjocka men skulle jag bli gravid och även få välja tidpunkt så skulle jag alla gånger välja höggravid vintertid :)

Men jag håller med i att jag inte skulle hoppa över ett försök. Även om det var förjävligt att vara gravid sommartid så går det ju över, det är ju bara att acceptera läget och hoppas på att sommaren är lika fin nästa år :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 065
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 353
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare