Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad fint att höra ❤

Det är ju ganska vanligt på boxer, så känner till en hel del fall och det finns mycket man kan göra för att det ska bli så bra som möjligt. Back on Track-täcke på så ofta som möjligt, vattentrask, simning, balansbollsträning, laser, etc. Det beror så klart på vilka möjligheter man har i sin närhet, men ett bra rehabprogram kan göra stor skillnad.

Era bästa tips för en hård mage? Asni skiter på 0.2 sekunder men Tinja sitter hur länge som helst oavsett foder och tillskott. Om hon inte går helt på torrfoder, men då är det alldeles för mjukt. Psylliumhusk i maten har gjort en bra skillnad hittills, halverat tiden hon sitter. Har någon något annat bra tips?

Era bästa tips för en hård mage? Asni skiter på 0.2 sekunder men Tinja sitter hur länge som helst oavsett foder och tillskott. Om hon inte går helt på torrfoder, men då är det alldeles för mjukt. Psylliumhusk i maten har gjort en bra skillnad hittills, halverat tiden hon sitter. Har någon något annat bra tips?

Nu vet jag inte vad du provat för tillskott men det som funkat bra här har varit Protexin Pro-Fibre. Egentligen var det till en av gammelhundarna när han hade problem med att tömma analsäckarna men testade det på den yngre hanen som ofta är väldigt hård i magen oavsett foder och det har funkat riktigt bra.

På människor brukar kokosolja sätta fart på magen, men jag har ingen aning om det är vettigt att ge till hund. Är iofs inga stora mängder som behövs har jag förstått.

Det är ju ganska vanligt på boxer, så känner till en hel del fall och det finns mycket man kan göra för att det ska bli så bra som möjligt. Back on Track-täcke på så ofta som möjligt, vattentrask, simning, balansbollsträning, laser, etc. Det beror så klart på vilka möjligheter man har i sin närhet, men ett bra rehabprogram kan göra stor skillnad.

Nättäcke från Back on Track redan på väg hem, och insimmad i bassäng är hon sen innan. Ska ta kontakt med fysio så fort hon är klar med sin smärtstillandekur - förhoppningsvis får vi remiss till rehab så försäkringen kan gå in och täcka lite iaf.
Laser och balansbollsintro finns där vi simmar, så även vattentrask och fysioterapeuter. Så jag tror och hoppas att vi ska kunna göra detta på ett bra sätt. ❤️

Märklig händelse igår kväll. Var ute på en snabb kissrunda på kvällen. På vägen hem börjar Daisy plötsligt springa på tvären, haltar kraftigt men svårt att se på vilket av bakbenen. Sätter sig och kliar/slickar sig lite i ljumskarna. När hon sen reser sig börjar hon FLYGA runt och skrika förtvivlat. Verkligen sådana där panikslagna, hjärtskärande skrik. Jag tänker att hon kanske fått något i en tass och fiskar upp henne och bär in henne. Får hjälp av husse att hålla henne medan jag går igenom alla tassar och ben nogrannt. Finns inget spår av någonting. Kände igenom hela kroppen ganska rejält och hon reagerade inte på någonting alls. Var lite moloken i någon halvtimma framåt, sen bjöd hon in till lek och var pigg igen.
Idag märks ingenting. Men gud vad rädd och paranoid man blir ändå... hon har ju bara varit friskförklarad i någon månad efter 3 månaders vila över vintern.

Tävlade startklass med Impa i går kväll vilket resulterade i ett GK resultat med 152,5 poäng. Enligt träningskamraterna borde vi fått högre poäng än 6,5 på följsamheten och efter att ha sett filmen får jag nog hålla med men hon tjuvade på apporteringen och där fick vi 5,5 så det tog väl ut sig. Annars hade vi som lägst 8: or. Känslan va riktigt bra och fröken blond som lätt tappar koncentrationen höll ihop riktigt bra så det gav mersmak. 🙂

Märklig händelse igår kväll. Var ute på en snabb kissrunda på kvällen. På vägen hem börjar Daisy plötsligt springa på tvären, haltar kraftigt men svårt att se på vilket av bakbenen. Sätter sig och kliar/slickar sig lite i ljumskarna. När hon sen reser sig börjar hon FLYGA runt och skrika förtvivlat. Verkligen sådana där panikslagna, hjärtskärande skrik. Jag tänker att hon kanske fått något i en tass och fiskar upp henne och bär in henne. Får hjälp av husse att hålla henne medan jag går igenom alla tassar och ben nogrannt. Finns inget spår av någonting. Kände igenom hela kroppen ganska rejält och hon reagerade inte på någonting alls. Var lite moloken i någon halvtimma framåt, sen bjöd hon in till lek och var pigg igen.
Idag märks ingenting. Men gud vad rädd och paranoid man blir ändå... hon har ju bara varit friskförklarad i någon månad efter 3 månaders vila över vintern.
Låter som hon kanske blev biten av någon insekt? Vad som nu kan tänkas finnas såhär års :confused:

Annars årstid hade jag gissat på myror, men nu? Hoppas hon fortsätter må bra!

Jag bor redan i hus och vill inte ha barn 😁 Har dessutom en caddy som bil så det finns absolut gott om plats för fler hundar. Tid har jag absolut och råd har jag också. Försöker komma på motargument men hittar typ inga 🙈

Kan inte se ett enda 😁
Egentligen vill jag ha hund före barn, men då jag redan har en barnrädd hund vill jag ha en unge först så hon får en chans att vänja sig, och så att eventuell valp får växa upp med barn 🙈
Men helst valp nu. 😁

Kan inte se ett enda 😁
Egentligen vill jag ha hund före barn, men då jag redan har en barnrädd hund vill jag ha en unge först så hon får en chans att vänja sig, och så att eventuell valp får växa upp med barn 🙈
Men helst valp nu. 😁

Du får skaffa valp nu, sen barn och sen en valp till 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 220
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka