R
Raderad medlem 94602
Skägget är inte så värst taggad på kvällspromenad. Fick hämta honom i soffan....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är vaken inför att åka och tävla med Asni idag. Det regnar. Jättemycket. Lite annat väder än moln med växlande sol vi hade igår... Tur att det är Asni som ska tävla idag, och inte Tinja som gillar att jaga regndroppar
Idag var det hundsim på förmiddagen och alla vovvarna fick faktiskt simma tillsammans på slutet. Nano och Nessie brukar simma ihop men Nike som är hälften så stor brukar få simma själv för säkerhets skull. Hon som är världens badkruka i vanliga fall är den som hoppar i utan tvekan och simmar som en fisk så idag kände jag att vi provar en liten stund. Hon simmade iväg som en blixt när jag släppte i henne med de andra två och det första hon gjorde var att helt fräckt roffa åt sig leksaken Nessie hade i munnen, så det ingen skillnad på den lilla vesslan hon är lika fräck och girig i vatten som på land . Gav tillbaka leksaken till Nessie och Nike fick en boll istället men så fort hon passerade Nessie så snodde hon hennes leksak igen den lilla banditen. Kändes iallafall inte som jag behövde vara orolig för lilla Nike för hon simmar som hon aldrig gjort annat. För de andras skull så är det nog lugnast om hon fortsätter simma själv .
Visa bifogad fil 38445
Min kompis hund var pigg men stod som en ostbåge o hade ont. Har för mig att det var hål på tarmen..Har varit skonad mot sjuk hund under de 4 år Betty levt. Igår fick vi åka till veterinären för första gången pga buksmärtor och krystar utan bajs (hon har dock bajsat sedan det drog igång i måndags). Var orolig att hon hade ätit nån leksak hemma eller pinne eller nått litet.
Röntgen visade inget avvikande.
Blodproverna visade inget avvikande (vi tänkte bukspottkörtelinflammation)
Analsäckarna var normala (men tömdes iallafall).
Vi åkte hem med rådet om canicur i 7 dagar.
Tycker att allmäntillståndet är sämre idag, tidigare dagar har hon ätit och ändå varit pigg. Idag har hon inte ätit och bara sover. Står som en ostbågar helst.
Sen är frågan om hon börjar bli trött i kroppen och att det är därför hon är trött?
Är spänd i ryggen.
Visa bifogad fil 38451
Dessutom har hon börjat kissa inne trots att hon precis varit ute.