R
Raderad medlem 94602
Det var inte erat jaktlag som avslutade jakten med pizza? Jag åkte förbi ett gäng jägare å bilar utanför ena pizzerian när jag jobbade.Älgjaktspremiär idag Münsterhanen Milo som vi tog över i somras, han som skulle avlivas, har idag visat framfötterna ordentligt! Hussen och han gick en såt nu på eftermiddagen och de hade sex olika drev igång. Tidigare har han bara skallat när han haft synkontakt men idag kom det igång även utan synkontakt. Jag gick med föräldrarnas gråhund, C, i samma såt och båda hundarna möttes hos mig och drog sen åt varsitt håll, fint att se att de fortsatte jobba själva och inte ihop. Det är så himla kul att se utvecklingskurvan för Milo, fortsätter han såhär så kommer vi ha en riktigt rolig jakthund framöver
C har sökt jättefint hela dagen efter älg och precis innan vi avslutade så hittade hon såklart älg, så nu står hon i skogen och skäller Saran har bara spårat en påskjuten älg, vilket hon gjorde bra, men hon är ordentligt sugen på att springa imorgon. Då ska även Atan få springa lite.Visa bifogad fil 38028