Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas återhämtningen går bra nu!@BornAgain @Martenix @Tonto @McFlurry @Elegant machinery @attheedge @Killaloe @YlvaG @FengurLaugar @Mollsantrollsan @Snurrfian @vallhund
Tack snälla ni för tumhållningar
Pratade precis med veterinären och de har fått leden på plats och allt ser fint ut. Hon har en rejäl lårkaka så klart, men ledskålen såg fin ut. Hon fick ett stygn vid såret i armbågen och urinblåsan ser bra ut. Ett av levervärdena var rejält högt så troligtvis har levern fått en del stryk, men de har henne under uppsikt och hon kommer få komma hem någon gång under helgen om det går som det ska med allt.
Älskade, lilla, lilla hund. Så otroligt tacksam för att jag inte verkar behöva hämta henne i en låda.
Hoppas återhämtningen går bra nu!
Och vilken tur i oturen!
Hon kanske gör skäl för sitt namn och bara laddar energi av el?@AraSlei Fy vilken mardröm! Håller tummar och tassar hör för att hon ska återhämta sig snabbt!
Är det vanligt att hundar struntar i elen så eller är det Ladda som har ett tjockare pannben än andra? Jag har bara träffat på hundar som verkligen blivit rädda och hållt sig undan efter att ha fått en stöt av hästarnas staket.
Har man tillräckligt med styrka så finns det nog ingen hund som inte ger sig - men vissa behöver ju mer än andra.@AraSlei Fy vilken mardröm! Håller tummar och tassar hör för att hon ska återhämta sig snabbt!
Är det vanligt att hundar struntar i elen så eller är det Ladda som har ett tjockare pannben än andra? Jag har bara träffat på hundar som verkligen blivit rädda och hållt sig undan efter att ha fått en stöt av hästarnas staket.
Jag har ju bara erfarenhet av BCs o el, dom struntar i elen om dom vet att de skall få valla, jag brukade trampa ner trådarna så de kunde hoppa över, en av hanarna jag hade kröp under istället, trots att han fick stötar.@AraSlei Fy vilken mardröm! Håller tummar och tassar hör för att hon ska återhämta sig snabbt!
@AraSlei Fy vilken mardröm! Håller tummar och tassar hör för att hon ska återhämta sig snabbt!
Har man tillräckligt med styrka så finns det nog ingen hund som inte ger sig - men vissa behöver ju mer än andra.
Får de inte tillräckligt ont första gången så är ju risken att de tycker det är värt att testa igen/skita i att det gör ont.
Jag har ju bara erfarenhet av BCs o el, dom struntar i elen om dom vet att de skall få valla, jag brukade trampa ner trådarna så de kunde hoppa över, en av hanarna jag hade kröp under istället, trots att han fick stötar.
Han som kröp under som en skållad ål hade fått sig en kyss av liggande trådar från en grinds trådar som låg i gräset.Finns dom som lägger sig och väntar på att få valla trots att dom får elstötar med.
Oj, hoppas du inte tog det som insinuering att du hade dålig ström! Det var inte så jag menade iaf ☺Tillräckligt med styrka bör det vara i, Finn gick också i det igår och går fortfarande inte nära staketet det är ett Foga Techtronic 11000 som är kopplat till typ 150m tråd, tycker att det borde vara tillräckligt med tryck i det för att vara avskräckande nog. Ska kunna användas på stängsel upp till 70km.
Hon fick en rejäl smäll av det igår, men det var tydligen inte tillräckligt för att hindra att hon drog ut idag. Hon är envis som helvete, har hon fått för sig något så ska det bara bli så. På gott och ont.
Men herregud @AraSlei Håller tummarna för att Laddas återhämtning går bra. Vet du varför hon drar? Något spännande och kul åt det hållet där?
Oj, hoppas du inte tog det som insinuering att du hade dålig ström! Det var inte så jag menade iaf ☺
Ja jag skulle tro att det räcker och blir över för de flesta hundar - menar mest att de flesta har ju en "smärtgräns" när de inte längre tycker det är värt det - men den flyttas ju med om de inte får tillräckligt ont de första gångerna. Det blir ju tillvänjning istället då..
Sen kan det ju vara orealistiskt att få till tillräckligt med ström sas för man inte har tillgång till aggregat som räcker till.
(Detta är ju varför elhalsband fungerar, men lika gärna kan bli tillvänjning vid obehag om det används fel)
@AraSlei fyfan vilken jäkla mardröm! Och vilken änglavakt hon måste ha haft!
Stackars killen, tror jag skulle ha svårt att komma över en sån grej. Men alla är ju olika, tjejen som körde på min mosters hund brydde sig inte ens om att komma in och berätta vad som hänt.
Håller tummarna för att Ladda ska må förhållandevis ok de närmaste dagarna och att rehaben går bra.