Svansson är ju multiallergiker och jag har alltid vetat det så att säga. Vi tog blodprov när han var yngre (kanske 1?) och fick tillbaka resultaten samt att vi påbörjade hyposensibilisering. Och alltså, det är såklart bra att veta vad han är allergisk mot (framförallt när det gäller foder då även om det faktiskt mest fått vara trial and error för att se vad som fungerar) men hans allergier har utvecklats under åren så han reagerar på allt fler saker vilket gör att resultatet på blodproverna är rätt irrelevanta numera.
Däremot har har genom åren stått på antihistaminer som behandling och numera äter han en låg dos kortison för att hålla allergin på en rimlig nivå. Så jag tänker att det kanske är den vägen en ska gå om du inte är ute efter att starta hyposensibilisering? För ja, det är jättebra att veta, men om en inte ska hålla på med sprutor så tar ju tex kortison och antihistaminer rätt "brett" utan att en måste veta exakt. Jag kan såklart vara helt ute och cykla här, det var trots allt några år sedan vi gjorde en allergiutredning, men för mig är det viktigast att det fungerar och inte hur eller mot vad
Och är han så dålig nu så låter det ju som att han behöver ex kortison ganska omgående för att bli av med klådan och för att hans hud ska få lite lugn och möjlighet att läka?
Och väljer du att göra en omfattande utredning och starta med hyposensibilisering så verkar det orimligt om det inte går på försäkringen (förutsatt att han inte har några reservationer och sådär då). Hela allergiutredningen plus alla sprutor och andra mediciner har gått på vår försäkring så länge det överstigit självrisken (kortison och antihistaminer har inte gjort det eftersom det är "billigt", men när vi testat andra och då har försäkringsbolaget ersatt utan krångel eftersom det ingår i min försäkring)