När man undrar vad hunden ligger och sträcker sig efter under platsliggningen . (den var död)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha! Den personen borde få träffa Aysu Hon låtsas ju vara kissnödig ofta när det börjar bli så varmt, just för att få komma ut, och så försöker hon gå åt andra hållet när jag vill in.Fick precis förklarat för mig att det inte är rekommenderat för någon hund oavsett ras och päls att promenera i skogen om temperaturen börjar närma sig 25 grader
Ytterligare en person i samma sammanhang menar att är det över 20 grader så räcker 20 min promenad åt gången gott och välHahaha! Den personen borde få träffa Aysu Hon låtsas ju vara kissnödig ofta när det börjar bli så varmt, just för att få komma ut, och så försöker hon gå åt andra hållet när jag vill in.
Alltså... Har den personen någon hund? och i så fall vad för hund?Ytterligare en person i samma sammanhang menar att är det över 20 grader så räcker 20 min promenad åt gången gott och väl
Det är i en grupp för folk med Pyrenéer. Hade förväntat mig mycket snack om "funktionell päls" och sånt men ickeAlltså... Har den personen någon hund? och i så fall vad för hund?
Då tycker ju våra RR att det börjar bli lagom!Fick precis förklarat för mig att det inte är rekommenderat för någon hund oavsett ras och päls att promenera i skogen om temperaturen börjar närma sig 25 grader
Gud Ville skulle bli helt odräglig om jag skulle hålla på så. Idag var vi ute en timme på ett ställe nästan helt utan skugga. Han var dessutom rätt uppvarvad eftersom hans kompis var med och gick också och de tog varje chans de fick till att leka. Men vatten att dricka och sen fick de ligga i en varsin bil i skuggan när vi åkte till fiket så var de redo för mer äventyr!Ytterligare en person i samma sammanhang menar att är det över 20 grader så räcker 20 min promenad åt gången gott och väl
Vi är just hemkomna efter att ha spenderat natten i Tivedens nationalpark. Framför allt Athos är sliten nu. Han har burit på sin klövjeväska och lärt sig manövrera den. Dag två så skrapade han inte i varenda träd han gick förbi i alla fall
Men jag måste verkligen ta mig i kragen och lära honom att varva ner och vila när vi är utomhus. Det går ju framåt och han är mycket bättre på det. Men det känns som en otroligt lång väg kvar tills han självmant kan lägga sig ned och vila.
Såg det. Håller med dig, både pga smittorisker men även med tanke på vilken stress hundarna utsätts för med resor mm. Men det är nästan som en ideologi i den gruppen, att det alltid är rätt med rescuehundar, tyvärr.Arg! Blivit anklagad för att ha samma ”retorik som SD” när jag starkt avrådde från import av gatuhundar med hänsyn till vad Jordbruksverket, länsstyrelsen och SVA skriver om gatuhundar. Detta på en hundgrupper på FB och då inte bara av en i gruppen utan även indirekt av admin i gruppen. Blir både arg och tar illa vid mig då jag verkligen inte gillar SD eller på något sätt står för deras idéer. Gatuhundar kan absolut inte jämföras med människor och därtill finns det etiska problem sett till hundarnas perspektiv enl mig
Ja, tycker att den gruppen har blivit allt märkligare mycket med hänsyn till synen på rescuhundar och att rescuehundar alltid är det rätta. Blir en mkt knepig stämning i gruppen av det enligt mig i och med att man inte får säga något emot rescuhundar. Att det kan finnas negativa aspekter för hundarna med ”adoption” (stress etc.) får i princip inte heller sägas känns det som.Såg det. Håller med dig, både pga smittorisker men även med tanke på vilken stress hundarna utsätts för med resor mm. Men det är nästan som en ideologi i den gruppen, att det alltid är rätt med rescuehundar, tyvärr.