Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
”Här sitter jag, tänker inte gå en meter till, för jag har redan bajsat och den här rundan är tråkig! Så det så!”
Visa bifogad fil 29828
(Inzoomad bild i nästa inlägg)
Japp, jag plågar den stackars ridgebacken med SAMMA runda på morgonpromenaden innan jobbet varje arbetsdag och hon har mycket starka åsikter om det! Det är ju tråkigt!
Jag går också samma runda. Det finns inte så mycket att välja på om man inte ska ut på den hårt trafikerade landsvägen. Men mina verkar älska sitt inrutade mönster. Skiter och pissar på samma ställen jämt
Gah. Morgonrastade hundarna. Samma runda som jag går åtminstone en gång varje dag och har gjort i något års tid. Det är gång- och cykelbanor i vanligt förortsområde, gräs på båda sidorna om vägarna och så lite radhus/villor här och där längs vägen.
Idag när mina hundar gick och nosade längs en häck så kom en arg kvinna ut. Hon menade att jag INTE skulle låta hundarna gå där, för utanför hennes häck (ganska precis där mina hundar var då) så var det några små blommor och de har hon tydligen planterat där. Hon sa att hon fått plocka hundbajs där flera gånger (jag svarade att OM mina hundar skiter så plockar jag upp efter dem) och om mina hundar går där så lockas andra hundar att gå där, så jag skulle enligt henne se till att dra med mig hundarna så att de inte gick där vid hennes blommor. Sedan gick hon in utan att säga något mer. Jag hojtade ett "Godmorgon på dig också" och gick vidare...
Jag själv tänker att hon inte har någon som helst rätt att bestämma över marken som tydligt är utanför hennes tomt. Det är en mycket(!) populär hundrastningsväg och precis mitt emot hennes tomt ligger dessutom en förskola med sju miljarder ungar som springer runt och leker även utanför förskolan (tex när de hämtas och lämnas av föräldrar).
Men jag har så otroligt svårt att släppa sånt här. Jag gillar inte när folk är sura på mig och är extra känslig om någon skäller ut mig på morgonen innan jag hunnit träffa någon annan och innan jag ens fått frukost... Men alltså. Visst har hon ingen rätt att hävda att jag inte får gå där? Det är ju kommunens mark..?
Skulle precis gå ut för att låta hundarna kissa för natten när en räv går förbi på trottoaren utanför vår uppfart. Räven såg ut att ha väldigt lite och lite gråfägad päls. Kunde inte kolla närmre då den började gå mot oss när den såg oss, så sprang in med hundarna + att det var ganska mörkt... Kan det vara så att den har skabb? Eller har rävarna någon typ av fällningsperiod nu? Detta var i ett villaområde och jag är ganska säker på att jag såg samma räv inne på grannens tomt för ett par veckor sedan.
Det är ju mycket bättre än alternativet! Det jag reagerade mest på var väl att den inte verkade det minsta rädd för oss. Men de kanske är ganska nyfikna av sig?De skiftar päls nu, så förhoppningsvis är den bara i pälsskifte
Det är ju mycket bättre än alternativet! Det jag reagerade mest på var väl att den inte verkade det minsta rädd för oss. Men de kanske är ganska nyfikna av sig?