Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När anser du att de borde börja ha lite självbevarelsedrift? I och med att Ville struttar runt med en toffla på foten så blir det inte så långa promenader utan mer korta uttröttande promenader. Idag var vi vid hamnen igen, superställe med änder, människor som springer, går, cyklar, har barnvagnar, rullstolar osv Ville tyckte att det verkade som en toppenidé att försöka hoppa genom staketet ner till vattnet, två meter ner.Men absolut, där fanns en risk. Det tror jag nog man i allmänhet accepterar redan när man skaffar en valp? Givetvis i varierande grad - det var ju helt upp till mig att placera honom i en situation som den här - men en viss katastrofkänsla är liksom vad man köper på sig. "Hur ska jag hålla liv i den här tokstollen som inte har någon självbevarelsedrift???", typ.
Alltså jag TYCKER att de borde ha självbevarelsedrift från ca 4 veckor, när de börjar ge sig ut på sina första äventyr. Men de har inte frågat mig om tips.När anser du att de borde börja ha lite självbevarelsedrift? I och med att Ville struttar runt med en toffla på foten så blir det inte så långa promenader utan mer korta uttröttande promenader. Idag var vi vid hamnen igen, superställe med änder, människor som springer, går, cyklar, har barnvagnar, rullstolar osv Ville tyckte att det verkade som en toppenidé att försöka hoppa genom staketet ner till vattnet, två meter ner.
Men just nu sover han åtminstone sött, först 30 min vid lasarettet och tittat på folk och sen en 45 min vid hamnen, och så en massa sitta i bilen och hålla koll på bilen.
Jag lever på hoppet!Alltså jag TYCKER att de borde ha självbevarelsedrift från ca 4 veckor, när de börjar ge sig ut på sina första äventyr. Men de har inte frågat mig om tips.
Annars har jag väl en förhoppning om tiden efter könsmognaden, sisådär runt året.
Visst är din äldre än min? (fredagkväll, lite väck, sorry )Jag lever på hoppet!
Ett par veckor äldre tror jag, min är född i slutet av juni.Visst är din äldre än min? (fredagkväll, lite väck, sorry )
Du kan väl rapportera resultatet? Men givetvis bara om det är bra!
Aha, då var det närmare än jag trodde, min är född precis i månadsskiftet till juli.Ett par veckor äldre tror jag, min är född i slutet av juni.
Självklart kommer rapporter, men jag misstänker att rasens rykte talar emot honom.
Ett par veckor äldre tror jag, min är född i slutet av juni.
Självklart kommer rapporter, men jag misstänker att rasens rykte talar emot honom.
Aha, då var det närmare än jag trodde, min är född precis i månadsskiftet till juli.
Du tänker att min ras har ett rykte som är mer fördelaktigt?
Asni är 10 månader, löper och anser sig själv fortfarande både oövervinnerlig och odödligAlltså jag TYCKER att de borde ha självbevarelsedrift från ca 4 veckor, när de börjar ge sig ut på sina första äventyr. Men de har inte frågat mig om tips.
Annars har jag väl en förhoppning om tiden efter könsmognaden, sisådär runt året.
RostJag tror på riktigt att han inte riktigt förstod att de var hundar... Inte förrän vi var inomhus och han kunde se dem lite mer stilla. Då fick han en - första - ny kompis också.
(Rost? Daud? Finns en anledning jag tänker på dem som ett stim. )
Filmerna är från dag 2, då hade han nog fattat. Men han var riktigt snäll fram till nio veckors ålder! Den sluga jäveln hade nog räknat ut att vid det laget skulle jag inte lämna tillbaka honom så då kom demonen fram ordentligt.
(Edit: Under tiden jag sitter här och skriver detta lyssnar jag på honom. Han är ute, så jag hör honom utanför fönstret bakom ryggen: DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... BRAAAAAAAAK drämmer in en leksak i väggen, DUNDER-DUNDER-DUNDER, springer förbi... Piperipiperipiperipiperipiiiiiiiiip, har hittat en av de få som har en pip kvar - det är typ 1% av Monsters leksaker kvar vid det här laget - DUNDER-DUNDER-DUNDER-PIIIIIIIIIIIIP, springer förbi... Vi har varit in till stan för ett par timmar sedan, gått flera promenader och miljötränat. Filmat lite övningar inför ett par kursstarter till veckan. Stackars uttråkade vovven.)
Japp. Japp. Visste jag hela tiden.
Nere i SkåneÅh vart ska ni tävla? Och såklart att allting kommer att gå bra.
Jag stör mig på att jag inte har plats i bilen för en till hund och känner mig lite nervös för att Floki troligtvis åker iväg på träning nu i påsk. Min lilla älskling.
Gå in och titta nu under morgonen. Brukar kunna trilla in fram till förmiddagen. Jag röntgade min en onsdagkväll och hennes resultat trillade in vid 8 på morgonen på fredagen, samma vecka
Det diskuterades i tråden o jag bidrog med min erfarenhet. Jag kanske skulle svarat "Jaha?" på ditt inlägg istället?Jaha?