Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håll oss uppdaterade!Någon har lyft frågan på rasens fbsida om varför en rätt dålig tik har fått dispens för att gå i avel med HD C, kan bli spännande och livat det här
Well that escalated quickly.Någon har lyft frågan på rasens fbsida om varför en rätt dålig tik har fått dispens för att gå i avel med HD C, kan bli spännande och livat det här
Hahah ja det spårade milt sagt ur.Well that escalated quickly.
Att följa såna där diskussioner kan vara något av ett guilty pleasure för mig så jag kan ha letat upp den efter att du skrev
Hahah ja det spårade milt sagt ur.
En tråd försvann efter att uppfödarna själva började gräva en djup grav.
Jodå, men dom fortsätter ju i andra trådar. Jag har ändå någon förståelse för att det kan kännas obehagligt att plötsligt ha blivit så "offentlig", men en helt annan nivå på debatten borde det gå att begära trots det. H*n vevar rätt vilt omkring sig och framstår, för mig som utomstående, inte direkt som den mest seriösa uppfödaren pga det.Hahah ja det spårade milt sagt ur.
En tråd försvann efter att uppfödarna själva började gräva en djup grav.
Gjorde sammaWell that escalated quickly.
Att följa såna där diskussioner kan vara något av ett guilty pleasure för mig så jag kan ha letat upp den efter att du skrev
JajjemänVar det Dobbisar?
Så. På väg hem från tävlingen. Aysu var på delad 4e-plats efter första loppet, men vad hon pysslade med i andra loppet förstår jag inte... Inte domarna heller tyvärr, så hon slutade på plats 12 av 18. MEN hon är hel och glad och trött
Så tja, jag ska vara nöjd nu. Hon är trots allt extremt otränad nu och jag hade som enda mål att hon skulle vara just hel och glad.
Ja alltså.Jodå, men dom fortsätter ju i andra trådar. Jag har ändå någon förståelse för att det kan kännas obehagligt att plötsligt ha blivit så "offentlig", men en helt annan nivå på debatten borde det gå att begära trots det. H*n vevar rätt vilt omkring sig och framstår, för mig som utomstående, inte direkt som den mest seriösa uppfödaren pga det.
Ser inte så jättebekvämt ut.Visa bifogad fil 28186
Den här älskade, knäppa skrutthunden har faktiskt sen några månader tillbaka bott längre tillsammans med oss än han bott med någon annan. Kom på det idag under ett helt annat samtal.
Har dessutom senaste veckan pratat med flera olika personer om hur lugn och trygg han har blivit bara under senaste året. Mattes hjärteskräll ❤
Ja alltså.
Det var ju inte ens en diskussion om deras avel från början utan en diskussion om dispensen.
Fattar inte hur man kan släppa igenom en dispens som är tillför att man ska bredda avelsbasen mot DCM och sen inte ha krav på hjärttest innan parning.
Det gör mig heligt förbannad faktiskt. Det är inte att se till rasens bästa.
Det är ju SKK som ger den i slutändan men rasklubben backade upp den.Var det SKK som gav uppfödaren dispens? Eller var det rasklubben?
Katrineholm skippar vi, tyvärr. Det är ju bara två veckor kvar och jag känner inte att vi kommer hinna komma i tillräckligt bra form för att det ska vara värt det. Däremot Borlänge funderar jag på. Måste sätta mig ner och kolla alla tävlingar, klura på vilka jag öht kan ta mig till osv. Vill gärna ha med Ebrah på 5 tävlingar och försöka få henne kvalad till EM nästa år, och så har jag någon liten tanke om att hinna åka utomlands med Aysu och få något mer championat innan hon är för gammal (fast det vet jag att blir jävligt svårt). Hur blir det med tävlingar för er?Hel och glad hund är det viktigaste Förstår att du var nervös efter hennes skada tidigare!
Kommer du att åka till Katrineholm eller Borlänge?
Tråkigt med Ebrah! Håller tummarna för att det inte är något långdraget.