Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för support, jag gillar medhåll! Kan se dom där kaffestunderna framför mig@Vassi Tycker det är full rimligt!
Faktiskt, sen tänk så skönt det kommer vara med en hund i trädgården när ni dricker kaffe.
Men vad bra att du tar tag i det och tar hjälp!På fredag ska jag träffa hundtränare med Nikki för första gången, nervöst värre. Inte för att jag tror att problemen kommer vara lättlösta men skäms över att det är som det är. Men eftersom allt bara eskalerat sen hon blev attackerad så måste det få ett slut, och jag löser det inte själv... :/
Varför har hen valt bort att registrera i SKK?Eh just det, kan ha bokat en valp till nästa år också
Lite beroende på vilka tikar uppfödaren ska para och om det blir några tikar efter dem, men jag har i alla fall sagt att jag troligtvis är intresserad.
Hen har ju inte reggat i SKK tidigare utan jag har dubbelreggat Floyd i efterhand, men så fort kennelnamnet gått igenom hos SKK så kommer hen registrera in en del av de äldre hundarna samt alla nya valpar. Just avsaknaden av skk-registrering har gjort att jag velat massor över om jag ska ta från samma uppfödare igen eller inte, men nu blev inte valet så svårt längre
Varför har hen valt bort att registrera i SKK?
Försök att skippa nervositeten och framförallt skammen. Tänk istället på hur jäkla bra det är att ni nu kommer få hjälp! Det finns inte en enda människa i hela världen som kan allt, och inte ens de som kan väldigt mycket har kunnat mycket hela tiden, utan de har fått lära sig under tiden och ofta genom att lära sig av andra mer kunniga. Gör du detsamma, vilket du ju planerar nu, då skapar du ju verkligen möjligheter för er att utvecklas på ett bättre sätt. Det är ju hur bra som helst!På fredag ska jag träffa hundtränare med Nikki för första gången, nervöst värre. Inte för att jag tror att problemen kommer vara lättlösta men skäms över att det är som det är. Men eftersom allt bara eskalerat sen hon blev attackerad så måste det få ett slut, och jag löser det inte själv... :/
Men nej så tråkigt! Hoppas han blir frisk fort.Har misstänkt en tid att något inte riktigt stod rätt till med Lemmy, men "ingen annan" har sett något så jag trodde jag inbillade mig en hälta. I helgen ville han inte hoppa hinder när vi tävlade rally, och inte när vi tränade agility i veckan. Så igår ringde jag vet och fick en tid idag. Misstänkt senskada i bogen och remiss till ortoped eftersom det inte finns någon i Umeå. Smärtstillande och koppelpromenader. Min lilla kille, vad jag önskar att jag åkt direkt jag började misstänka något. Man ska lyssna på sig själv!
Försök att skippa nervositeten och framförallt skammen. Tänk istället på hur jäkla bra det är att ni nu kommer få hjälp! Det finns inte en enda människa i hela världen som kan allt, och inte ens de som kan väldigt mycket har kunnat mycket hela tiden, utan de har fått lära sig under tiden och ofta genom att lära sig av andra mer kunniga. Gör du detsamma, vilket du ju planerar nu, då skapar du ju verkligen möjligheter för er att utvecklas på ett bättre sätt. Det är ju hur bra som helst!
Ja, det har du ju rätt i. Men har väl blivit en sån situation eftersom folk i området tar omvägar när jag kommer med min 9 kg galna terrier för att hon låter helt rabiat vid hundmöten. Jag gömmer mig när jag ser en hund, tar omvägar, ja allt för att slippa såna situationer.
Det är tufft med en hund som inte gillar godis eller leksaker att belöna, bli arg funkar inte heller, så det blir nyttigt att få någon mer kunnig att ge tips om hur jag ska gå vidare.
Eh just det, kan ha bokat en valp till nästa år också
Lite beroende på vilka tikar uppfödaren ska para och om det blir några tikar efter dem, men jag har i alla fall sagt att jag troligtvis är intresserad.
Hen har ju inte reggat i SKK tidigare utan jag har dubbelreggat Floyd i efterhand, men så fort kennelnamnet gått igenom hos SKK så kommer hen registrera in en del av de äldre hundarna samt alla nya valpar. Just avsaknaden av skk-registrering har gjort att jag velat massor över om jag ska ta från samma uppfödare igen eller inte, men nu blev inte valet så svårt längre
En del har redan kommit in, så nu har Floyd i alla fall en halv stamtavla i 6 led något har blivit lite tokigt hos SKK dock - enligt Avelsdata har Floyds mamma 85 avkommor, varav 30st i sista kullen
Shit vilken fruktsam tik. Rena drömmen ju