Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett elände det där när uppfödarna har kennelträff så långt hemifrån en själv!Idag ska vi åka drygt 50 mil norrut för att vara med på morgondagens kennelträff hos Floyds uppfödare Ska bli så roligt! (Ja, inte att åka dit då, men att vara med på kennelträff )
Vi har spenderat hela dagen på klubben. Vi är ett härligt gäng på väldigt olika nivåer och med olika mål och det är så härligt att alla ändå kan hitta sin plats och trivas hos oss. Alla hjälps åt oavsett om det är att stå i grupp, sköta pistolen eller att vara support när någon för första gången ska våga släppa hunden lös på planen. ÄLSKAR min lilla schäferklubb
Men nu är jag helt slut och hundarna sådär härligt nöjda. Vi kommer inte göra många knop till idag
Det är ett elände det där när uppfödarna har kennelträff så långt hemifrån en själv!
Idag råkade vi ut för en som släppte fram sin hund rätt olämpligt.
Frej och jag stod och väntade på att bussen skulle stanna så att vi kunde kliva på. Jag höll honom kort men vi stod precis vid trottoarkanten och plötsligt hoppar han sånär ut framför bussen. Det var en Berner sennen som uppenbarligen kom på tok för nära bakifrån. Tänkte i mitt stilla sinne att det där var väl inte riktigt okej men klev bara på bussen.
Vi satte oss längst bak i hörnet och Frej fick ligga i mitt knä. Efter en liten stund kommer en man gående i mittgången och jag hör på sättet han pratar att han har en hund med sig, men tänker inte på att nämna att även jag har en hund där. Rätt vad det är dyker ett stort Berner sennenhuvud upp så gott som i knäet på mig, där jag ju redan har Frej.
Frej var inte road över att få en så stor okänd hund precis inpå sig där han själv inte hade något utrymme att vika undan. Istället både morrade han och visade tänder . Har nog aldrig hänt förut mot annan hund, men jag förstår honom i situationen.
Jag skulle förstås ha puttat bort hunden för Frejs skull, men kom inte på det. Lyckades dock få hussen att förstå att Frej blev trängd och sent omsider tog han undan sin Berner sennentik. Han berättade att hon löpte (Frej blev inte ett dugg kär, bara rädd/obekväm) och att han hade en sheltie hemma. Som visade sig komma från samma uppfödare som Frej och som vi dessutom träffat en gång fast med matten.
Innan bussen gick klev hussen och hunden av bussen. Jag undrar om det berodde på att han inte kunde betala/hittade kort (chauffören ropade efter honom och frågade om han hittat något kort) eller om det var för vår skull. Frej hade lite svårt att göra sig av med det låga morret...
Jag tycker stt du beskriver samtliga berner sennen hundar/ägare jag har haft oturen att stöta på.
Vad knepigt!
Jag tror det är för att de hundarna är så snälla och att ägarna aldrig uppfostrat hundarna. En ouppfostrad berner sennen kan göra som den vill pga ägarna har inte den fysiska kapaciteten att styra upp hundarna. Och hundarna får göra vadsomhelst pga att de är så snälla.
Jag har aldrig sett en bernerägare som inte bogseras fram på gatorna
Jag tycker att berner är rätt läskiga. Har nog bara träffat på berner med tveksam mentalitet.