Ja det var lite trist, men samtidigt har han gjort fina drev i vinter så det känns som om han ändå har koll på vad det handlar om. Men jag gapskrattade åt honom i tisdags när vi var ute, massor av spår så när jag släppte drog han direkt i väg 50 meter rakt ut i skogen. Tittar på gpsen och ser att han snurrar på ett och samma ställe så jag smyger mig framåt och får se honom tokleka med ett skottkärredäck.
Antagligen räven som har dragit med det ut i skogen från bondgården i närheten. Så jag fick gå fram och be honom släppa det och koppla upp en bit igen.
Sen drev han lite rådjur i några omgångar men ganska korta, men det var mycket snö så det var nog rätt tungt.
Vi får ställa Ata och Ville bredvid varandra och be domaren döma genomsnittligt på dem, då kanske det blir lagom!
och
@AraSlei Vi har kört lite apportering, men inte så seriöst. Jag tänker att vi kanske tränar lite detaljer som att hålla fast dummyn tills jag säger loss men inte köra apportering i terrängen.
Han bär allt han kommer åt och speciellt när han är glad. Vi har börjat skicka honom med reklamen från brevlådan, när vi är säkra på att han inte sticker iväg och sliter sönder så kommer han få börja bära posten också.
Husse skickade honom med en tunn tidning, den var lite blöt innan den kom fram till mig.
Så fort snön försvinner så ska vi ta tag i spårträning igen. Jag funderar på om man inte skulle kunna köra lite spår på hårt packad snö också, i gropen blir det en hel del såna områden som skulle kunna vara bra träning.
Ps Ville börjar bli stor kille och lyfter på benet ibland när han kommer ihåg.