Tack alla som tagit sig tid att svara. Nu kör vi ris och kyckling med mycket vätska - hon kissar nästan varje gång vi är ute så vätska får hon + naturligtvis att vattenskålen alltid är fylld.
Ännu så länge är hon fortfarande lös, men ger henne ofta och lite och går sedan ut så hon kan bajsa av sig direkt. Kommer fortsätta göra det i kväll/natt och hoppas på förbättring och imorgon sticker jag till apoteket och köper ut pro-kolin. Köpte också något som heter fortiflora i djurbutiken som ska vara bra för magen. Att få i henne skonmaten och tabletter vid behov är definitivt inte ett problem. Hungrig hund är hungrig och då äter man vad som helst.
Jag skulle nog vara mer hysterisk om vovve inte mår så finemang förutom magen och avföringen som inte är 'rinnande' eller slemmig eller har blod i sig, om jag får vara TMI så är den liksom bara 'grötliknande'. Dessutom är hon fruktansvärt glad och pigg och vill bara springa och leka, sjukt irriterad på dum hundvakt som inte fattar att det inte räcker med en snabb runda så man kan kissa/bajsa av sig utan det ska gås långpromenad när vi går ut var tredje timme eller så. Och, inte att förglömma inga goda saker förutom skonmat och tabletter. Inte ens en köttbulle! Fruktansvärt.
När jag tappade en köttbulle i golvet och kastade mig efter den mitt framför svart nos var det ytterst sur labbe.
Labbar ska vara glada och/eller tigga inte sura hos elak hundvakt.
Edit: Jag tror jag har funnit gränsen även för en labbe. Jag äter upp resterna av julmaten, katten får James Wellbeloved och vovve får kokt kyckling och ris med tabletter. Hon kollade in skålen, suckade djupt, gav mig en lidande blick och ligger nu vid fötterna och tycker livet är pest. Men, kom just in från en snabbis och hon är fortfarande lös i magen, så, basta!