Well, jag tycker att tolkningen av hets mot folkgrupp är slappare än vad den kanske borde vara och har varit. De sprider propaganda och reklam för SvP genom att gå där. Hets mot folkgrupp innefattar inte enbart vad som sägs där och då, utan även symboler och "spridning av meddelanden". Det som står i deras partiprogram är tydligt nazistiskt och hetsar mot folkgrupp. Därmed tycker jag att tolkningen borde vara som så att de sprider meddelanden genom att gå där och propagera för sin politik som är hets mot folkgrupp, oavsett om de uttalar saker som tolkas som hets mot folkgrupp där och då. Så har även tolkningen skett tidigare, men nu ska nazisterna försvaras och deras rätt att yttra sig och sprida nazistisk propaganda ska väga tyngre än att alla medborgare ska känna sig trygga i sitt eget land. Jag tycker att det är fel.
Demokrati och yttrandefrihet är inte alltid bra, det finns brister. Som lyfts fram här ovan, i Grekland och andra länder växer nazistiska och främlingsfientliga partier med rasande fart, helt demokratiskt. Om vi får en ny naziststat, demokratiskt, ska vi då inte ta ställning mot dem och tvinga bort nazismen? Jag tycker att det finns saker som är viktigare än demokrati, allas lika värde, mänskliga rättigheter, människors rätt till sina egna kroppar osvosv.