Du skriver ju att du vill se en skärpt hets mot folkgrupp-lagstiftning och ger exempel på vad du inte tycker är okej att säga. Bland annat att man inte bör få säga att man inte tycker homosexuella ska få adoptera med hänsyn till barnets välbefinnande, något som KD tycker.
Well, jag tycker att det inte borde få sägas på gator och torg då det är kränkande mot homosexuella att antyda att deras föräldraskap skulle vara sämre än någon annans. Jag tycker att den åsikten är diskriminerande och står emot mänskliga rättigheter. Om KD skulle vilja demonstrera mot homosexuellas rättigheter tycker jag att det också borde klassas som hets mot folkgrupp. KD:s politik bygger däremot inte på nazism, som SvP:s politik gör.
Ja vi fattar, du vill inte ha demokrati.
Ja, vi fattar. Du vill att man ska få heila på stan. Good for you.
Hur i hela fridens namn ska vi kunna förbjuda någon att ha några åsikter vad de än månde vara? Du kanske blir kränkt över att jag anser att det är urfult att rida i röda ridbyxor.
När det gäller yttrandefriheten i förhållande till den enskildas rättigheter är det en fin balansgång. Men att förbjuda åsikter ja då är det ett megasteg från linjen.
Om du upprepade gånger, tillsammans med andra, säger till en person i en skola, att dennes byxor är fula så är det mobbning och det är inte okej i skolan. Ingen vill förbjuda åsikter, bara möjligheten att yttra dem på vissa platser.