Ja, i Sverige får man ju rösta på vilket parti man vill oavsett vad ens granne eller kusin tycker om det hela. Vem är du att bestämma vilka åsikter som är ok? Jag tycker att kommunistiska åsikter a l a AFA är helt åt hel--te men du har ändå rätt att ha de åsikterna. JAg skulle inte drömma om att förbjuda dem.
Ok, då vet jag att du tycker det är ok att rösta fram förtryck. Så tolkar jag ditt "ja". Liksom du tolkar mig till en militant kommunist som vill ha ett tolitärt system. Detta är milsvidder från mina värderingar men ok, den åsikten får du ha om mig. Jag kan aldrig hindra dig från en annan åsikt, skulle inte försöka heller. Däremot om du skulle vilja angripa mina rättigheter som människa för att jag inte är eller tycker som du, tycker jag är skillnaden.
Nu vet jag inte vad du syftar på när du säger "vilken skit som helst" för de som är närmast makten nu är ju vänsterblocket och ja, jag håller med om att det är skit men man får ju respektera att de blir demokratiskt invalda.
SvP är ju knappast nära någon makt så det behöver du ju inte bekymra dig om.
Förlåt mig. Det var bara det jag tycker det var ett roligt inlägg.
Men jag bekymrar mig. Jag bekymrar mig över att ett främlingsfientligt parti, inte enbart i Sverige börjar vinna alltfler andelar. Ska man verkligen försvara detta i oändlighet?
Fast sådant där ser du ju på annat håll också - särskilt i religiösa sammanhang. Muslimer och katoliker t ex angriper ju ofta på andras värde. Icke-muslimer är inte lika mycket värda som troende muslimer. De kallas ju t o m "otrogna". Att vara homosexuell är belagt med dödsstraff. Hinduismen och Katolicismen ska vi ju inte ens prata om etc.
Den enda religionen där man faktiskt anser att alla är lika mycket värda och där man förespråkar fred är ju buddhismen. Borde inte alla andra religioner enligt din devis då förbjudas eftersom man angriper människovärdet i dem?
Fattar ju vart du är på väg om du vill börja med att förbjuda åsikter som du anser är opassade? Vad kommer sedan? Det lär ju inte stannan där liksom
Helt klart ett tänkvärt inlägg i debatten. Jag har som sagt aldrig påstått att det är en enkel sak .