Fast ska vi förbjuda det där så kan vi ju lika gärna förbjuda allt annat som kan väcka anstöt och folks ogillande. Såsom kommunistiska åsikter och propaganda, hejdå F! och V.
Eller är det bara nazistiska och rasistiska åsikter som ska förbjudas?
Vem är det som ska bestämma vad som är ok och vad som inte är det?
För mig räcker det med att förbjuda organiserad rasism och nazism vars syfte och ärende är att allvarligt motarbeta allas lika värde och inskränkning av detta. Dvs, som jag ser det, ett skydd mot demokratin. Ett ställningstagande om att du faktiskt inte har rätt att psykiskt terra människor. Helt ok att jämföra med terrorlagstiftning vars avsikt är att förhindra fysisk skada. Man kan också jämföra med att du faktiskt får tända på djur och små barn men du får ju faktiskt inte ha pedofila nätverk med barnporr på datorn; dvs tänk och tyck vad du vill om människor som kommer hit som flyktingar men du ska avstå från att organisera och mobilisera rasistiska och hatiska uttryck i media, postlådor, på gatan etc. Precis på samma sätt som jag tror att många av er, som tycker att jag har fel, faktiskt blir illa berörda av sexualiseringen av kvinnor i det offentliga rummet. Ohc på reklam. Det är ju trots allt olagligt att tokidiotisera och sexualisera kvinnor i reklam på teve (och hur ska det sluta!!!). Är det också ett hot mot demokratin? Kämpar ni också för männens rätt att trycka ner kvinnor?
Jag ser faktiskt ingen koppling till att sedan förhindra människor att tro på det de vill eller utleva vilken sexualitet man vill (laglig sådan) samtidigt som man förbjuder rasistiska uttryck och demonstrationer på stan. Få av oss hade pallat att folk organiserat stod och skrek nedsättande ord om kvinnor tex. Men jag kanske har fel.