Delad vårdnad?

Sv: Delad vårdnad?

".......jag undrar detta då jag inte klarar av att bo med honom längre. han misshandlar mig psyskiskt, har tryckt in mig i en vägg, har varit otrogen mot mig, ljuger....."

Men vad f.n! Nu när jag läst hela tråden blir jag som skogstokig! Menar soc på fullaste allvar att du ska bo kvar hos någon som misshandlar dig? Att det är det bästa för ert barn att se pappa kränka, psykiskt och fysiskt misshandla mamma? :mad:

Ring kvinnojouren omgående och se till att komma bort från idioten! Där kan du säkert få hjälp och stöd. Din pappa verkar inte bry sig av det lilla du skrev, då måste du se till att ordna det själv. Se så, ta dig i kragen och ring! Du ska inte stanna i samma bostad som den där uslingen en natt till!

Det är mental misshandel det han har kört med. Visst, han tryckte in mig i väggen. Det är mest ärekränkning som jag kan anmäla honom för. Och det orkar jag inte med just nu.

Det som har hänt, har inte hänt framför Loke. När han är hemma och han är vaken, så håller vi en så bra ton som möjligt så han ska slippa. Vi har kommit överrens, trots att det tar emot jäävligt mycket, att försöka vara "normala" så länge som jag bor här för sonens skull. Det är han med på.

Jag söker som en idiot. Verkligen. Söker allt vad jag kan. Snart är jag så desperat att jag söker i ett annat län också, då jag har fått så många nej här. Soc gör inget åt det, dem hjälper bara med det ekonomiska. Och det förstår jag väl att dem bara inte kan trolla en lgh åt mig, även om jag skulle vilja det.

Sålänge det går att ha en fungerande kontakt med pappan så är det väl inga problem antar jag?

Beror ju på hur långt utanför länet också kanske :)

Jag funderar på det, då jag inte har en bil och sonen ska ju vara hos sin pappa 3 dagar i veckan.

Jag söker som en idiot. Verkligen. Söker allt vad jag kan. Snart är jag så desperat att jag söker i ett annat län också, då jag har fått så många nej här. Soc gör inget åt det, dem hjälper bara med det ekonomiska. Och det förstår jag väl att dem bara inte kan trolla en lgh åt mig, även om jag skulle vilja det.

Hur formulerar du dina ansökningar ? detta kan vara av stor vikt. Träder soc in som borgen åt dig ? visst dom hjälper dig ekonomiskt, men borgar dom för dig så du kan säga det åt hyresvärdarna ? Många hyresvärdar drar öronen åt sig när man bara skriver man har soc som enda inkomst, däremot kan dom se saken i annat ljus om borgensman finns, och om soc är det så är dom ju garanterad hyran kommer in.

Ang folkbokföringen. Ska sonen gå kvar på samma dagis och du flyttar från kommunen så antar jag han måste vara skriven hos sin pappa om pappan bor kvar. Tänk på det.

Men alltså, jag tycker så här. Ta över eran lägenhet ni har nu...bo där ett tag även om du inte gillar den, tids nog kan du byta ned dig till billigare eller kanske annat område. På så vis slipper du ju en massa jobb just nu. Ring erat bolag och begär om överlåtelse. Eller sätt ut annons om att 1 lägenhet bytes mot 2. Vad har du för hyresbolag egentligen ? Förbo ? Kungälvsbostäder ?

Det är ju inte bara ditt ansvar att bytena genomförs, det får ni göra upp tillsammans ( hämta vs lämna )

Är det bra kollektivkommunikation mellan städerna fungerar det ju bra ändå :)

Men tänk på det Mynta skrev om dagisplats ...

Senast ändrad:

jo, jag funderar på att söka lite längre bort nu faktiskt, då jag inte hittar något lämpligt här.

Har inte läst hela tråden men all forskning säger att tiden vid ett års ålder är väldigt känslig. I Kriminalvården går man exempelvis mot lagstiftningen och separerar inte barn från sina mammor vid ett års ålder utan man ser till att skjuta på det några månader. Nu vet inte jag om ert barn är exakt ett år, men om han är det så måste ni göra det så bra som möjligt för honom. Ett alternativ, som även är bra när man är i konflikt, är att skifta vid dagisdagar så att antalet hej då minimeras. En vecka kanske är långt, eller så blir det för många hejdå om ni byter ofta - det här måste ni med eran kännedom om ert barn lista ut och kanske prova er fram. Men jag tycker personligen att en vecka är lång tid så jag hoppas att vi i januari kommer köra tex
fre-lör-sön-mån
mån-tis-ons
ons-tors-fre
fre-lör-sön-mån som ett löpande schema. Sen kanske vi faller in i varannan vecka ändå. Men nu kan jag inte tänka mig en vecka utan att träffa mina barn - och inte han heller för den delen.

Varför ska du flytta? Kan inte han göra det? Om du flyttar och bor i din mosters garderob för att du inte står ut nu så kan du inte sen hävda att du ska ha boendet(kan vara bra att känna till), i rätten så anser man då att du har visat att du inte har störst behov av bostaden.

Angående misshandel så är dagens lagstiftning inte sådan att man kan ta bort den som misshandlar, det blir tyvärr offret som får flytta. Men man tittar på det.*Äntligen* Är det psykisk misshandel så går det under kvinnofridskränkning, så även om han inte slår dig kan hans beteende ändå vara straffbart.

Usch vad tråkigt att du ska behöva ha det så här mitt i jultider och allt!

Styrkekramar*

Nu på lördag!

En trea på 73 kvm i kungälv.

3,7 km ifrån pappan, alldeles perfekt. T.o.m gångavstånd ju.

Har istort sett inga möbler, men det får fixa sig senare.

:bump:

Det låter ju perfekt!
Nu har du ju någonstans att bo, resten löser sig! Kika på blocket och hör med folk omkring dig ang möbler.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 764
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar