Delad vårdnad?

Sv: Delad vårdnad?

Hade faktsikt ingen aning alls om att man inte skriver så (?), men det bekommer mig inte särskilt mycket.

*kl*

Har inget stavningsprogram, vet inte ens vad det heter.

Jo, men vad är egentligen rätt och fel när det gäller att prata och skriva?

Är det fel att skriva så som jag gjorde bara för att andra påpekar det?

Nej det är inte en åsiktsfråga utan det finns svenska skrivregler att följa när det gäller de och dem.

Du behöver inte ta illa upp, det är ingen som hackat på dig utan det sas i från i all välmening :)

Jag tar inte heller illa upp bara för att jag inte håller med i allt.

Förstår att det var i all välmening.

skulle det då fungera bättre om sonen bodde ex hos sin pappa 3 dar på raken och resten utav dagarna hos mig då eller?

Ja, det är fel att använda "dem" i det sammanhang du gjorde. Vid osäkerhet, skriv "dom".

Jag skrev också att jag önskade att allt skulle gå bra för dig, eftersom jag visste att många skulle hugga på min "hjärtlöshet" att rätta din grammatik i din jobbiga situation.

Jojo, jag tog inte illa upp. Det kanske verkade som det, men så var det inte iallafall.

skulle det då fungera bättre om sonen bodde ex hos sin pappa 3 dar på raken och resten utav dagarna hos mig då eller?

tanken är då tisd,onsd,torsd hos sin pappa. restrerande(stavas?) dagar hos mig.
han är lika mammig som pappig.

Nu finns det ju tydliga regler hur man skriver & använder ord, om det var så du menade;)
Om du sedan använder allt enligt vad som är korrekt är en annan sak, jag skriver ju tex "mej" fast det är fel.

Är lite intresserad av grundfrågan (alltså inte diskussionen om de och dem). Har bostadssituationen löst sig? Skaffade ni hyreslägenheten tillsammans eller var det någon av er som bodde i den innan erat förhållande?

Är lägenheten förvärvad för erat gemensamma brukande och utgör den samboegendom. Då man avgör vem som ”ska ha” lägenheten görs en behovsprioritering. Av vigt är i så fall vårdnaden om barn och handikapp.

Sonen ska vara hos mig 4 dagar i veckan, fredag,lördag,söndag och måndag. tisd-ons-torsd ska han vara hos sin pappa.

Vi flyttade in samtidigt den 2 maj 2007 och han står på kontraktet.

Jag söker som en tok, då jag har blivit beviljad ekonomiskt stöd för eget boende. Är så himla glad för det! Äntligen slipper jag all den här skiten och kan börja om på nytt.

Grattis, vad skönt att du kan leta dig något eget :)

Tack!

Återstår bara arbetet med att hitta något. Annonserat och svarar på varje annons jag ser..

tanken är då tisd,onsd,torsd hos sin pappa. restrerande(stavas?) dagar hos mig.
han är lika mammig som pappig.

Hade du aldrig tänkt ha en barnfri helg ? Har läst några trådar om dig, och undrar om det är din sambos ide med dessa dagar så han har fria helger ALLTID till att gå ut och slå runt ? Han var väl rätt så förtjust i det tror jag.

Aldrig någon barnfri helg - det har inte vi som lever ihop med pappan heller.... Man kan också vända på det till att man alltid har ett par hela dagar att odelat ägna åt barnet. Och skulle man behöva vara barnfri en stund får man väl försöka hitta hjälp till det.

Jag har inte läst hela tråden utan bara sista sidan. Om ni skaffade lägenheten för att ni båda skulle bo i den så spelar det ingen roll vem som står på kontraktet. Den som behöver den bäst har rätt att få den. Fast du kanske vill flytta ut och börja om på nytt i en ny lägenhet stället för att strida?!

Att du aldrig ska ha en barnfri helg blir helt galet! Pappan har ju chans att ta igen sig varje helg, när ska du hinna med det? Om du jobbar/pluggar på dagarna så får du aldrig ett dygn att rå om dig själv, det är inte rätt mot vare sig barnet eller dig. Jag tycker att du ska lägga till att pappan förutom de dagar ni kommit överens om, dessutom ska ha varannan fre-lö eller vad som nu passar, du har ni ju precis lika mycket tid med barnet plus att du kan få en sovmorgon ibland.

Har ni bestämt vem som barnet ska vara folkbokfört hos? Det påverkar ev. bostadsbidrag nämligen.

".......jag undrar detta då jag inte klarar av att bo med honom längre. han misshandlar mig psyskiskt, har tryckt in mig i en vägg, har varit otrogen mot mig, ljuger....."

Men vad f.n! Nu när jag läst hela tråden blir jag som skogstokig! Menar soc på fullaste allvar att du ska bo kvar hos någon som misshandlar dig? Att det är det bästa för ert barn att se pappa kränka, psykiskt och fysiskt misshandla mamma? :mad:

Ring kvinnojouren omgående och se till att komma bort från idioten! Där kan du säkert få hjälp och stöd. Din pappa verkar inte bry sig av det lilla du skrev, då måste du se till att ordna det själv. Se så, ta dig i kragen och ring! Du ska inte stanna i samma bostad som den där uslingen en natt till!

Jaha du, så du menar om man lever i hop med pappan så kan man inte själv göra något på egen hand och den ene tar hand om barnen, utan då måste båda stanna hemma för båda ska samtidigt ha en barnfri helg.

Nog tycker jag att denna fördelning Doglover skrev gynnar hennes ex mer än henne. Du tror att doglover bara sådär hittar barnvakt om hon mot förmodan vill göra något på egen hand någon helg ? Skulle inte tro det.

Hade du aldrig tänkt ha en barnfri helg ? Har läst några trådar om dig, och undrar om det är din sambos ide med dessa dagar så han har fria helger ALLTID till att gå ut och slå runt ? Han var väl rätt så förtjust i det tror jag.

Det var min idé, då sonen går på dagis de dagarna och jag vill ej ta ifrån honom från det dagiset då han har rotat in sig där. Klarar av rutinerna etc och trivs med personalen och de andra barnen.

Så det var min idé. Helgerna offrar jag gärna för att han ska ha det så bra som möjligt.

Jag har inte läst hela tråden utan bara sista sidan. Om ni skaffade lägenheten för att ni båda skulle bo i den så spelar det ingen roll vem som står på kontraktet. Den som behöver den bäst har rätt att få den. Fast du kanske vill flytta ut och börja om på nytt i en ny lägenhet stället för att strida?!

Att du aldrig ska ha en barnfri helg blir helt galet! Pappan har ju chans att ta igen sig varje helg, när ska du hinna med det? Om du jobbar/pluggar på dagarna så får du aldrig ett dygn att rå om dig själv, det är inte rätt mot vare sig barnet eller dig. Jag tycker att du ska lägga till att pappan förutom de dagar ni kommit överens om, dessutom ska ha varannan fre-lö eller vad som nu passar, du har ni ju precis lika mycket tid med barnet plus att du kan få en sovmorgon ibland.

Har ni bestämt vem som barnet ska vara folkbokfört hos? Det påverkar ev. bostadsbidrag nämligen.

Det enda jag vill är att få flytta och börja om på egen kula. Jag vill inte bråka om lgh, jag orkar inte det. Jag har tagit nog med skit.

Det med helgerna är något vi får lösa sedan, kanske med varannan helg som du föreslog.

Vi har inte bestämt vart han ska vara folkbokfört, det får vi prata om när det blir av att flytta.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 764
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar