Delad vårdnad?

Sv: Delad vårdnad?

jo, det vet jag redan. har läst sambolagen.
men jag kollar upp alla möjligheter som jag har.

det ekonomiska skulle lösas på något sätt, så som jag uppfattade det iallafall. jag förklarade allting nämligen.

jag skulle iallafall kolla upp möjligheterna först. sen skulle vi agera utifrån det.

Fast ärligt talat, låt ditt ex leta och vila dig istället. Varför ska du göra allt ? Han kan väl angagera sig och leta något åt sig. Har du inte nog att göra ändå ?

jo, jag undrar det också.

men han står fast vid att det är jag som ska väck. han fattar inte att jag har laglig rätt att bo kvar.

jag vill inte ha ngn mer skit, jag fixar inte det. df vill jag flytta och kollar upp möjligheterna.

Jag skulle just fråga om inte soc kan göra något. Det kan ju inte vara meningen att du måste bo kvar hos honon under dessa omständigheter.

har pratat med dem och förklarat min situation. det var hennes andra dag där, har bytt handläggare.
så hon skulle kolla upp mitt ärende lite mer då hon inte visste något om mig. jag skulle kontakta hyresvärdar sj för att se om det finns en möjlighet om jag skulle kunna få eget.

min föräldrapenning har gått ut, har bara ett tidningsjobb och barnbidrag så jag måste ju ha hjälp.

Man rekommenderar inte växelvis boende för barn under tre år annat än i undantagsfall, t ex då båda föräldrarna varit lika mycket föräldralediga, men då handlar det inte om veckovis boende utan en tre dagar i stöten.

Du kan kolla närmare på barnombudsmannens remiss svar t ex http://www.bo.se/Skrivelser.aspx?pageid=4158

Jag skulle just fråga om inte soc kan göra något. Det kan ju inte vara meningen att du måste bo kvar hos honon under dessa omständigheter.

Soc har inte ett gäng lägenheter som man kan dela ut. Vi som jobbar här skulle tycka att det vore underbart men så ser inte verkligheten ut.

Boendet ordnar inte dem, jag ordnar boendet. Dem ordnar det ekonomiska. Jag får ställa mig i kö och söka precis som alla andra.

Det är möjligt att jag kan få förtur pga min situation, men det är något som jag inte räknar med.

Jag tycker att det är bra att hon uppmärksammar dig på det felaktiga användandet av de och dem. Tycker inte du det? Vill du inte lära dig rätt och säga/skriva rätt? :)

Jag tror säkert att hon vill lära sig vilket som är rätt, men inte nu, inte i den jobbiga situation hon befinner sig i.

Det finns bättre tillfällen att påpeka vad som är rätt och fel.

Jo, men vad är egentligen rätt och fel när det gäller att prata och skriva?

Är det fel att skriva så som jag gjorde bara för att andra påpekar det?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 764
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar