Jag måste säga att jag är imponerad över männens fördelningsvilja!
Verkar vara mest kvinnor som gynnas av överenskommelserna?
Kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt.
Innan jag gifte mig, ansåg jag inte att min partner skulle betala för t.ex. mina djur eller barn. Varför skulle han det? De var ju mitt ansvar.
Vi körde 50/50 på gemensamma kostnader (jag mer på mat eftersom han bara var en), och betalade själva för våra intressen och alla privata räkningar.
Jag hade aldrig betalat/sponsrat för någons hobby eller djur.
Inte för någons barn heller, det har ju barnet redan två föräldrar som gör? Eftersom mina pengar även i förlängningen är barnets pengar, varför skulle jag ge bort en del av mina pengar till min sambo, istället för sparande till barnet t.ex? Hade det varit rätt mot barnet?
Och hur skulle det kännas om man går isär? Jag är inte så ädel att jag tänker, vad bra att min ex-sambo kunde spara 100 000 för att vi levde ihop, nu får han ju en fin start tack vare mig! Nu kan jag börja spara till barnet.
I många exempel i den här tråden verkar det vara många män som sponsrar sina kvinnor?
Nu pratar jag samboskap inte äktenskap. Det är ju en annan typ av kontrakt som säkrar upp parterna.
Jag lyfter på hatten för alla fantastiska män som är omnämnda i tråden! Fina feminister är ni!