Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Så roligt Tessan att du är på benen igen;)

Jag hade kavaj på mig i dressyren. Hälften hade det och hälften red i tröja. Sen hade vi stora nummerlappar över hela magen så man såg knappt vad vi hade på oss ändå.:D

Rivica var inte flätad, men det fanns de som hade gjort det. Direkt efter dressyren fick vi visa hästen för hand ungefär som en besiktning och därefter var det hopprovet. Eftersom jag ville ha man att hålla i om det behövdes på hoppningen fick den vara oflätad;)

I terrängen red alla med tröja och väst och nummerlapp.

Lycka till.:)

Säve ligger vid galoppbanan. Man kör in på samma ställe. Raka vägen från Älvsborgsbron, förbi Volvo och rätt fram. Inte svårt att hitta. Titta på deras hemsida Göteborgs hästsportklubb så finns nog all info.

Tack för infon Avel!:)

Men vad skönt att du till och med varit uppe på hästryggen igen, Tessa. Låter toppen att du är så pigg igen...
*nyfiken*: Vad har du köpt? Är det bettet eller tränset eller ngt annat??:confused:

Så fin hon är, bra att du är på bättringsvägen :)

*KL*

Lite uppdatering om Bellis. Hade en ET ute och kände på henne för nån vecka sen och det visade sig att hon hade en rotation i höger höftled... (tror jag det var) som har suttit där väldigt länge, troligtvis redan innan jag böra rida henne:cry: Men h*n lyckades "dra" loss den och nu känns hon super att rida:love:

Så igår blev det en banhoppningsträning i Skedala och det kändes stor skillnad på henne, hon hoppade mycket bättre.
Hoppade 1,00 m och 1,10 m och rev ett i båda. I 1,00 m var 6:e hindret livsfarligt:eek: så rev det och i 1,10 var det bara slarv från båda...
Första gången vi hoppar bank och pullmangrav:love:

Film:http://youtu.be/Ng_ryXTexYE

(ingen superkvalitet på filmen, mamma och kameran kom inte överens:grin:)

Är Novali på semster??
:confused:
Undrar var du håller hus??

Nej jag har tagit examen!:bump::banana::bump::bump:! Jag är nu kvalificerad och diplomerad Redovisningskonsult! De ni!;):D Kändes så himla bra att ha klarat de här 2 åren o nu ha på papper det jag sysslat med i så många år...

Å idag har jag tränat dressyr på min älskade Grå!:love: Han är bara helt underbar...

Stort grattis! Härligt Nova:)!!!
Tessalonica; Vad gott å höra, förstår att det måste varit varit en lyckokänsla att komma ut å rida!

Haha, det är bettet. På terrängen i Tranemo fick jag frågan av Nova varför jag hade ett tredelat med små ringar. Hade inte ens reflekterat över det och Rosie har vuxit i munnen och behövde ett större så då köpte jag ett med större ringar till henne :)

Nightwish, himla skönt att du känner skillnad. Är det återbesök snart igen då?

Nova, STORT GRATTIS!!!! Då är det väl jag kvar då ;)

Grattis Nova. Nu är du en i gänget av oss ekonomer. :D

Skönt att Bellis fick behandling och att det känns bättre.:)

Tack alla!:) Ja det är härligt att vara färdig nu!

Tessan: Ser kanon ut med bettet!;)

Nu är det sig likt på sidan igen, Novali is back...:D
Stort grattis till din examen, måste vara skönt att kunna lägga det bakom sig och fokusera på det som är allra viktigast igen.... ridningen alltså!!!

KL

Ridit idag igen! Underbart att göra något som inte gör ont i kroppen. Tog både Bulan och Rosie :) Vilan har gjort dem gott. Tänket med den centrerade ridningen sitter hyffsat bra på dem och det känns som om jag har en bättre inställning i koppen till just det. Kanske har olyckan gjort mig till en bättre ryttare ;) Önsketänkande, men jag hoppas, som alltid.

Ingen som tävlat idag?

Härligt med ridning för dig idag också!
Positivt tänkande är ALLTID bra!

Kl
Blev en ordentlig runda i skogen för min del tillsammans med dottern på sin ponny. Mycket galopp på fin häst. Försöker att höja tempot när jag galoppar ute och hissade upp lädrena ett hål, skoj!!

Jag tränade också i skogen med korta läder. Känns inte som om man har någon kraft i underskänkeln när benen är upphissade:(

*kl*
Funderar på om jag öht ska starta min den 12 ändå..
Hon har ju inte varit speciellt kul att rida nu på bettlöst och jag hinner bara rida tre dagar innan på tränsbett, hmm.
Ev göra hästbyte till den gule:D..
Tappar tyvärr sugen när det inte fungerar, mkt roligare när vi är igång och tränar osv, men förhoppningsvis är vi tillbaka snart..

Tänkte ev. löshoppa lite idag, lite studs m.m..Då kan jag sola dom bleka bena me´:p..

Men Polly, ge inte upp. Det är bara en träning ingen riktig tävling. Du kommer att ångra dig om du inte är med. Det är kul trots alla incidenter som hände.:D

Dressyren är löjligt enkel och hoppningen 60 cm. Det fixar du i grimman:D om det skulle vara så.

Du får lov att rida banan med häst på banvisningen.:) Det ska jag göra denna gång så hon har sett alla hinder innan.

Mjao..fast den 12 vart det dressyr i Kgb. Lc1an bara och det var väl det, om det känns så lockande, tkr ju programmet blir lite plottrigt för henne även om vi inte fixar mellangångarterna i lb programmen.
Det var lite därför jag funderade på att ta den lille gule, han fixar det hjälpligt och behövde vidga sina vyer...
Startft vet jag inte var jag hittar närmast start i men vill ju hoppa lite bana innan också.
Hoppas komma igång till sommaren när inte barnen också åker varje onsdag..

Hon fick vila idag..Trailern och bilen får putsas lite istället:D..

Aj, så tokigt det kan bli:o

LC1 programmet är plottrigt. Mest avbrott hela tiden. LB1 är egentligen lättare. Mark ska ha LB dressyr veckan efter har du sett det?;)
Jag är anmäld dit så om det inte krockar med fölning så åker jag dit.

Nu kommenterar jag bara vad jag ser på videon, har ju inte sett mycket av er överhuvudtaget. Men, rasens "problem" är ju ofta att det bara springs o inte jobbas så jag kan förstå ditt tänk med att dra ned tempot. Fast att rida så långsamt att hästen knappt travar som du gör där, det finner jag ingen mening med alls? Hästen måste ju framåt innan du kan samla. Och eftersom du har ett skarpt bett, ser ut som kimblewick iaf, så knäpper den av o du får ingen ärlig bjudning. Det i kombination med undertempo blir ju inget jobb alls för hästen.

Jag hade ridit dressyr på vanligt tränsbett o travat hästen framåt, därmed inte sagt att det ska gå så väldigt mycket fortare, utan bara mer framåt. Förstår du hur jag menar?

Tack happy för den kommentaren!;):D

Idag har jag o Majsan "gjort" skogen i vår ensamhet...hon har ju vilat några dagar pga tenta o examen men var lika snäll o go som vanligt!

polly: åk på tävlingen! Det är ett bra sätt att komma igång o få tebax din motivation!

Nova: Jo, det blir nog så och med den röda faran, troligtvis:D!

Avel: jo, tack jag vet;), även Hylte, alltså två geografiskt väälldigt bra tävlingar..
Men vi har ordnat målargille och bjudit hem ett stort gäng som ska komma och hjälpa till att måla huset och jag behövs för markservicen.
Uuuu vad det hade varit obetalbart med en ambitiös och hoppeinriktad medryttare nu, har sååå mycket andra måste, blä..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama