Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Det har gått lite si så där
Dressyren var ju lätt men jag red fel väg en gång. I hoppningen så tittade hon till på publiken och bröt av till trav så hon rev en liten oxer annars var den bra.
De visade terrängbanan och de som ville fick rida på visningen. Jag valde att gå till fots. Såg trevlig ut och jag trodde inte det skulle bli problem men ack så fel jag hade.
Efter första hindret en liten stock var det en lång nedförsbacke där de tyckte man skulle trav sen en sväng och en lite sträcka till en träfärgad kulvert med björkris. Hindret var gjort av helt nya plankor så det var väldigt ljust. Vi hade ju inte kommit igång ordentligt så Rivica tvärnitade och jag satt på öronen. Rena turen att jag kom tillbaka i sadeln.
Nytt försök och nytt stopp.
Nu flög djävulen i mig och hon fick ordentligt med spö, illa illa. Jättehopp och jag slog hakan i mankammen och slog mig själv med spöet under lappen så det blev ett blodigt sår.
Hade ingen vidare bjudning resten av banan och fick verkligen tvinga runt henne. Synd. Tog kort på hindren och bara jag hittar kabeln ska jag visa.
Fick i alla fall en liten rosett med hem eftersom vi fullföljde. Nu ska vi starta i Säve och där tror jag inte de har trävita hinder i början av banan.