Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

I kungsbacka så är LB0 endast för lagen.:crazy:
Jag är anmäld till både LC1 och LB1 i Gråbo. Första gången vi planerar att starta två klasser. Hoppas bara gamlingen har fölat innan dess. Hon är efter Napoleon och betäckt med King Louie.;)

Ja jag trivs jättebra med min outlyne! Speciellt de få ggr jag har ramlat av för då har jag faktiskt tänkt på vad bra den dämpar fallet!:)

Avel, jag håller tummar o tår för dig idag!

polly, bättre att vänta tills nästa år som du säger, nu är du ju igång!

happy: jag ville också åka på rean men det lär inte bli så....

Igår var jag iväg och provade västar igen, är lite svårt när jag fortfarande är svullen i ryggen men jag kände mig mest bekväm i outlynen så det blev en sådan. T2 tror jag den hette. Hade en racesafe tidigare men den upplever jag är alldeles för stel och inte alls lika följsam som den nya. Hoppas det blir bra, min förhoppning är att jag ska kunna rida till helgen :)

Avel, hur har det gått idag?

Polly, spännande med betäckningstankar, vad har du tänkt för hingst?

Det har gått lite si så där:crazy: Dressyren var ju lätt men jag red fel väg en gång. I hoppningen så tittade hon till på publiken och bröt av till trav så hon rev en liten oxer annars var den bra.;)

De visade terrängbanan och de som ville fick rida på visningen. Jag valde att gå till fots. Såg trevlig ut och jag trodde inte det skulle bli problem men ack så fel jag hade.:mad:

Efter första hindret en liten stock var det en lång nedförsbacke där de tyckte man skulle trav sen en sväng och en lite sträcka till en träfärgad kulvert med björkris. Hindret var gjort av helt nya plankor så det var väldigt ljust. Vi hade ju inte kommit igång ordentligt så Rivica tvärnitade och jag satt på öronen. Rena turen att jag kom tillbaka i sadeln.:crazy: Nytt försök och nytt stopp.

Nu flög djävulen i mig och hon fick ordentligt med spö, illa illa. Jättehopp och jag slog hakan i mankammen och slog mig själv med spöet under lappen så det blev ett blodigt sår.:eek:

Hade ingen vidare bjudning resten av banan och fick verkligen tvinga runt henne. Synd. Tog kort på hindren och bara jag hittar kabeln ska jag visa.

Fick i alla fall en liten rosett med hem eftersom vi fullföljde. Nu ska vi starta i Säve och där tror jag inte de har trävita hinder i början av banan.:mad:

Jag tycker det är bra gjort, är ju Er första start och då kan de ju gå lite hursom. Synd bara att du slog dig i ansiktet. :/ Är det långa moment innan terrängen? Kan hon varit lite trött mot slutet?

Jag tänkte ju på att spara henne så jag red fram tio minuter till dressyren och lite galopp och några språng innan hoppningen. Trött tror jag inte hon var.

Här är olyckshindret.
95700.jpg

Jag får ett rejält blåmärke på hakan.:D Såret håller fortfarande på att blöda lite. Så klumpigt att köra upp sitt eget spö i ansiktet.

Somliga straffar Gud med en gång, sa Rivica!:D;) Skämt åsido, jag tycker du gjorde rätt för hon måste lära sig att gå fram alltid! Sen tycker jag ni var jätte jätte duktiga som genomförde trots debaclet där!:bow: Det kommer att gå mycket lättare i Säve tack vare det!:banana:

Mycket bra gjort!!
Tycker du är skittuff, det kommer gå jättebra nästa gång.:bow:

Själv har jag varit iväg och tränat dressyr. Gick riktigt bra, i höger varv får vi till godkända galoppfattningar och han går ganska bra undan för höger skänkel men i vänster är han inte riktigt lika stark så där får vi kämpa lite mer:). Men på det stora hela en helt ok känsla och tränaren tyckte det var skillnad mot sist (för 2 veckor sen) så vi "kryper" sakta men säkert långsamt framåt...

Äntligen lite fint och varmt väder:).
Släppte min häst på bete ikväll, alltså ute dygnet runt. Ska fortsätta att rida och även träna i drygt en månad till sen trappar jag ner tänkte jag.
Vilkas hästar går ute dygnet runt?

Min har gjort det från och till. Idag var det så skönt ute så nu fick dom vara ute.
Lopplan får iof tillskottsfoder morgon och kväll.

Var iväg och red dressyr med fjorden, hmmmm, rolig krabat det där..skötte sig kanon, dock tycker både han och jag att övergångar galopp-trav är rätt påfrestande och vi båda har säkert träningsvärk imorgon samt att min tränare kandiderar till slavdrivare;)..
Kul ändå att hon tycker han är käck och har lite potential så han får nog bo kvar åsså får jag nypa han lite i örat emellanåt, gör ju faktiskt bra nytta..

Imorgon till svenljunga sadelmakeri och lite sadelprovning för att se om vi kan få dressyrsadeln att ligga bättre..suck..

Nä, blir nog ingen betäckning, bättre att vara mer förberedd och ha en startbuffert så får se till nästa år..

Du ska ha en stor eloge ändå:bow:! Tycker du är fantastisk!
Usch, otrevligt att göra sig illa..Tur du inte fick spö´t i ögat..

Hmm, ev åker vi till bekanta i Timmele sö-må..
Hade varit så kul att stanna till och hejja på er på start ft..:)!

Oj, nu blev jag nervös...
Alltså, jag tycker det hade varit kul med en egen "hejarklack" men kommer antagligen vara så fokuserad (läs nervös) så jag varken ser eller hör...:crazy:
Men det är klart, har du planer på att åka förbi så släng gärna med din dressyrsadel så kan jag kanske få prova den på honom.

Min häst får fortfarande kraftfoder en gång/ dag + att han får något kilo hö.
Tycker att det är lite dåligt med gräs i hagen och sen vill jag ju att han ska orka ordentligt!

Väl kämpat! Med en så fin häst så kommer det gå som på räls snart! när går Säve? kanske kan svänga förbi och kika om jag inte jobbar.. :)

Uppdatering från mig och Monstret, han har naturligtvis lyckats klanta sig i hagen och är halt på ett framben, verkar som om han sträckt till nåt fäste precis under knät... så nu får han ju vila ett litet tag i alla fall, suck. Får hoppas det går över fort så han inte hinner bli för lik en köttbulle innan vi kan köra igång igen. :(

Otur att han har skadat sig. Hoppas det går över snabbt.

Säve är på måndag. Har inte fått några tider ännu.:grin:

Tränade dressyr idag. Gick riktigt bra. Nu börjar vi kunna växla mellan trav och galopp utan hon stressar upp sig. :)

Tänkte höra med dig hur pass "fina" ni var på start-ft, hade du Rivica flätad? Novali sa att det är kavaj som gäller, hade du det?
Hua, jag börjar bli lite nervös...
Hoppade idag, när jag hoppar hindrena ett och ett går det hyfsat men när jag försöker mig på en liten bana så kommer vi fel på nästan alla:crazy:. Jag hinner knappt med att svänga, får nog försöka ta några i trav och tänka: hinder för hinder.

Tråkigt med skadad häst Twinturn, hoppas det är snabbt övergående.

Åh vad bra! Jag är nämligen ledig på måndag, vilket kanske är normalt i de flesta yrken men en annan är inte bortskämd med sånt :D Exakt var ligger säves bana?

Tack happy! Idag var han i alla fall inte svullen längre, dock verkar det i stället som att det är ett litet överben på gång på insidan precis under knät. :mad: Men det känns i alla fall bättre än om det är några senor/senfästen/griffelben som fått stryk.
Hoppas det går bra för dig och pålle på start-FT! och avel med förstås!

Senast ändrad:

Är Novali på semster??
:confused:
Undrar var du håller hus??

Hur går det med dig Tessa??
Är några dagar sen man hörde av dig också...

Senast ändrad:

Skönt att det går åt rätt håll :) Hur vet man att det är ett överben?

KL

Ni kan inte gissa vad jag gjorde igår?!??! :) Jag red för första gången sedan jag skadade mig förra helgen. Det var så fantastiskt att jag bara log hela tiden! Underbart att få vara tillbaka. Så svaret på din fråga Happy, är att det går åt rätt håll. Känns skönt att få gå tillbaka till mitt vanliga liv och inte vara ett vårdpaket.

IMAG0090.jpg

Nova! Kolla vad jag har köpt!! ;)

IMAG0092.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama