Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Nej det var väl BH som var överdomare? Du vet han som är pappa till hon som skadades sig rätt allvarligt förra året.

Oj, oj vad stolt och glad du måste vara över er insats, din lilla pärla är ju alldeles fantastisk i terrängen!:love:

Jempa: Otroligt bra gjort av din häst o ryttare. Sen är hon såå läcker din pålla...(är ju svag för mörka med bläs:d)

Nightwish: Felfri på 110... Himmel vad duktigt, vad långt ni har kommit.
Själv hoppade jag tre hinder i följd i dag på 70 cm, så långt har vi kommit:D.

Jag upplevde min häst lite seg idag, inte alls så lyhörd som han brukar vara. Hoppas att det beror på att han äter mer gräs än vanligt och bara var lite tillfälligt trött.

Tack :D Kan säga att du inte var ensam om att vara nervös, min stackars mamma var ett nervvrak en hel vecka innan! Ganska skönt att hon var funktionär ute på banan en stund där på dan så man fick lite lugn och ro i förberedelserna.. ;)

Grattis till fina procenten i dressyren med din pålle!

Senast ändrad:

Nuuu kopplar det lite här, vi red ju i samma avdelning såg jag i resultatlistan! Missade nog tyvärr hela din ritt men jättekul att det gick så bra för er! Kommer bli en riktig liten pärla din häst :)

Det stämmer att det var BH som var överdomare, tror han hade fått lite solsting lagom till eftermiddagen där ;P

Jo visst har jag tävlat en del fälttävlan förut, men det beror på vilken häst du menar? :)

Ser att du kommer från Göteborg. Var tränar du fälttävlan?
Ska in till Säve idag på träning. Ska bli spännande att se om de har mer hinder än bara stockar.

KL

Vet inte om Ni saknat mig, såg att Nova undrat hur det gick med min röntgen.. Just nu känns den som inget alls, och som tur är kunde de inte se något som avvek från det normala.

Däremot så kom jag igår hem från sjukhuset efter att ha legat där sedan i lördags. Har tydligen varit hos en kompis och hoppat med Bulan. Har trillat av och fått en kraftig hjärnskakning och de trodde att jag fått en spricka i bäckenet.. Jag har inget minne från hela lördagen och en bit in på söndagsmorgonen, har även tappat en del av förra veckan.
Har nu iaf fått komma hem men har strikta regler om dator (och ändå sitter jag här) osv. Ser ut som om någon kört över mig ett par gånger och mår psykiskt dåligt pga av minnesförlusten. Bulan tycks även hon fått en chock då hon har varit konstigt i stallet enligt dem som tagit hand om hästarna under min sjukhustid...
Hade under förmiddagen varit och inhandlat en ny hjälm med en kompis och troligen är det den som hjälpt mig att klara huvudet så bra som jag gjort, tyvärr rider jag ju alltid utan väst för jag tycker det är obehagligt. Läkarna sa att om jag haft väst så hade ryggen klarat sig, i dagsläget kan man inte säga hur illa det är med den..

Så var rädda om Er på hästryggarna. Kram på Er, återkommer när jag mår bättre ♥

Men lilla du, vad har du nu råkat ut för?
Jag tänkte senast i går kväll att det var ett tag sen du hörde av dig men kunde inte tro att du skadat dig.
Vilken enorm tur att du ändå klarade dig så pass bra, men fy så otäckt...
Ta nu väl hand om dig, jag tänker på dig...
Många kramar Jenny

Men stackare, vilken olycka du har råkat utför.
Hoppas att du mår bättre nu och att det inte är någon spricka i bäckenet.
Var rädd om dig och ta det lugnt nu. Hjärnskakning är inte att leka med.
Kram Beata

Men herregud, fy vad otäckt! Lider med dig och hoppas att du blir frisk och hel så snart det bara går! Kram

@ Avel: jag bor i Göteborg för tillfället, men har inte hästen här utan han bor i Mariestad, så det är på deras bana vi huserar allt som oftast :)

Men fy, detta lät inte bra!
Tur att du hade ny hjälm iaf. Och skönt att du har bra vänner som kan hjälpa dig med stallet.
Ligg nu och ta igen dig ordentligt, inte tjuvstarta med igångsättningen! Se till att bli frisk först, så du inte får problem senare i livet.

Skickar stor krya-på-dig-kram

Klart vi har saknat dig!
Usch, stackare, vad du råkar illa ut..
Det lät riktigt otrevligt!
Som Todiloo skrev så ta det riktigt lugnt och börja inte för tidigt!
Mängder med styrkekramar!!!

Jag som satt å tjura i bilen på väg hem över att det inte e´nå kul å rida nu när Pållan går på bettlöst, men hallååå..vad e´två & en halv vecka till att gnälla över:devil:?

Ska vara rädd om mig och även barnen fast dom har alltid väst och hjälm.

Kramis Malin och Loppan

Näe nu måste vi reda ut det här! Du hade 56,2 i straff o inte 52,6 eller hur? Och hade 103 som startnr? För då blandade jag först ihop dig med en annan som jag trodde du var...därav frågan om vart din gamla häst är! Men istället om du nu hade 103, så såg jag dig på framridningen i ridhuset och sen satt du uppe vid hoppbanan ihop med hon som sopade mattan med dom flesta i bägge avdelningarna! Har jag rätt nu eller? För då satt vi bakom dig hela dagen...:angel:

Åh Tessan vad fruktansvärt att höra! Vilken hemsk olycka. Hur kunde det gå så illa? Och vad är det med din rygg? Ska läsa din blogg innan jag babblar vidare...tänker så på dig.

1000 tröst kramar från oss.

Så var sista tentan avklarad...om jag har riktig tur kan jag titulera mig Diplomerad Redovisningskonsult om 1 vecka! 2 års studier...har varit den absolut roligaste tiden i mitt liv på senare år...

Haha ja det stämmer, tryckfelsnisse var i farten där! Om du menar blondinen som fick placering 1-2-2 så stämmer det, hade på mig en blå tischa o svarta överdragsbyxor då. var ju lite kombinerad funktionär och tävlande eftersom det var hemmaplan. :) Dumt att jag inte vände mig om så mycket, såg er säkert men tänkte nog inte på att det var du/ni som satt där. Känner för övrigt till en av dina gamla pållar (såg jag efter lite snokande på din hemsida ;) ) delade stall med den gamla grållen under åren han stod på klubben!

Grattis till examen:D När börjar du på nya jobbet?

KL
Har varit på terrängträning. Det var mest stockar i olika varianter, men räckte för oss. Var 6 st så det blev lång väntan mellan rundorna. Full höststorm och kallt. Rivica var duktig fick gå först i vattenhindret som draghjälp åt de andra.:laugh:

Fick ett stopp på en stock i nedförsbacke då jag fegade ur.:crazy: Annars hoppade hon villigt. Lite dålig ork på slutet kanske.
GF sa till Sara att hon hade en härlig galopp och att Sara borde lägga vantarna på henne.:grin:Tror att hon börjar inse att det är en bra häst som mamma har hemma i stallet.;)

Ha haha det var ju EXAKT det jag sa till Sara i Tranemo! *lägg vantarna på henne innan mamma fattar hur kul det är med fälttävlan o hur bra Rivica kan bli!*;) Men hon är ju en härlig dressyr/allround häst till dig med och varför skulle inte du få sitta på en sån? bara för att man inte har ambition att rida OS så måste man inte sitta på ett sämre ämne...

Vi var ute o red i stormen igår med! Men vi har ju skog att rida i så då går det ju an och idag så är det terrängträning med Grå!! Bara 2 år sen sist...

Ang skolan så slutar vi nästa vecka o sen veckan därpå börjar jag nya jobbet, ska blir riktigt roligt!

Japp då hade jag rätt!:D Jaaa min älskade första grålle sålde jag ju till ert stall. Bättre terränghäst gick inte att hitta och för den delen var han ju kanon även i dressyr o hoppning! Gick Internationell fälttävlan tills han var 19 år med tjejen som hade hon EFTER din klubbkompis, vilken kämpe!:bow::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama