Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Så duktiga ni är Beata! Roligt att du fortsätter med terrängen. :)

Ni andra är också jätteduktiga! Jag får inte läsa så mycket så jag har inte kunnat läsa vad som hänt bakåt i tiden.

KL

Var ute i stallet igår för första gången. Lite läskigt när pållarna bli helt stela och inte riktigt vill vara "nära". Detta var det allra minsta som jag önskade mig inför denna sommaren. Men som familjen säger, man får vara glad för att jag ändå mår så bra. Värken ska ju gå över och minnet bli bättre.
Bäckenet har klarat sig så jag är bara blåslagen och har träningsvärk då jag förmodligen har spänt mig väldigt mycket innan jag trillade av.

Säger det igen, Var rädda om Er!

Kramisar från Emma

Japp då hade jag rätt!:D Jaaa min älskade första grålle sålde jag ju till ert stall. Bättre terränghäst gick inte att hitta och för den delen var han ju kanon även i dressyr o hoppning! Gick Internationell fälttävlan tills han var 19 år med tjejen som hade hon EFTER din klubbkompis, vilken kämpe!:bow::love:

Tjoho! Nystanet äntligen utrett :D Jaa det kommer jag ihåg att han gjorde, hade lite koll på honom efter att han såldes, måste ju heja på gamla stallkamrater! Jag tyckte han var sååå fin, min favorit i stallet (efter mitt eget troll till ponny som jag hade då såklart ;) ) Kanske var därför jag prompt ville ha en skimmelponny senare... :angel:

Allt sånt går snart över Tessan! Hästarna känner ju av din sinnestämning o den kommer ju bara bli bättre o bättre. Men hur är det med din rygg?

Det låter ju bra, just nu är det det som oroar mig mest. Ryggen ja, jo det känns ju att jag har en och det måste ju vara positivt ;) Skämtåsido, jag har ingen spricka i bäckenet som tur är men har fått en rejäl smäll i svanskotan och nedre delen av ryggen. Kollade hjälmen igår och den var hel och inga synliga skador så min tanke om att jag slagit mig i nacken blev bekräftad. Har ett rejält blåmärke och svullnad i högra sidan av nacken så antagligen har jag fått en bom där och om hästen trampat mig i ryggen eller det är en bom vet jag inte. Ska träffa tjejen som var med ikväll, äntligen vågar hon komma hem :) Stackaren..

Hmm, det låter som om du ska vara glad att det ändå gått så bra som det ändå verkar gjort för dig. Usch blåmärke i nacken, tänk vad som kunde hänt...

Avel: Vilken skillnad sen Tranemo... Du rider i ett mycket bättre tempo och har ett jättefint flyt! Kommer gå alla tiders på tävlingen...

Usch vilket tråkigt väder. Hoppas tävlingen blir av. De har "hotat" med att ställa in om det blir dåligt väder för att inte förstöra deras marker:crazy:

Hoppas du mår bättre Tessan.

Ja, jo, jag börjar så smått komma tillbaka till det vardagliga livet :) Igår var ingen bra dag. Hade väldigt ont och var trött men idag har det varit bättre och iom det så tog min älskade sambo med mig på en liten tripp. Blev till Jönköping, var inne på Charlies där och shoppade lite på deras rea. Han är så fasligt trött på att se mig lida av att bara sitta still och inte få pilla med hästarna.
Har ju fått förbud att rida utan väst numera av honom så vi kollade även lite västar. Har ni bra tips på en skön men ändå skyddande? Vi kollade bla på den med airbag, bara för skojs skull, kostade 5995kr och så en annan för 2999kr. Är ju så svårt det där...

Har precis köpt en väst i Varberg. Kostade en tiondel av airbagsvästen;)
De har en hemsida där du kan titta. Inte så långt att åka för dig.

Äntligen lite bättre väder. Böev dressyrträning i paddocken. Har anmält mig till LB3 nästa helg men upptäcker att det var ett svårt program:) Får nog träna lite till.

Airbag västen är lurig o ska nog bara användas i tävlingssammanhang. Men det finns ju massor av bra fälttävlansvästar som dessutom är bekväma, min är en av dom, heter Outlyne! Googla på det så hittar du generalagenten. Bekväm, snygg o bra pris! Inbillar mig att den är bättre än dom populära "hoppvästarna".

Skönt att du fick komma ut en sväng o göra annat iaf!:banana:

Snäll din blivande make är, härligt! Kan tänka mig att det är skönt att komma ut lite:)! Ta det försiktigt och krya på dig!!!

*kl*
Min har vilat sedan månda´n. Hovis här igår, shit vad fötterna växer nu, får sko var sjätte vecka..Få se om det blir lite ridning idag i blåsten men det känns som bara för motinen, kan lika gärna longera i grimma:crazy:..

Tänkte ev. tävla den 12 juni men får börja med bett den 8:de så det känns som lite oförberett men å andra sidan är det inte så mycket lokal dressyr som passar mig avstånds och tidsmässigt sen så ja får åka kanske ändå..(eller lliten gul, om han sköter sig med mig på träningen på måndag:D)..
Lite, lite finns tanken på att ställa av henne och betäcka och promenixrida, fast samtidigt så är jag ju igång och har börjat tävla så smått..Hittar nog glädjen å suget å motivatoinen när jag kan rida och träna "som vanligt".

KL

Dottern har fått inbjudan från självaste Jana Wannius att få rida Falsterbo Hunting i år.:D
Jisses så roligt. Nu får jag hålla i gång hennes häst då hon ska åka till Hawaii i 2 veckor i mitten av juni.;) Planerar att ställa av Rivica då.

Jag tror ändå att om du ska betäcka så måste du skynda dig. Det tar tid innan stationen kommer "rätt i tiden" och vet när det är dags att seminera. Var nog där över 5 gånger innan de kunde seminera min första gången och sen tog hon sig inte utan det blev en runda till. Allt tar tid, men det är spännande.:)

Var ska du tävla den 12-e?

Det blir i Kgb. Lc1 och Lb0..en polare ska härifrån ska dit också å jag kan ta rygg på henne för å hitta;)..
Såg att du var anmäld till Gråbo. Vilken klass rider du då?

Ang. betäckning så håller jag med dig om att jag måste börja snart isåfalll så det troliga är väl nästa år så både hinner med att skaffa buffert och planera+att kompisen ska betäcka sin treåring då vilket är käckt om allt funkar så dom kan sambeta m.m..
När fölar din och vem är lycklig pappa? Du måste visa bilder!!!

Det var en outlyne T2 som jag testade. Riktigt skön faktiskt. Kanske får bli en sådan. Trivs du med den? Det jag gillade var själva dämpningen i den, hård med ändå mjuk. :)

Avel, SÅÅÅÅ HIMLA ROLIGT"!!!! Gratta Sara! Då får man ju kolla på henne där nere :)

Polly, går du i betäckningstankar? Har jag missat ngt?

Skönt att du känner dig bättre Tessa.
Hade också velat åka på den rean, den brukar vara bra men har varit iväg med jobbet 2 dagar och imorgon är det fullt upp som vanligt.:)
Ang väst så var jag på h**ks och köpte deras billigaste:o, bara för att jag måste ha en i terrängen:). Inte speciellt skön men jag vänjer mig förhoppningsvis:).

Avel: Hälsa Sara och gratulera, vilken grej va?? Låter fantastiskt kul!!
Blev det någon start ft för dig idag?

Det är i morgon. Hästen är klar och transporten packad.;)
Var ca 15 hästar som startar och några ponnier. Nu hoppas jag det slutar regna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama