Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Hoppas att din skidresa var bra! Låter underbart att vara solbränd nu när man är så blek... :)

Jajamen alla rörelser var med och de flesta där de skulle vara ;) Återkommer ev med någon bild, verkar som om kamerafolket inte har världens bästa datorvana.

På söndag är det hoppning i Borås, ska bli roligt!

Hur var det med Majsan när du ridit henne? Var det bättre?

Dolly, hur gick det på tävlingen. Har jag missat något inlägg?

Avel, jag tycker hon ser jättefin ut och tkr inte hon ser spännd ut å inte farligt bakom heller. DÅ var VI värre, jag å lopps... Det är ju hemskt liiite hon slår ifrån i fattningarna också. Det kommer att rätta sig, trodde det var mkt värre på din beskrivning;)! Fiiina är ni!

Tess, ja, bilder:D.. Det är lite roligt när man putsat och fejjat sig och hästen lite extra:D!

Jag tycker att det såg bra ut! Dina övergångar i serpentinerna var fina och galoppfattningarna satt ju som en smäck. Sen var ni otroligt vackra också!!:love:
Tycker att dina poäng var i lägsta laget...

Såg att du anmält dig till Isaberg Beata:)! Kul!! Då syns vi!
Har inte anmält mig än, ska diskutera vilken klass jag kör idag med min tränare. Vad rider du?

Tkr det är lite nervöst då det är samma som dömde min på ridprovet på tre-års och då tyckte hon att hon inte använde vänster has riktigt tillfredställande:crazy:..Har ju kollat henne efter det och ingen har sagt något sedan om att hon rör sig konstigt eller verkar ha problem just där..Kan ju vart lite träningsvärk eller så?

Jag tycker också ni var fina! Det som drar ned lite är ju att hon inte spårar i höger, dvs går med baken innanför o ramlar iväg åt vänster ibland, t ex på diagonalen i mellantrav. Sen har du lite för långa tyglar o då blir hon ibland för öppen i formen, sånt drar ned också o likadant då när hon hamnar lite bakom hand. Tror det mesta av båda de problemen löser sig om du kortar tygeln o flyttar fram handen lite.

Jag tycker heller inte att galoppfattningarna var dåliga, lite unghästiga med all rätt!:)

Tessa, Majken är helt ok!:) Men igår när vi galopperade en kort bit så slängde hon av sig en sko...hovis är bokad till på torsdag men jag har messat o frågat om han har tid tidigare...så himla typiskt.

Jag är dressyrryttare :) Hoppar gärna några språng upp till ca en meter, men inte med en grön unghäst. Och vill definitivt inte tävla i hoppning.

Piloten (som jag litar mycket på, tävlat internationell fälttävlan med framgång) valde ett lite lägre tempo än vad hästen vanligtvis hoppas i då 1) framridningen var helt urkass pga slät is utomhus och väldig trängsel inne 2) hästen vid förra tävlingsstarten i lite högre tempo blev lite för stark och då trixade omkring vid sidan om hindren.

Jag är helt säker på att de kommer att hitta ett tempo som passar dem.

Så roligt. Jag kör vidare på LC1. Har ju lärt mig det programmet nu.:D

Ja att det ska vara så himla svårt att ha handen lite framför sig. Ser ju mycket värre ut än vad det känns. Nyttigt att se sig själv på film.:D

Kan armarna vara för korta?:)

Simon har tagit det lugnt några veckor då jag jobbat så jäkla mycket ;) Men vi har börjat komma igång igen och i förrgår så longerade jag han över en vattenmatta ( med krokodiler i ) ;) Tog ett tag innan han gick över men sen travande han som att det inte fanns något på backen :) Jätteduktig! Dock så måste jag klippa han en sista gång nu han ser förjävlig ut med " svinhår" på hela kroppen!

Kan uppdatera om Dolly =) Dolly var inte med på tävlingen men hennes andra häst Maja var med och dom var sjukt duktiga och vann 110! =D

Ja att det ska vara så himla svårt att ha handen lite framför sig. Ser ju mycket värre ut än vad det känns. Nyttigt att se sig själv på film.:D

Kan armarna vara för korta?:)

Nej, det är de här dumma stretch tyglarna som kommit på marknaden!:mad: De drar sig ju ur händerna på en o gör att hästarna blir längre än längst...:angel: Det kan naturligtvis inte alls ha att göra med att vi borde rida med mer tryck bakifrån som nån dum tränare sa till mig häromveckan!:confused:

KL

Kom iväg på träning igår. Gick väl ganska bra men jag upplever att sadeln inte ligger bra. Får nog ta tag i detta och byta.:confused: Är så jobbigt.

Tessa, var du nöjd med den sadelprovningen du åkte på? Tog de din gamla i byte om du köpte en ny?

Jag var supernöjd! De stoppade om min riktigt ordentligt och hade faktiskt lite tur att det gick att stoppa upp den tillräckligt så jag slapp ju sadelbyte tills sommaren iaf. Nej det gör de inte men de tar gärna och hänger in den för fsg och det brukar vara bra ruljans på sadlarna där. Tror de tar 15% i provosion med..

Hörrudu! Det är hoppning i Frillesås på söndag, fria höjder och anmälning på plats. Jag åker dit med mina istället för till Borås då de ställt in. Vore ju superroligt om du hade hängt på med Rivica! :D

Oj det lät ju spännande. ;) Har hundkurs på söndag så jag får stå över denna gång. Har bokat in en hoppträning på tisdag.:crazy:

Ahhh. så synd! Spännande med hoppträning, jag gör faktiskt min första på tisdag med, och den är utomhus :) Ska bli härligt att komma igång igen.

Jag håller dig uppdaterad när nästa kommer ;)

Ja gör det. Jag kanske bli modigare efter tisdag.;)

Har bokat in oss på sadelprovning i Kungsbacka i mitten av april. Letade begagnat men det fanns inget att prova. Hade en ny Ordo sadel som var bekväm och som de tror kan passa henne. Någon som känner till dem?

93007.jpg

Menar du globus ordo equester eller vad den heter? Isåfall bör den vara för svängd för Rivica. Alla globus är svängda mer eller mindre förutom hoppsadeln Esperanza. Albion k2, Morris and Nolan, vissa modeller av Amerigo är några som borde passa henne. Även Passier.

Av billighetsvariant kan kanske en Wintec Isabell passa med.

Rivica har en normal o bra rygglinje men kan inte ha svängda sadlar typ Globus, Prestige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30