Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Nova, Polly, Avel och HappyRider, jag avundas er som orkar hålla på. Eftersom jag då tillhör den yngre delen av den här tråden (tror jag
) så skulle jag vilja ge er lite råd.
Jag fick två hästar när jag var liten två st minishettisar, 1år gamla. Kunde inte ett skvatt om hästar men jag skulle absolut ha häst. Vi bodde på gård men tro inte att mina föräldrar brydde sig för det. Jag fick det jag ville sedan var det bara att ta hand om det. Trots att jag hatade och avskydde mina föräldrar för att jag jämt fick släpa hästarna ut och in så är jag idag väldigt tacksam. Det ansvaret som jag fick var ju egentligen enormt som 6åring, den dagen jag sa att jag var trött på dem (nu var detta inga änglar direkt) så sålde de dem direkt. Hårda bud, men är man inte beredd att ta hand om det man får så tycker jag det var rätt beslut av dem.
Idag ser jag iaf INGET av detta, barnen serveras ALLT. De har ju läxor, bullshit, det hade jag även ni när vi gick i skolan och ändå klarade vi av både skola och ponnys.
Avel din dotter Sara är ju vuxen nu, SÄG IFRÅN, det är ju nu du ska leva livet, Polly sätt krav på dina barn, de är väl lite äldre nu, gissar ca 10-12år. Då är man tillräckligt stor för att ansvara för hästen själv. Happy och Nova era barn vet jag inte så mycket om men glöm inte den viktiga EGEN TIDEN.
Lätt för mig att säga som inga barn har men jag anser att det daltas alldeles för mycket med barnen idag...
Ha, ja inte blev man klokare av den texten...