Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tack för ditt svar! :) Vi är väldigt bra vänner så jag kan läsa henne bra, men som du skriver, hästen med stort H växer inte på träd.. Jag har ju två st, vi har pratat om att hon kan hjälpa mig att rida tills allt lagt sig osv. De köpte ju precis en liten hästgård så de kommer har massor att göra ändå..

Tack alla andra också för era kommentarer ♥

KL

Jag blir galen! Kunde knappt gå ut till stallet imorse för det är fullkomlig isgata överallt här!!!:mad::mad: När man äntligen hittat både motivation o ork så går det inte att rida, jag blir så trött.

Samma här...:mad:
Skittråkigt, höll på att slå omkull påväg ut till bilen.
Hoppas verkligen isen smälter bort tills imorgon!!

Likadant här. Regn igår och isgata idag. Red ut en sväng och snön var riktigt blöt och tung. :(
Hoppas det töar mer för vägarna är ju bara. Det får bli ridning i ridhus om det skall bli något vettigt gjort.

KL

Jag blir galen! Kunde knappt gå ut till stallet imorse för det är fullkomlig isgata överallt här!!!:mad::mad: När man äntligen hittat både motivation o ork så går det inte att rida, jag blir så trött.

Samma här, men troligtvis hittade du motivationen och orken just nu när isgatan kom för att du visste att du inte kunde rida :p

Hörru du din lilla busråtta, jag hade faktiskt ridit i 2 dagar INNAN isgatan, vilket alla som läser hela denna tråden vet...!:D

Jag hade oxå ridit i massa dagar (läs 3 på grå och 1 på brun) innan isgatan kom och tänkte attans vilken otur :angel: Nåja fortsätter det såhär med plusgrader hela veckan och regn så kan man nog snart rida ute igen.

Blir också helt tok på vädret:eek:...
Iof jobbat hela helgen men hade tänkt rida igår fast så bidde det inte..
Vart ute i fredags å det var en lite energisk och ofokuserad donna..längtar tills jag kan komma iväg. Hoppas, hoppas det går till helgen då det är träningshelg samt cr i dressyr..
Jag som också kännde mig väldigt motiverad..

KL

Jag har blivit samre igen sa kunde inte rida dressyrlektion idag som planerat. Min kompis fick ta over istallet och hon blev oceremoniost avbockad efter 5 minuter :crazy:
De longerade efterat och fann att Joey bockade kraftigt i galopp i vanster varv samt att han hade ett - vad det verkade som - omt muskelfaste precis bakom sadeln. Sa nu far han vila tills osteon kommer ut pa onsdag, faktiskt ratt valtajmat for min del for jag kan definitivt inte rida anda pa nagra dagar.

Trist att det ar sant vintervader hos er alla, det har verkligen varit vargavinter i ar. Men snart kommer varen!! Bara, hmm, 2-3 manader kvar eller sa... :eek:

Hoppas Joey blir bra snart, och att din vän inte slog sig illa! Krya på er hela gänget:D

KL
Nej ingen ridning idag inte. Jag har verkat fötter och nu ska han vila en månad. Själv ska jag bila 70mil imorgon och hoppas inte det är isgata på dem stora vägarna:crazy:

Håller helt och hållet med om detta väder...

Jag var galen nog igår att trotsa vädret och åka iväg till ridhuset med mina två. Liten BMW kombi tillsammans med tungt släp och hästar = dålig kombination. Men vi klarade oss bra trots allt, men jag gör nog inte om det där på ett tag

Tog lite bilder på Rosie i fredags när jag red i det fina vädret, inga uppsuttna dock men gisses vad stor min lilla prinsessa börjar bli. Hon växer alldeles för fort, vill att hon ska vara bebis längre.. :crazy:

Märks att 5:an närmar sig..

DSC02345.jpg

DSC02348.jpg

DSC02353.jpg

DSC02358.jpg

DSC02366.jpg

Min lilla sessa, så stor allaredan... :love:

Hon är verkligen fin! Har du mätt henne så du vet hur hög hon är?
Hon får ju en underbar färg när hon är klippt.
Min häst blir tyvärr sådär grådaskig när han är nyklippt, brukar bli bättre efter några veckor.

Frittepower: Kör försiktigt imorgon är säkert mycket halt på sina ställen...

Sunshine: Krya på dig!! Tycker du varit sjuk länge nog nu!

Polly: Träningshelg låter fantastiskt roligt. Känns mycket avlägset för mig men fortsätter tövädret så hoppas jag på en liten tur till ridhuset inom några veckor. :)

Tack! Med hennes resning kan man tro att hon är +165 ;) Men sist låg hon på 156-157, tror inte hon vuxit något mer.. Ja färgen är faktiskt fin, nu är hon smutsig i pälsen men så fort +graderna kommer så ska här tvättas hästar :)

Sunshine, tack! :D

Kan meddela att det är isgata "uppe" i uppland med nu :( Åkte omkull igår när jag skulle gå ur bilen och prata med "grannen", som tur är så klarade jag mig utan att göra illa mig. Hästen är ju lite tyngre så hon trycker ner broddarna i isen nu när det är någon plusgrad, men jag bävar för hur det blir när det fryser på igen.
Det värsta jag vet är att rida på isgata, det är så läbbigt!

Tessalonica; Det måste vara skönt att ha en kompis som du runt sig när man ska ta ett sånt svårt beslut. Vi reagerar alla olika i dessa situationer, så du ser och känner nog vad som är rätt och fel att göra.

Novali01; Jag tror det bor en väldigt envis människa i din kropp, uppe och rider redan med din fot. ;)

Hon ser verkligen superläcker ut:)!
Usch, måste lägga lite puts & omvårdnad på min..å rycka man bla, då e´de´krig vill jag lova, hon är nästan omöjlig..

Thanks!! ;) Syns kanske inte så väl på första bilden, men hon har breddat sig så himla mycket bara under hösten som varit. Hon som nästan varit för trång framtill, börjar se ut som en riktigt välskapt häst :D Stackaren, så ont i kroppen de ska ha gjort.. :/

Senast ändrad:

Men AJ! Man får verkligen gå förstiktigt nu när det är isgata. Sambon tog min bil igår och skulle åka iväg en sväng till en kompis. När han äntligen kom hem så hängde bakspoilern på trekvarten, hade kanat ner i en backen och hamnat i diket. Tur att det inte blev värre men är så himla tråkigt med detta övergångsvädret...

Nä vilken osis, vi har en liten uppförsbacke på en 100-150 meter upp till gården och jag fick lämna bilen och be sambon komma och köra upp den :o. Den var SÅ spårigt och slirigt så annars hade jag säkert suttit som guten i diket jag med.... "du måste ha ordentligt med fart och gasa dig upp" Jo, lätt att säga när man ska svänga 90 grader in på vägen över ett isgupp och upp för backe med nära en dm snömodd.

Skulle han köra av blir det i alla fall lugnare i huset än om jag gör det :angel: ;)

Skulle han köra av blir det i alla fall lugnare i huset än om jag gör det :angel: ;)

Haha, exakt så kände jag med när han ringde och berättade vad som hänt. ;) Elak som jag är..hehe.
Nä vi tittar faktiskt på en ny bil, även om man kanske inte alltid ska se till vintern så får jag inte köra två hästar i min transport efter min bil så det får bli något större och då gärna 4-hjulsdrift. Gillar VW Touareg, dieseln. Ingen som har en sådan? En vi kikade på får dra 3500kg, hade ju varit perfekt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama