Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Helt rätt med sporrar tycker jag då får man lite mer elektrifiering i sin hjälpgivning!
Jag brukar alternera men på träning har jag alltid sporrar och tycker min häst blir kännsligare när jag rider utan dom också efter att ha använt sporrar.
Tråkigt med tappsko
..är det.. är glad att min gubbe kan slå på då hovis här är svåråtkommlig..
Gabby_Ossy: Men ömmar haltar hästen av sin tappsko inne på ridhusunderlag?
Fast hästar är ju olika kännsliga..
Jag har ibland lindat jodopaxomslag vid misstänkt hovböld för att ev få den att värka ut ( hjälper inte alltid).
Hade ju ett långvarit scenario med hovböld när min var tre..just orsakat av tappsko där dom inte lyckades hitta ev hältorsak trots att jag upplyste om att hon dragit av sig en nyskodd sko..Dom letade ev. senskada, ligamentsskada i hovben m.m, suck..Efter två ½ månad när dom röntgade hoven upptäckte dom fistelgång som dom trodde kunde vara en hovböld fast just då hann dom inte ta av skon och visitera
, så det var att åka hem och ta ut hovis..( Inte kul att ha haft en stundtals blockhalt tre-åring halvt i onödan i sjukhage så länge kan jag säga..)
Fy, menar ju inte att skrämma dig.. hovböld kan vara lite smålömskt, däremot ska det inte behöva gå som i mitt fall
...Och din kan ju bara vara ömfotad för tf. utan skon på.