Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Måste säga att jag reagerar när din vet säger att du kan sluta med buttan några dagar innan tävling då det är 14 dgr tävlingskarens på det...
Vad blev hans diagnos till slut? Enbart ryggont? Om det nu är så förstår jag inte varför vet tyckte att han skulle hållas igång. Hans onda rygg lär ju inte bli bättre och läka om den inte får vila? Vill absolut inte skälla eller lägga något på dig men våga ifrågasätt veterinären. Det är ju du som i slutändan bär ansvaret för din häst och hästens hälsa.
Nu lägger vi det åt sidan.. Hoppas att det blir den 16 juli, då ska jag tänka på Er om jag hinner, ska ju hinna gifta mig den dagen med
Avel, hon ser himla söt ut på bilderna
Du får bjussa på mer söta fölisihagenbilder när du har tid.
Rossee_90, det kommer säkert bli kanon. Ta det lugnt bara så kommer det bli kanon. Lägg inte för stor vikt vid att ni måste klara det bara, även det minsta kan skrämma en 5-åring
KL
Igår var jag hemma hos en kompis som hoppade Bulan. Gick hyffsat bra. Hon är ju inte hoppad sedan jag flög av men det verkar inte ha satt några spår i damen som tur är. Nu till det kluriga. Bulan hoppar jättefint för det mesta men hennes akilleshäl är ju frambenen.. Hur ska jag träna upp henne så hon inte smäller i bommen med hovarna?
Baken är 2m upp i luften medans hon fram som jag upplever det inte får upp benen. Hon har ju fin frambensteknik när det väl blir bra men det är väl typ var tredje gång.
En annan sak som vi var rörande överens om var att hon nästan blivit lite skänkeldöd. Hon har ju aldrig varit det innan och första gången som jag kände det var nu när hon kom igång igen efter olyckan. Hon har gått upp en hel del sedan de börjat gå i sommarhagen. Kan det vara så att hon är lite för rund?
Kommer träna mycket på det här för att få samma känsla igen men det känns ju lite småknepigt att hon bara dör av sådär i sidorna..?