Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Hejsan! Jag har ju egentligen en 05:a, men eftersom hon fick föl som 3-åring så ska hon göra kvaliteten i år istället.

Är det någon annan som ska på kvaliteten i Tingsryd på söndag?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tackar! Jo, jag hoppas min snutta sköter sig å se´n skulle det vara kul om hon höjde sig lite från tre-årsbetyget (utom i hopp för där får hon lägre) fast det spelar ju inte så stor roll. Har en härlig tjej fast hon har blivit lite vild:angel:.
Lär dröja innan min tolvåring får rida här hemma sedan, Loppi bock och skutt..
Ska bli underbart att få hem henne då hon varit ifrån mig sammanlagt tre veckor, hi,hi.
Längtar ut på härliga höst-turer!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev här men en snabb uppdatering ifrån oss!

I måndags var vi på hoppträning som gick super och hon hoppar allt utan problem och för ett tag sen löshoppade vi oxå. Allt flyter och hon har börjat stå inne på nätterna för att banta lite så hon orkar kräla sej över lite högre hinder. ;)

Här är lite bilder... fler finns på bloggen där ni även kan följa oss vidare http://moaamandaa.blogg.se/
imgp9745_105306839.jpg

imgp9806_105304714.jpg

imgp9810_105304338.jpg

Jag vet att sitsen inte är den bästa men vi jobbar på det!
imgp9721_104477449.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*kl*
5e ritten efter våran 140mil långa flytt..
Så vi red upp för våran blivande tränare i dressyr.. gick bra ändå, dock hoppade dom på andra delen av ridhuset så han var väldigt spänd emellanåt men han tog det väldigt bra :) Fick beröm över sitsen å hans steg!

31575515.jpg


31575516.jpg


31575513.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl

Nu är min häst tvättad och allt är putsat inför kvaliten imorgon.:banana:
Knopparna gör jag senare ikväll.

Jag har fått ändrad starttid (om någon skulle titta:crazy:) och startar nu halv 11 som nr. 4.
Arrangörerna hade lyckats lägga min hoppning samtidigt som min hoppryttare rider sina gångarter med sin häst... Lite slarvigt kan man tycka, men det löste sig som tur är.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Lycka till.
Berätta gärna hur det gick till. Vi har vårt prov nästa vecka.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*KL*

I torsdags var det då dags för hoppträning igen. Å så underbart stolt över honom! Hela banan var titthinder å han titta ingenting på dem, hoppa bara precis som vanligt. :) Nu börjar bytena falla på plats också och bara ett bocksprång på hela träningen.. Super nöjd med tanke på att han nästan lyckades få av dressyrtränarn i måndags :angel: Men de är sån han är, passar de inte herrn vem som sitter på så blir han en liten :devil:...

Idag träna vi fattningar på banan i världens storm och nöjd med honom idag med. NU börjar det kännas roligt att rida igen. :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag håller tummarna för dig o Polly i morgon! Va underbart att kunna vara med!:laugh:.. En allmän bedömning som jag är ledsen att missa. Ett kvitto oxå på ens egna jobb m hästen!

STORT LYCKA TILL!!
LOVA att filma o fota!

KRAM från oss!!:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hemkommna från kvalite´n.
Det gick väl sådär men,men..
Lite rolig extriördomare som beskriver henne som långlinjerad och korrekt så där fick vi 888. ( Hon är faktiskt inte helt korrekt hm..)
"Hemma" har hon hoppat som rackarn men det ville sig inte heller riktigt idag (5-6).
Fast hon var helt otrolig i all hantering så jag är glad över min bussiga och ridbara härliga häst:love:!
Nu ska vi träna och kanske starta nå´t litet och ut å njuta i det härliga höstvädret!
Bider kommer, litr kul när dom är fejjade!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Bra gjort av lilla pållan!
Tyvärr så lyckades jag inte se din häst:(. Jag fick starta som nr. 4 och åkte hem innan din häst startade. Försökte hålla ögonen öppna efter nr. 20 men såg henne tyvärr inte. Men visst var det skoj:banana:.

Jag är också mycket nöjd över vår insats. Levde inte upp till poängen på treårs men helt klart godkänt.
Tyvärr var min häst MYCKET spänd vid gångarterna och jag fick inte fram honom till bettet. Domaren sa dock "det syns att det finns mer i hästen än han visar idag". Fick 7 6 7 på gången, 7 8 7 på exteriören.
På hoppningen tyckte jag han skötte sig kanon men domaren var inte helt nöjd med tekniken, 6 7 blev det där.

Dottern vågade tyvärr inte fota något på gångarterna för hon trodde han skulle bli rädd, men några foton på framridningen blev det och skakiga filmer på hoppningen.
Här kommer foton, film kommer senare...

kvalitn2010001.jpg


kvalitn2010011.jpg


kvalitn2010028.jpg


kvalitn2010034.jpg


kvalitn2010045.jpg


Är faktiskt stolt att jag klarade av det...:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Å jag var där o såg dig...:) Det var inte hälften så eländigt på dressyren som du upplevde! Jag vet precis hur det känns när man sitter där men jag kan säga att det syns inte alls lika mycket som du känner. Om du inte hade saktat av vid läktaren utan ridit vidare så hade nog inte domaren kommenterat det hela heller men det spelade ju egentligen ingen roll!

Din häst var fin tyckte jag, du gjorde ett jättebra jobb med att berömma honom o få honom lugn. Han har härliga galoppfattningar som kommer bli en riktig tillgång så småningom o du kommer säkert få stor glädje av din snälla pålle!

I hoppningen tyckte jag att han skötte sig jättebra o dom jag såg efter dig som också fick betyg 6 var mycket sämre. Ibland undrar jag hur dom dömer? Men det är väl utvecklingsbarheten mot svår klass dom tittar efter...Din häst var lugn, sansad o bjöd fint. Att han inte i dagsläget hoppar som Mynta är väl en världslig sak!:D

Det enda jag tyckte var synd med hela din uppvisning var att du inte hade någon som filmade alltihop. Är så himla kul att ha efteråt!

Kunde tyvärr inte stanna o se polly utan åkte hem vid 1-tiden.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack för fina ord:).

Mmm, synd att jag inte kunde filma det hela ordentligt eftersom detta antagligen var första och sista gången på kvalitén för mig.
Men jäklar vad kul det var! Nästan synd att det hela är över...
Undra vad vi ska träna mot nu??
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hon är så lik den Figaro valack min granne har. Han är inte så mycket riden men kommer bli jättefin när han blir klar.

Men vad fick du på dressyren då?

Till happyrider: Nästa mål måste ju bli nån liten tävling?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

667. Skritten hennes är gga kort men hade önskat och tyckte att hon kunde fått liiite bättre för travarbetet men,men.

I mina ögon var hon trevligt framåt och stadig och fin i alla övergångar och gga självbärig och det är jag glad över!
En himla ridbar häst även om hon inte bländar med gångarterna;)!
Hon är ju ren och taktmässig och arbetsvillig.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis till er båda, ni var jättefina både Du Polly P och Happyrider!!

Jättefina bilder och filmer!!!

Bra jobbat av er och era kusar!
Nu får ni njuta av att ni klarat av det hela och slappa lite med några lugna turer i det klara höstvädret. :laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Din häst såg jättetrevlig ut på filmen!

Mjuk, lugn och lyhörd.
Förstår om du är stolt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
805
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 197
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp