Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Novali: Hon får nog inget diplom i nå´t fast jag tror att hon kanske kan få bättre i hoppningen än som gångartare.;). Är en ruggigt trevlig allrounder, men jag sätter emot femman;).( Börjar bli nervös med, att dom skall tycka hon är i underhull, hitta nå´knas på vet besiktningen, att dom synar ner benen, e´ju lite inåttåad m.m, få spel på dressyrstaket och allt möjligt annat man kan nojja över..jobbigt att vara läktarryttare med.)

Tessalonica: Jag är ju meganyfiken men ska upp med töserna på torsdagen så kommer nog inte upp då det ändå är två mil och kör ju där för jämnan..
Men du, kasta hjärtat över hindrena och ha skoj! Många är faktiskt väldigt snälla, typ stockar och sånt och vattengraven kan man bara springa igenom.
Är det för Theres eller? Hon vägleder hemskt bra isåfall, har ju ridit os och allting!
Det är faktiskt himla roligt, lycka till och berätta sedan!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack igen!
Ja, bara cortison. Tuppkam ger de bara när leden har röntgenförändring på denna klinik.

Jag är inte naiv, men känner att jag måste be någon se med " nya " ögon.
Tror jag drar släpet till Halmstad;) . Men kommer att låta honom gå i större hage i ngr månader innan jag åker ( som de ju oxå tyckte där jag vart nu ).

Tusen Tack igen alla för stöttning. Det betyder massor!:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jättetråkigt.
Jag känner verkligen för dig och din häst. Tror du gör rätt i att låta någon annan titta på honom. Hur det än går för er så måste jag verkligen ge dig cred för att du försökt på alla sätt... Många klinikbesök och låång tid för tillfrisknad har du gett din häst.
Men du, ge inte upp än det har ju hänt förr att veterinärer haft fel.
Tänker på er.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Haha okej, japp jag återkommer med uppdatering gällande det. :) Jag tror det är Theres, är en kompis som anmält mig så jag har faktiskt inte så stor koll. Ska bli riktigt roliga iaf :D

Carre 10
Håller tummarna för att månaderna ger något bra i slutändan ♥
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack * blir rörd o lipar igen*
Om ni alla visste hur underbart det känns med all peppning o tankar..
Fast man har kompisar som stöttar i ens närhet så är det en fantastisk känsla när människor man inte känner tänker på en!

PUSS på er alla!:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

massor av kramar till dig och din häst:(!!!
som du skriver skulle jag också göra -släppa i större hage och total vila minst 3 mån och sedan be ny veterinär titta.
dansa var ju också "utdömd" men först rejäl vila och sedan rida igång helt och hållet mhja smärtlindring blev hennes räddning, då hon då kunde muskla upp knäna utan smärta och därmed få avlastning.
har dock ej helt fått klart för mig vad det exakta felet är på din hästs knä?
inflammation,. förslitning, broskskada? har du fått någon "ordentlig" diagnos?
(säkert jag som missat alla turer kring detta, ber om ursäkt)

ni är tappra och starka -kämpa på enligt din plan. *kram*
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack!

Han har infl i leden. Menisk o korsband UA.
Infl sitter i mjukdelarna i leden o inte i brosket, vilket ju är bra ( kan väl inte få artros om det inte är infl i brosket )!?

Jag pendlar mellan hopp o förtvivlan. Men ger inte upp än!
Men läskig känsla att Veterinärena " släppt oss, liksom "

Du verkar haft Vet på din sida iom din hästs skada, lr fick du vara envis? Skulle vara intr att veta vem isf! ;-)
KRAM
 
Senast ändrad:
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

jag hade anders norén på strömsholm, det var toppen:bow:.
vi är båda lite "exprimentella" och envisa men ärliga och klarsynta.
dansa hade ju fel på brosket, vilket opererades bort och vi musklade upp runt leden istället så hon inte behöver sitt brosk.
om man behandlat inflammation och satt igång utan framgång är min teori att det är riktigt lååång vila som gäller. det är ju två olika läror gällande inflammerade leder; alt 1 behandla och sätta igång. alt 2; vila och självläka.
din häst är ju så pass ung att han är värd att vänta på om han kan bli bra.

jag skulle säga till veterinären att jag är inte redo att ge upp denna häst, finns det något mer jag/vi kan göra?

ingen kan ju råda en hur länge man skall kämpa, men det känns inte som du är redo att ge upp ännu, kämpa på och håll ut, precis som du gör så kommer det en lösning på något sätt framöver. *kram*
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ok, carre detta var riktigt trist. Men jag ifrågasätter också varför de inte gett både tuppkam o cortison? Enligt de veterinärer jag träffat så ger det den absolut bästa effekten.

Halmstad? Menar du inte Ängelholm? Eller ska du till någon annan som vi inte pratat om kanske?

Hur som haver så är det bra att få en second opinion för om dom säger samma sak där så får du ju fundera över hur du vill göra. Man är ju inte gjord av pengar o om hästen inte kommer att hålla för det du tänkt dig o dessutom gå o kanske behöva behandlingar med jämna mellanrum så tycker jag nog det är bättre för hästen att få slippa det. Om han däremot kan få ett fullgott liv med rätt behandling nu o inte mer än någon annan i framtiden DÅ är det ju värt att vänta ut.

Tröstkramar från oss
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Novali: Hon får nog inget diplom i nå´t fast jag tror att hon kanske kan få bättre i hoppningen än som gångartare.;). Är en ruggigt trevlig allrounder, men jag sätter emot femman;).( Börjar bli nervös med, att dom skall tycka hon är i underhull, hitta nå´knas på vet besiktningen, att dom synar ner benen, e´ju lite inåttåad m.m, få spel på dressyrstaket och allt möjligt annat man kan nojja över..jobbigt att vara läktarryttare med.)

Ja, det är jättevanligt att de anmärker på underhull...o även att de kommenterar om ägarinnan har blont eller brunt hår....:rofl::rofl::p

Jag håller fast vid min 5:a för jag har sett din häst hoppa!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Håller tummarna för att det ska ordna sig! Massor av styrkekramar till både dig å hästen!




*kl*
Här har vi haft hoppträning i onsdags, jätte nöjd med honom och lagom lätta övningar trots att vi tränade i grupp. Igår var det dressyrträning igen och det kändes inge bra alls. Jag var trött, hästen var trött och ingen av oss hade någon motivation. Väldigt mycket testande från hans sida och gjorde allt för att komma ifrån. På slutet gick det ok i alla fall och vi kunde avsluta med en bra känsla. :) På tisdag är det dags för tandläkarn, ska bli spännande att höra vad han säger om hans små tänder :p
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*KL*

Idag har jag och Bellis varit på våran allra första TÄVLING!!:banana:
Startade 90 & 100 cm i Åsbo ponnyklubb.
I 90 cm så stannade hon på första hindret två gånger, fick typ lite rampfeber? och sen så hoppade hon kalasbra på resten, men peta sista hindret.
I 100 cm så gick hon superbra, hoppade allt utan tvekan, men så red jag dåligt på sista hindret så hon rev den. Hon har bara gått två Clear Rounder/Träningshoppningar innan.
Är så stolt över henne :D:love:

Film: http://www.youtube.com/watch?v=Sx0LuOsWS4s

.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis till fina ritter!:)
Du har ett bra tempo, det liksom bara rullar på... Ser enkelt och okomplicerat ut. Bra gjort!

Kl
Vilodag idag. Imorgon troligtvis hoppning på annan ort.
Ska bli såå kul.

Påtal om att det börjar dra ihop sig till kvaliten:crazy:. Jag har ett litet huvudbry (I-lands problem): Har inga bra ridstövlar, hur hade ni gjort?
Alternativ 1: Mina lite klumpiga men sköna MH ridstövlar.
Alternativ 2: Mina äldre läderstövlar, blanka och tighta men lite korta i skaftet.
Tacksam för förslag.:bow:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Idag har jag och Bellis varit på våran allra första TÄVLING!!:banana:
KUL!!!

Min pålla har också gjort debut på hopptävlingsbanan idag med utbildaren på ryggen. Hade skött sig exemplariskt, men fått ett litet nerslag, höjd 0.95 m.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Fantastiskt! Grattis!:bump:
Ser väldigt härligt okomplicerat ut! Lätt sits o bra tempo!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Va roligt :) Såg fint ut på filmen å :)


happyrider: Jag skulle tagit altenativ 1 :laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Alternativ 1...
Själv funderar jag på vad man har på sig på när man visar hästen vid hand..

Nightwish Vad fint det ser ut!
Jempa Så kul! Bilder/film;)? När skulle din gå kvalite´n?
Duktiga hästar!

Uj,uj..jag vet inget om min nu..Får nog åka och pilla med henne lite imorgon.
Saknar henne när hon inte är på hemmaplan..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
813
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 222
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA
  • Vad såg ni senast? Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp