Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag tror inte att det skadar, för jag förutsätter att du liksom bara "guppar med" och inte sätter press mellan säte, hand och skänkel och "arbetstrav-arbetar". Då skadar det säkert mer att rida lätt i en sadel som inte passar hästen helt och hållet.
Det jag kräver är att han ska vara uppmärksam och allert för hjälperna, och uppmuntrar till framåtbjudning och ett mjukt stöd på bettet. Sen kommer formen av sig själv i den grad han orkar, och man kan smyga in övningar som kräver mer eller mindre samling beroende på dagsformen och bjudningen.
Jag gillar din ponny, den ser okomplicerad ut på hindrena även om den är lite busig mellan. Född hopponny
Tja, man måste ju kunna rida sin unghäst på ett säkert sätt och då kanske en graman eller thideman är det bäste hjälpmedlet under en period? Man måste ju inte hala in gramanen så att den bir superkort. Är man rädd för att göra det kan man ju prova thiedeman istället. Jag har inte behövt använda själv, men har kompisar som haft det på "bråkiga" unghästar och det har funkat bra.Hur ställer ni er till att använda graman på unghästarna om dom stegrar?
Min komips fick det tipset men jag är tveksam. Vad säger ni om det?