Del II Valp 2022

Hur underbart är det inte att det är ljusare ute nu 😍
Hämtade Harry hos hundvakten, åt lite och gick en timme med Harry utan att det hunnit bli mörkt när vi var hemma igen, det är lycka ❤️
Sambon är borta denna vecka och då är det extra mysigt att Harry sover hos mig. Han rullar ihop sig till en liten boll vid min axel, jag somnar på sidan med näsan mot hans nacke och handen runt hans ena baktass, älskade lilla Harryskrutten 🥰

IMG_20230206_161157.webp

Harry spårade efter en hund idag på morgonpromenaden, glömde helt bort att han skulle skita.
Frågade honom när vi närmade oss porten, skulle inte du skita Harry?
Ja, just det! Tvärvände och sprang mot gräset som en oljad iller 😂
Gjorde sitt och sen kunde vi gå in 😁

Har idag hälsat på en Shar-pei som kom direkt ur bilen efter att matte hämtat. Jag råkade gå förbi precis då. Helt bedårande. Som alla valpar.

Vore de inte så sjukdomsdrabbade hade det varit kul att ha en. Det är trevliga hundar.

När den boat in sig lite ska den få leka med min pappis - medan de är något sånär lika i storlek :)

Vi klarade av 1-års vaccinet igår! Även mammahund följde med och fick påfyllning av kennelhosta. Skönt att ha hundar som älskar att gå till veterinären! 😍😂

MlrXUZb.jpg

Sen missade vi tåget hem så det fick bli fika/passivitetsträning i väntan på nästa. 🥰

V6KXJj1.jpg

Nu har vi hunnit med tillfälle två på nose work kursen. Ska försöka träna lite under veckan så hon blir mer säker, för nästa gång ska vi börja träna på att jag som ägare inte vet var gömman finns någonstans.

I övrigt försöker jag hitta inspiration till olika kontaktövningar och tips på instagram, tycker det finns massor och många duktiga tränare! Plockat det jag tycker funkar för oss och verkar vettigt. Om några veckor startar unghundskursen så jag tänkte vi skulle vara lite samspelta tills dess 😁 Igår var hon sååå duktig, innan söket skulle vi ha en ”startposition” och jag valde att sätta henne bredvid mig. Hon satt där som ett ljus och tittade på mig 😍

Idag på morgonpromenaden kom rådjuren! 🤣
Stella sprang lös eftersom klockan va 04,45 och inte en kotte ute. Tre rådjur drar iväg som jag missat å valp efter. Ropade och visslade, tvärnit. Ropade en gång till och hon vände! 😅 trodde ett par ögonblick att detta var sista gången jag såg henne men🙏🏻 massa godis och beröm såklart 😍

Gick till macken efter jobbet och köpte viltkorv från charkbilen 😁
Bra miljöträning, för köa en bra stund bland massa pensionärer. Harry skötte sig med bravur 💞
Tog täcket idag just pga mycket väntan och lite ruggigt väder.

IMG_20230208_161604.jpg

IMG_20230208_193321254.webp

Kränkt och frusen Snuzze inlindad och ingosad i dubbelvikt filt. Hur kunde jag vara så elak att jag duschade henne? 🥺
Att hon röjt runt i leran och i stallet med sin kompis hela em, det brydde hon sig inte om.
Men om hon ska sova i sängen så var det ett krav att bada först! 😂
Dessutom ska vi vara hos min mor hela dagen imorgon och hon är väldigt allergisk mot hästar, då jag ville tvätta bort stallukten från vovven.

IMG_20230209_083937253.webp

Det var svårt att hitta en bra utkiksplats hos mamma. Soffan står inte precis vid fönstret, genom balkongdörren ser hon inget pga balkongräcket och fönsterbrädan var full av växter. Attans. Hon satt i mammas knä och "jobbade" lite också. Knappa på datorn och prata i telefonen med kunder. 😂

Jag blev sur på både mig själv och några nötter till hundägare idag. På mig själv för att jag inte har mål i min när det behövs och på andra för att de inte kan hala in sina hundar i flexikopplet när de passerar andra och ffa om de ser att min hund reagerar. Men alltså...! Inte konstigt att hon blir upprörd när någon släpper fram en jättehund så den är typ 1 m ifrån henne!
Det äldre paret mötte jag dessutom två gånger, varav ena gången så hade de hunden lös i ett naturreservat. Det är tydligt skyltat att hundar ska vara kopplade där. Andra gången skrockade gubben något om att "jaha, ni tränar ser jag? Det går åt mycket godis!"
Varför skällde jag inte ut honom? :cry::rage::arghh:
Hatar att jag får tunghäfta varje gång jag hamnar i någon sådan situation.

Sen var det sjukt mycket hundbajs längs med stigarna i naturreservatet. Jäääättekorvar dessutom. Jag sparade mina påsar till om Lova skulle skita någonstans, så jag plockade inte upp. Men det störde mig att det var så äckligt överallt. Folk verkar tänka att "Äsch, det är lite gräs där. Behöver inte plocka upp, fast det är 2 dm från stigen."

Min lilla valp (som ju faktiskt snart fyller 1 år!) var ruskigt taggad på promenaden i eftermiddag. Det har blivit mycket häng i trädgården pga sjuka barn som jag inte velat släpa med på promenad så helt rimligt att hunden var glad över att få komma ut.

Försökte göra det bästa av situationen trots att hon drog en del i kopplet och skulle toknosa precis överallt. Men sen tröttnade jag lite och bad henne gå fot, OCH DET FUNKADE! Blev helt chockad själv (och borde inte bett henne gå fot eftersom jag inte trodde att hon skulle fixa det) och inget godis hade jag med heller men hon fick så otroligt mycket beröm ändå. Mycket imponerad över min lilla hund som bara tränat på fot i köket och i trädgården 😁

Visa bifogad fil 112326
Det var svårt att hitta en bra utkiksplats hos mamma. Soffan står inte precis vid fönstret, genom balkongdörren ser hon inget pga balkongräcket och fönsterbrädan var full av växter. Attans. Hon satt i mammas knä och "jobbade" lite också. Knappa på datorn och prata i telefonen med kunder. 😂

Jag blev sur på både mig själv och några nötter till hundägare idag. På mig själv för att jag inte har mål i min när det behövs och på andra för att de inte kan hala in sina hundar i flexikopplet när de passerar andra och ffa om de ser att min hund reagerar. Men alltså...! Inte konstigt att hon blir upprörd när någon släpper fram en jättehund så den är typ 1 m ifrån henne!
Det äldre paret mötte jag dessutom två gånger, varav ena gången så hade de hunden lös i ett naturreservat. Det är tydligt skyltat att hundar ska vara kopplade där. Andra gången skrockade gubben något om att "jaha, ni tränar ser jag? Det går åt mycket godis!"
Varför skällde jag inte ut honom? :cry::rage::arghh:
Hatar att jag får tunghäfta varje gång jag hamnar i någon sådan situation.

Sen var det sjukt mycket hundbajs längs med stigarna i naturreservatet. Jäääättekorvar dessutom. Jag sparade mina påsar till om Lova skulle skita någonstans, så jag plockade inte upp. Men det störde mig att det var så äckligt överallt. Folk verkar tänka att "Äsch, det är lite gräs där. Behöver inte plocka upp, fast det är 2 dm från stigen."

Åh det är så äckligt när folk inte plockar upp!
Legat stora skitar precis utanför oss o sen en dag när jag gick till affären såg jag en dam med en bernesennen som inte ploka upp. Sa då "jag har påsar om du vill ha?" hon tog motvilligt mot en o plocka upp..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 937
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar