Del II Valp 2022

Wilson såg sitt första stora flygplan idag. (Dom flyger lågt över vissa delar av ön när de kommer in för landning på fastlandet).

Tror jag har en liten ridge back -gen i honom med 😂

Screenshot_20230210-084210_Gallery.webp

Idag har vi lämnat in vovven för bad, klippning (eller vad den rätta termen nu är) och kloklippning. Kändes lyxigt och hon blev så fin! Har alltid åkt till uppfödaren då hon varit så snäll och hjälpt oss klippa pälsen men nu behövdes det ett bad också samt att jag ville ha hjälp med klorna. Hon hade skött sig bra för att vara första gången.

Nu fyller hon ju ett år i mars och jag funderar på röntgen, när ska den göras? Räcker det att hon har fyllt ett år eller borde jag vänta lite till?

Men allvarligt? Kan inte vädret bestämma sig? Efter några dagar med plusgrader igen, snöar det på tvären. Det har nog kommit 2-3 cm och Lova blev glatt överraskad när jag släppte ut henne för kvällskissen. Hon rusade fram och tillbaka som en dåre och tyckte att jag skulle gå ut och leka med henne. "Snö, matte! Skynda dig! Kom ut och lek!"
Jag ville bara krypa ner i sängen ju... 😅
Tillslut gav hon upp och insåg att tråk-matte inte var sugen på snölek kl 23.

Men allvarligt? Kan inte vädret bestämma sig? Efter några dagar med plusgrader igen, snöar det på tvären. Det har nog kommit 2-3 cm och Lova blev glatt överraskad när jag släppte ut henne för kvällskissen. Hon rusade fram och tillbaka som en dåre och tyckte att jag skulle gå ut och leka med henne. "Snö, matte! Skynda dig! Kom ut och lek!"
Jag ville bara krypa ner i sängen ju... 😅
Tillslut gav hon upp och insåg att tråk-matte inte var sugen på snölek kl 23.

Håller med dig. Idag står det att det ska bli strålande sol här men det tror jag först när jag ser det.

Idag var det ett fotbollslag som tränade i spåret och flera hundekipage. Så det blev bra träning med flera hundmöten 🙂
Två tjejer med en schäfer mötte vi 4 gånger så jag tror de passade på att träna möten med oss 😁

Det går upp o ner iom att Knut ska hållas lugn men generellt är han helt underbar ♥️
Jag tänker på det mycket ibland och igår stirrade jag mig blind på höger bak o fick för mig att hans ben är lite vinklat utåt men sen tyckte jag inte de 🤪 Blir yr av att gå o glo på hans ben.
Vi går längre promenader var 3dje dag i koppel. De va oklart om de var bra eller ej. Vissa saker var motsägande i rekomendationerna men han blir lugnare inne och äcen när vi går i koppel då.
Tänker ändå att han behöver muskler och röra sig.

Idag har vi lämnat in vovven för bad, klippning (eller vad den rätta termen nu är) och kloklippning. Kändes lyxigt och hon blev så fin! Har alltid åkt till uppfödaren då hon varit så snäll och hjälpt oss klippa pälsen men nu behövdes det ett bad också samt att jag ville ha hjälp med klorna. Hon hade skött sig bra för att vara första gången.

Nu fyller hon ju ett år i mars och jag funderar på röntgen, när ska den göras? Räcker det att hon har fyllt ett år eller borde jag vänta lite till?
Har hon löpt eller ska hon löpa snart? Om det var nära innan eller efter löp skulle jag vänta till några månader efter att det var klart. Ingen nackdel att de hinner bli bortåt 1,5 år eller så tycker jag.

Har hon löpt eller ska hon löpa snart? Om det var nära innan eller efter löp skulle jag vänta till några månader efter att det var klart. Ingen nackdel att de hinner bli bortåt 1,5 år eller så tycker jag.

Hon löpte första gången i oktober. Varför ska man inte röntga under löp?

Hon löpte första gången i oktober. Varför ska man inte röntga under löp?

Tydligen påverkar hormonerna ligament och annat så att de mjukas upp (är väl en föberedelse för valpning). Vet inte hur mycket det påverkar dock men det rådet ger många uppfödare i min ras iallafall. Ett tag innan löp brukar sällan ses som problematiskt men däremot rekommenderas att vänta ett par månader efter löpet med röntgen. Men @Malibu_Stacy kan säkert reda ut detta kring hur mycket löpet kan påverka.

Väldigt behaglig temperatur ute och knappt någon blåst alls idag, ovanligt här på slätten 😁
Däremot var det väldigt skitigt, kände att grusvägen kanske inte var det bästa valet idag 😅
Både Harry och selen fick bada när vi kom hem 😆
Men trots leta var det en väldigt härlig promenad med mycket spring 🌪️

Svansen ska bäras i en båge över ryggen, Harry tycker det är bättre att försöka få till en Spets-knorr 😆
IMG_20230212_125852.webp

Harry och Kantarell leker väldigt mycket tillsammans, ibland tycker Kantarell att Harry blir lite väl vild och svarar med att bita Harry i örat 😆
Harry är ju inte den tuffaste så han skriker rakt ut och springer bort till oss.
Kantarell bet mig 😭😭😭
Sen lägger han sig i en liten boll på mattan och tycker det är mest synd om honom i hela världen ☹️
Kantarell biter inte ens hårt men är man en mes så är man 😁

Spocken fyller ett år nästa månad, vart tar tiden vägen?

Jag har bestämt att pausa vallningen tills vidare, mitt knä pallar inte just nu alltför mycket gående på dåligt underlag i en fårhage. Han verkar inte ha samma behov av att valla för sitt välbefinnande till skillnad från Tay, bara han får träna nånting så är han nöjd med livet.
Kikar just nu på att anmäla mig till nån agilitykurs och idag har han fått leta vittringspinne både inne och utomhus. Funderar på att lära honom leta mobil och nycklar också, det skulle vara oerhört praktiskt 😁..
Ska försöka ta tag i hans träning lite mer, anledningen till att han är en flismaskin av rang är att han är något understimulerad då jag inte orkat och haft ont sen innan nyår. När han fått träna ordentligt så är han betydligt mindre destruktiv 😅.

Spockis idag:
20230213_153044.webp

Harry och Kantarell leker väldigt mycket tillsammans, ibland tycker Kantarell att Harry blir lite väl vild och svarar med att bita Harry i örat 😆
Harry är ju inte den tuffaste så han skriker rakt ut och springer bort till oss.
Kantarell bet mig 😭😭😭
Sen lägger han sig i en liten boll på mattan och tycker det är mest synd om honom i hela världen ☹️
Kantarell biter inte ens hårt men är man en mes så är man 😁
Stella försöker leka med min mamma maine coon typ hela tiden. Det går sådär och rätt vad det är så tröttnar katten och viftar med tassarna så Stella blir jätterädd 😂 men lika snabbt tillbaka 🤓

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 938
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass