Premiär för dubbelpromenad. Tog dock "bara" den trygga gammelhästen. Det kändes lite sportigt att ta med 3-åringen också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 111709
Premiär för dubbelpromenad. Tog dock "bara" den trygga gammelhästen. Det kändes lite sportigt att ta med 3-åringen också.
Vi har gått promenad/ridit när husse varit med och tagit hunden, men nu tänkte jag slå två flugor i en smäll och promenera gamlingen och vovven samtidigt. När hon var liten och inte orkade gå, fick hon lifta framför mig på gammelhästen. Vi har tyvärr inga jättebra vägar att ha lös hund på nära stallet, så jag vågar inte rida ensam med henne. Folk kör tyvärr som idioter på vissa av grusvägarna, så inte lätt att hinna med om de kommer för snabbt bakom en kurva. Längre bort från stallet finns det skogsvägar, men det är minst 25 min promenad på "riskväg" dit.
Har också promenerat med Stella och häst, det går jättebra! Testat rida också men då tycker hon det är lite märkligt och vill gärna gå bakom.
Visa bifogad fil 111725
Ja när jag går brevid hästen är hon helt trygg, men hoppar jag upp funderar hon fortfarande. Släpper nogVi har gått promenad/ridit när husse varit med och tagit hunden, men nu tänkte jag slå två flugor i en smäll och promenera gamlingen och vovven samtidigt. När hon var liten och inte orkade gå, fick hon lifta framför mig på gammelhästen. Vi har tyvärr inga jättebra vägar att ha lös hund på nära stallet, så jag vågar inte rida ensam med henne. Folk kör tyvärr som idioter på vissa av grusvägarna, så inte lätt att hinna med om de kommer för snabbt bakom en kurva. Längre bort från stallet finns det skogsvägar, men det är minst 25 min promenad på "riskväg" dit.
GG är en sådan butik som jag tar med mina valpar så snart jag kan. Sällan andra hundar kommer in (samtidigt åtm) och de lär sig snabbt att det finns en godisskål bakom kassan.Knut fick välja leksak idag när vi var på granngården för första gången
Visa bifogad fil 111671
GG är en sådan butik som jag tar med mina valpar så snart jag kan. Sällan andra hundar kommer in (samtidigt åtm) och de lär sig snabbt att det finns en godisskål bakom kassan.
Även Bauhaus är rätt bra miljöträning! Mycket att lukta och titta på.
Kan simning vara något? Eller vattentrask? Tänker för att bygga musklerna.Fått second opinion på Knuts CTröntgen och det är samma svar.
Bilderna ser inte bra ut men att jag ska tolka dem när det är en valp i växperiod är vad jag förstått svårt.
Sen kan man inte rekomendera annat och det beror på hur hunden rör sig lös men han ska vara försiktigt med vridrörelser av knät.
Jag vet inte, konstigt nog är jag ändå hoppfull (tänker alltid katastrof annars) mest iom att han inte haltar och är pigg. Han hålls i bra hull men sakta försöker vi bygga upp muskler.
Hoppas allt kan bli bra till slut och han håller för jakt och andra aktiviteter jag ser framemot. Annars får vi ta det därifrån och se.
Fick precis upp ett minne på fb, Ture för 10 år sedan, han var 3 år där.
Helt annan typ än Harry, Ture såg verkligen ut som en ädel, brun mops
Visa bifogad fil 111816
Oj vilken skillnad i typ på dem! Är det en så spretig ras?
Ja jag tänkte det med men inget som ordinerades. Det kanske man får ta intiativ till själv? De föreslog spår med lina mmKan simning vara något? Eller vattentrask? Tänker för att bygga musklerna.
Kolla med nån duktig fysio som har vattentrask om det kan vara passande ? De kanske har kopplat till det djursjukhuset du var på..tänker att de kanske har mer idéer för att bygga upp honom skonsamt.Ja jag tänkte det med men inget som ordinerades. Det kanske man får ta intiativ till själv? De föreslog spår med lina mm
För att få det ersatt av försäkringen behöver du ha en remiss från en veterinär. Så prata med veterinären om rehab!Ja jag tänkte det med men inget som ordinerades. Det kanske man får ta intiativ till själv? De föreslog spår med lina mm